مضرات رژیم لاغری آب برای بدن (رژیم آب و عوارض زیاد)

مضرات رژیم لاغری آب برای بدن (رژیم آب و عوارض زیاد)

رژیم لاغری خطرناک آب

برای رژیم لاغری با با باید بسیار احتیاط کنید . محققان عنوان می‌کنند رژیم آب خطرناک ترین نوع رژیم کاهش وزن در جهان است.به گزارش تالاب ، در رژیم لاغری آب، خوردن هرچیزی به غیر از آب، چای و قهوه ممنوع است. کارشناسان تغذیه، رژیم آب رابا مشکلاتی نظیر بی اشتهایی مرتبط دانسته و بر اجتناب ازآن تاکید می‌کنند.

 

جوآن لابینر، سرپرست تیم تحقیق، دراین باره میگوید: «این رژیم لاغری بسیار برای اعضای بدن مضر است. و افراد مبتلا به بی اشتهایی امکان دارد به خاطر حمله قلبی جانشان را از دست دهند چراکه بدن قلب را تغذیه میکند.»

 

با این حال جیسون فانگ، یک متخصص کلیه اهل کانادا، توصیه می‌کند رژیم آب شاید بتواند برای برخی افراد مبتلا به دیابت نوع۲ یا افراد چاق مناسب باشد، اما باید تحت نظر دقیق دکتر باشد.

 مضرات رژیم لاغری آب برای بدن (رژیم آب و عوارض زیاد)

عوارض زیاد و آزاردهنده ی نوشیدن آب

برای دهه ها پزشکان اصرار داشتند که انسان باید در طول روز 8 لیوان آب بخورد و حتی زن یکی از رؤسای جمهوری ایالات امریکا نیز درباره آب کمپینی راه انداخته بود. با این حال پروفسور آرون کارول از دانشگاه ایندیانا سال گذشته نوشته بود که هیچ دلیل علمی وجود ندارد که ثابت کند نوشیدن آب بیشتر میتواند به سلامت انسان کمک کند.

 

به گزارش تالاب اما یک تحقیق جدید دیگر یک فایده بسیار بزرگ نوشیدن آب را ثابت کرده است. این تحقیق ادعا کرده است که نوشیدن آب می‌تواند وزن شما را کاهش دهد. تحقیق مذکور که در مجله رژیم هاي انسان منتشر شده مدعی شده است که نوشیدن آب فراوان با خوردن کالری کمتر و هم چنین مصرف شکر و نمک و کلسترول کمتر مرتبط است.

 

دراین تحقیق 18311 نفر مورد بررسی قرار گرفته اند که به دوگروه با رژیم غذایی متفاوت تقسیم شده و بین 3 تا 10 روز مورد آزمایش قرار گرفته اند. پاسخ هاي شرکت کنندگان نشان می‌دهد که مصرف یک تا سه لیوان آب بیشتر در عده اي از شرکت کنندگان باعث شده که بین 69 تا 206 کالری کمتر مصرف کنند. گرچه این رقم کم بنظر می‌رسد اما 206 کالری در روز میتواند یک پوند وزن را در 17 روز کاهش دهد.

 

همچنین مصرف شکر دراین افراد نیز بین 6 تا 18 گرم کاهش پیدا کرده است و سدیم نیز بین 78 تا 235 میلی گرم کاهش داشته است. مصرف کلسترول این افراد نیز بین7 تا 21گرم کاهش داشته است.

 

با این حال تعداد زیادی از متخصصان رژیم آب درمانی را کاری غلط می‌دانند و معتقدند این رژیم میتواند بر سلامت انسان تأثیر بگذارد. یک مشاور تغذیه درمورد این که آیا شما رژیم هاي آب درمانی راکه فرد طی چند روز فقط آب مصرف کند، تأیید می‌کنید؟ گفته بود:«خیر این رژیم بسیار خطرناک است. درست است که آب برای بدن بسیار مفید است اما به هیچ عنوان نمی‌تواند جای گزین غذا شود.

مضرات رژیم لاغری آب برای بدن (رژیم آب و عوارض زیاد)

آب درمانی

وی مصرف زیاد آب بدون خوردن مواد غذایی را موجب بر هم خوردن تعادل الکترولیت ها عنوان کرد و گفت:مصرف زیاد آب موجب می‌شود که الکترولیت هاي داخل سلولی به بیرون سلول بیایند و خیز سلولی و ورم سلولی در پی خواهد داشت.

 

آب داخل سلول بالا رفته و موجب ورم سلول ها می‌شود، این مسأله میتواند مرگ آور باشد و به هیچ عنوان توصیه به چنین رژیمی نمیشود .دراین نوع رژیم مهمتر از سو هاضمه اي که به وجود می‌آید، خیز سلولی و خارج شدن الکترولیت ها از سلول هاست که میتواند در مدت کوتاهی به مرگ انسان بینجامد. این نوع رژیم اگر به مرگ منجر نشود، ضایعات مغزی در پی دارد و روی بینایی افراد تأثیر مستقیم میگذارد.

 

یک متخصص طب سنتی نیز با اشاره به نوشیدن آب زیاد گفته بود:«بر اساس آموزه هاي طب سنتی ایران، بهتر است افراد در زمان تشنگی، کمی در خوردن آب تأمل کنند و با خاطرجمعی از حقیقی بودن تشنگی خود، آب بنوشند.

 

آموزه هایي موهوم و نامستدل در مقابل آموزه هاي طب سنتی ایران قرار دارد که توصیه میکند همه ی افراد روزانه مقدار زیادی آب بنوشند. بر خلاف این توصیه که نه فقط در ایران بلکه در خیلی از کشور های جهان شایع شده است، آموزه هاي دکتری فارسی به بیشتر افراد بجز آنان که مزاج یا معده هاي گرم و خشک دارند، توصیه می‌کند برتشنگی صبرکنند تا هنگامیکه مطمئن شوند تشنگی شان راستین است و سپس آب بنوشند.

 

نوشیدن آب، بیش از نیاز طبیعی و واقعی بدن، عوارض زیاد و آزاردهنده اي چون ضعف و سستی اعصاب، معده و کبد، بدرنگی پوست رخ و بدن، کاهش حافظه و کندذهنی، آبریزش هاي مرضی و نزله ها، ورم دستها و پاها و زیر چشم ها و گاهی مشکلات کبدی پیچیده رابه همراه می آورد.»

 

جدیدترین مطالب سایت