با زیتون وزن تان را کم کنید !

با زیتون وزن تان را کم کنید !

زیتون وزن را کم میکند !

زیتون یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین گیاهان خوردنی هست و با مصرف پیوسته زیتون و رغن زیتون وزن تان را کم کنید .

 

مصرف روغن زیتون دیر زمانی هست که یکی از برترین روشها برای دریافت چربی هاي دوستدار قلب و سالم از رژیم خوراکی قلمداد میشود. رژیم خوراکی مدیترانه اي یکی از انتخاب هایي هست که فواید سلامت تعداد زیادی از جمله پشتیبانی از مغز در برابر زوال عقل و از بین بردن سلول هاي سرطانی را ارائه می‌کند.

 

با زیتون وزن تان را کم کنید !

وزن تان را با زیتون کم کنید !

 

به گزارش تالاب به نقل از “منز فیتنس”، بیوشیمیدان ها اخیرا به بررسی دقیق ترکیباتی در روغن زیتون اقدام کرده تا دریابند چرا این محصول خوب فوایدی مثل کاهش وزن و پیشگیري از دیابت نوع 2 را نیز ارائه میکند.

 

طی مطالعه اي اخیر که در نشریه Biochemistry توزیع شده هست، پژوهشگران ترکیبی به نام اُلئوروپین که در روغن زیتون یافت می‌شود را مورد آزمایش قرار دادند. آن ها دریافتند که اُلئوروپین به بدن در ساخت انسولین اکثر کمک می‌کند، که به تنظیم سوخت و ساز کمک میکند و اجازه میدهد سلول ها از قند برای ساخت انرژی بهرهگیری کنند، که این شرایط احتمال ذخیره آن ها و افزایش وزن را کاهش میدهد. همینطور، پژوهشگران کشف کردند که ترکیب اُلئوروپین به کاهش سطوح سمی هورمونی به نام آمیلین کمک میکند که در افراد مبتلا به دیابت وجود دارد.

 

به گفته بین شو، رهبر این پژوهش و استادیار بیوشیمی در کالج کشاورزی و علوم زندگی در ویرجینیا تک، مطالعه ما بینش هاي مکانیکی اخیر به پرسش قدیمی این‌که چرا تولیدات زیتون می‌توانند ضد دیابت باشند، ارائه می‌کند. ما بر این باور هستیم که این شرایط نه تنها با بیوشیمی عملکردهای ترکیب اُلئوروپین زیتون در تماس هست، بلکه اثری روی عامه مردم برای دقت اکثر به تولیدات زیتون در دوره اي که با اپیدمی دیابت روبه‌رو هستیم، دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت