روش های خطرناک لاغری و کاهش وزن

روش های خطرناک لاغری و کاهش وزن

روش های خطرناک لاغری و کاهش وزن

اگر تصمیم دارید لاغر شوید و وزن کم کنید این روش ها را امنتحان نکنید که خطرناک است.

 

لاغری و کاهش وزن با برخی از روش ها برای بدن تان بسیار خطرناک است. اگر شما هم قصد لاغر شدن دارید مراقب باشید سمت این روش های لاغری نروید.

 

رژیم های لاغری خطرناک را فراموش کنید

برای لاغر شدن و کاهش وزن راه‌های زیادی ‌سر راه افراد قرار دارد که معمولا افراد تمایل دارند ساده‌ترین راه را برای لاغری انتخاب کنند که اغلب اشتباه‌ترین راه ممکن است. دنبال کردن چنین روش‌های نادرستی شاید در کوتاه‌مدت آثار مثبتی بجا بگذارد، ولی به‌طور قطع اثرات منفی آن بسیار بیشتر خواهد بود و بدن را دچار مشکل می‌کند.

 

به گزارش تالاب با یک رژیم نادرست شاید مدت زمان بیشتری وقت برای لاغر شدن نیاز باشد، ولی به طور اصولی و روی برنامه پیش رفته‌اید.

روش های خطرناک لاغری و کاهش وزن

 

رژیم لاغری بدون کالری

بدن به طور طبیعی به چربی نیاز دارد، علاوه بر این، چربی‌های سالم در بدن به سوزاندن چربی‌ کمک می‌کند. اما متأسفانه بسیاری از رژیم‌هایی که متخصصان تغذیه تجویز می‌کنند یا افراد به طور خودسرانه پیش می‌گیرند، فاقد کالری هستند و باعث می‌شود افراد از شیرین‌کننده‌های مصنوعی مضر برای کاهش وزن استفاده کنند. نوشیدنی‌های رژیمی هم از جمله موادی هستند که باعث اضافه وزن می‌شود.

 

لاغری با قرص‌های لاغری

معمولا بیشتر افراد با قرص‌های لاغری آشنایی دارند و برخی از آنها اثرات معجزه‌آسایی دارند، ولی غافل از این که عوارض بجا مانده از این قرص‌ها می‌تواند تا مدت‌ها و حتی تا سال‌ها برای بدن ضرر داشته باشد. عده‌ای به بهانه لاغر شدن از برخی مواد مخدر استفاده می‌کنند ولی این قبیل مواد به قلب و مغز آسیب‌‌های جبران‌ناپذیری را وارد می‌آورد. مکمل‌هایی در بازار وجود دارد که به چربی‌سوزی بیشتر کمک می‌کند، ولی مصرف آنها باید با ورزش و تغذیه سالم همراه باشد.

 

رژیم‌های غذایی امروزی برای لاغری

آمریکا چاق‌ترین کشور کره زمین است و از این رو، سالانه حدود 45 میلیون آمریکایی بین یک تا 2 میلیارد دلار صرف برنامه‌های کاهش وزن و رژیم غذایی می‌کنند. پیروی نکردن از رژیم‌ غذایی متعادل نه‌ تنها به کاهش وزن کمک نمی‌کند، بلکه مانع از کاهش وزن می‌شود.

 

روش های خطرناک لاغری و کاهش وزن

 

حذف وعده‌های غذایی برای لاغر شدن

حذف یکی از وعده‌های غذایی اصلی، از معمول‌ترین روش‌هایی است که افراد برای لاغر شدن در پیش می‌گیرند که یکی از مضرترین راهکارهای کاهش وزن است. متابولیسم بدن بعد از غذا خوردن افزایش می‌یابد و اگر یکی از وعده‌های غذایی را از رژیم غذایی روزانه حذف کنید، برخلاف تصور عامه مردم، متابولیسم کاهش می‌یابد و به افزایش وزن منجر می‌شود. گرسنگی دادن به خود و حذف یکی از وعده‌های اصلی اثر بسیار نامطلوبی بجا می‌گذارد و کاهش وزن را با شکست مواجه می‌کند.

 

استفاده از مسهل‌ها برای لاغر شدن

استفاده بیش از حد از داروهای مسهل در قالب قرص، پودر و شیاف یکی از راهکارهایی است که به تازگی شیوع پیدا کرده، ولی پزشکان بر این باورند که مصرف مکرر این داروها سیستم هاضمه را ضعیف می‌کند که می‌تواند عوارض شکمی را ایجاد کند.

 

سیگار کشیدن

یکی دیگر از روش‌هایی که مانع از گرسنگی می‌شود، سیگار کشیدن است. سیگار کشیدن، سیگنال‌هایی را به مغز ارسال می‌کند که سرعت سوخت و ساز را افزایش داده و در نتیجه مانع از گرسنگی می‌شود. سیگاری‌هایی که سال‌هاست این عادت را دارند، می‌توانند راحت‌تر و بدون احساس گرسنگی زیاد، یکی از وعده‌های غذایی را حذف کنند.

 

با وجود این، چنین روشی می‌تواند آسیب‌های دراز‌ مدتی را روی بدن بجا بگذارد و به مرور بدن را مستعد ابتلا به بیماری‌هایی چون سرطان و دیگر عفونت‌ها می‌کند.

روش های خطرناک لاغری و کاهش وزن

 

ورزش بیش از حد برای لاغر شدن

اگر بدنتان دچار سوء‌ تغذیه شده، ورزش بیش از حد به منظور کاهش وزن می‌تواند برای بدن مضر باشد. یک برنامه ورزشی 20 دقیقه‌ای، هفته‌ای 3 تا 5 بار برای کاهش وزن مناسب است.

 

در واقع، ورزش و رعایت یک رژیم سالم تغذیه‌ای مکمل هم هستند و راحت‌تر می‌توانند وزن را کاهش دهند. کاهش وزن مستلزم تغییر در سبک زندگی است که به تغذیه سالم و ورزش منظم وابسته است.

 

نخوردن پروتئین کافی برای لاغر شدن

مصرف نکردن پروتئین کافی در رژیم غذایی روزانه، کاهش حجم ماهیچه‌ها را به دنبال دارد. محققان معتقدند که مصرف مواد پروتئینی به مقدار بالا، در کاهش چربی بدن از‌جمله چربی‌های شکمی مؤثر است و مانع از گرسنگی‌های مداوم می‌شود. مصرف پروتئین در رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند و در صورت ورزش کردن، تأثیر بیشتری را نیز به جا می‌گذارد.

 

پزشکان توصیه می‌کنند که افراد باید 30 درصد رژیم غذایی روزانه را به پروتئین‌ها اختصاص دهند‌، به طوری که هر نفر، روزانه به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، باید بین یک تا‌ یک‌و‌نیم‌گرم پروتئین مصرف کند.

 

مطالب مرتبط:

خطرناک ترین رژیم های لاغری

رژیم غذایی ژاپنی برای کاهش وزن

یک رژیم لاغری بین المللى سه روزه

کارآمدترین شیوه های لاغری

ترفند های آسان برای کاهش وزن

 

جدیدترین مطالب سایت