آیا می توان با نوشیدن آب لاغر شد؟ (روش های لاغری با آب)

آیا می توان با نوشیدن آب لاغر شد؟ (روش های لاغری با آب)

چگونه می توان با آب خوردن لاغر شد ؟

اگر از اون دسته از افراد هستید که حوصله یا وقت ورزش کردن را ندارید و نمی توانید با ورزش یا رژیم غذایی لاغر کنید این مطلب را از دست ندهید. ما به شما خواهیم گفت چگونه می توان با آب خوردن لاغر کرد . چاقی یکی از معضلات جهان امروزی است و بسیاری از افراد چاق به دنبال یک راه معجزه آسا برای کاهش سریع و آسان وزن هستند. ولی در حقیقت هیچ معجزه ای در کار نیست.

 

تنها راه معقول و علمی کاهش وزن این است که مقدار کالری که شما می سوزانید، بیشتر از مقداری باشد که دریافت می کنید. گروه سلامتی تالاب: نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز، یکی از نکات کلیدی برای تغذیه سالم و بخش مهمی از یک رژیم لاغری موفق و کارآمد است.

 

بررسی‌هاي‌ علمی نشان می دهند که نوشیدن آب و مایعات کافی در گردش خون اثر مثبت داشته ودر پی ان سوخت‌وساز بدن افزایش پیداکرده و وزن فرد کاهش پیدا میکند. علاوه بر این، نوشیدن آب به میزان کافی برای بدن بسیار مفید است.

 

در دوره‌اي که روش‌هاي‌ لاغری موردتوجه انسان‌هاي‌ زیادی در سطح جهانی است، روش لاغری با نوشیدن آب میتواند طرفداران بسیاری رابه‌سوی خود جذب کند.

 

به گزارش تالاب به گفته کارشناسان، اگر شما با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و داشتن تمرینات ورزشی یا فعالیت‌هاي‌ بدنی منظم قادر به کم کردن وزن خود نیستید، مشکل؛ کم‌آبی بدن شماست! بنابر این می توانید از روش نوشیدن آب استفاده کنید. مصرف مایعات کافی به بدن شما کمک می کند تا وزن خودرا کاهش دهید.

 

آیا می توان با نوشیدن آب لاغر شد؟ (روش های لاغری با آب)

روش های لاغری با آب

 

نوشیدن آب کافی اثر ضد کاتابولیک «anti-catabolic» دارد به این معنا که به کاهش تحلیل ماهیچه‌ها کمک میکند. درواقع وجود ماهیچه‌هاي‌ بیشتر، سوخت‌وساز بالاتر بدن را در پی داشته که در اثر ان کاهش وزن بیشتری را میتوان شاهد بود.

 

قابل‌توجه است که نوشیدن آب کافی و کاهش وزن با هم ارتباطی نزدیک دارند. جالب است که دریافت کافی آب و مایعات دیگر اثر قابل‌توجهی بر سطح انرژی دارد. در بدنی که آب کافی دریافت می کند، مایعات کمک بزرگی به گردش خون کرده و اثر مثبتی بر سطح انرژی و سلامت بدن دارند.

 

علاوه بر ان بدن پر آب به تقویت سیستم ایمنی و ایجاد مقاومت خوب بدنی در برابر فشار عصبی و عفونت‌ها کمک میکند. باید اضافه کرد مصرف خوب و کافی آب و مایعات، عملکرد درست مغز، فرایند هضم و دستگاه گوارش را تقویت کرده و روش مناسبی برای به تأخیر انداختن پیری به شمار می رود.

 

پزشک کاریشما چاولا «Karishma Chawla» از متخصصان تغذیه توضیحاتی دراین رابطه ارائه کرده و گفت: «بدنی که کم آب باشد نمیتواند چربی‌هایش را بسوزاند و قادر به افزایش حجم ماهیچه‌هایش نخواهد بود.

 

نوشیدن کافی آب به هضم و گوارش خوب کمک کرده و از ایجاد یبوست پیش گیری میکند. علاوه بر ان مصرف آب کافی سلامتی بدن را افزایش داده و از ایجاد جوش‌هاي‌ پوستی پیشگیری می کند.

 

درصورتی‌که خواهان داشتن پوستی شاداب و جوان هستید و تلاش می کنید پیری را از خود دورنگه دارید، توصیه می شود آب بیشتری بنوشید. دراین روش، آب کافی از تحلیل ماهیچه‌ها پیش گیری کرده و درنتیجه پوست بدن آویزان نشده و چروک نمی‌افتد. جالب است بدانید که نوشیدن کافی آب باعث میشود تا رطوبت اضافی پوست از بین برود.»

 

آیا می توان با نوشیدن آب لاغر شد؟ (روش های لاغری با آب)

 

خواص آب در لاغری

 

در این جا به‌طور خلاصه توضیح داده می شود که چگونه نوشیدن آب کافی به کاهش وزن کمک میکند:

 

* نوشیدن آب کافی به حفظ بالای توده بدون چربی بدن «LBM» از طریق ساختار بافت بدون چربی و ماهیچه‌ها کمک می کند.

 

* نوشیدن آب کافی باعث گردش مناسب خون شده و از این طریق مواد مغذی و اکسیژن کافی به همه ی ماهیچه و سلول‌ها میرسد.

 

* نوشیدن آب کافی سطح انرژی را التیام بخشیده که درنتیجه ان؛ عملکرد ورزش بهتر شده و چربی بیشتری از بین می رود.

 

* نوشیدن آب کافی باعث برقراری دمای مطلوب بدن در طول تمرینات ورزشی یا فعالیت‌هاي‌ بدنی می شود که این مسئله به انقباض درست عضلات و عملکرد طبیعی بدن کمک می کند.

 

* نوشیدن آب کافی به داشتن سیستم ایمنی قویتر بدن، انطباق بهتر با ورزش و برنامه تغذیه مناسب جهت کاهش وزن کمک می کند.

 

* نوشیدن آب کافی اثر ضد کاتابولیک «anti-catabolic» دارد به این معنا که به کاهش تحلیل ماهیچه‌ها کمک میکند. درواقع وجود ماهیچه‌هاي‌ بیشتر، سوخت‌وساز بالاتر بدن را در پی داشته که در اثر ان کاهش وزن بیشتری را می توان شاهد بود.

 

در این جا به چند روش ساده برای افزایش آب و مایعات بدن اشاره میکنیم:

 

آغاز کردن روز با نوشیدن یک لیوان آب و لیموترش

نوشیدن آب نارگیل پیش از ظهر «درصورت دسترسی»
نوشیدن یک لیوان آب و لیموترش پس از صرف ناهار و شام
نوشیدن یک لیوان آب سبزی‌ها مانند کرفس، هویج و غیره هر صبح و عصر
نوشیدن دوغ درکنار صرف ناهار و شام
نوشیدن ۷ تا ۸ لیوان آب ساده در طول روز

 

آیا می توان با نوشیدن آب لاغر شد؟ (روش های لاغری با آب)

 

همچنین نوشیدن آب میتواند …

از سرماخوردگی و تب پیشگیري میکند.

 

سردرد را التیام بخشد و تمرکز ذهنی شما را افزایش دهد.

پوست شما را از جوش ها پاک میکند.

به خاطر داشته باشید که …

* نوشیدن آب به تنهایی نمیتواند باعث کاهش وزن شود، بلکه عوامل دیگری هم در اینکار موثرند که شامل ورزش کردن، رعایت اعتدال در خوردن غذاها «عادات غذایی سالم» و داشتن صبر و حوصله است.

* اثرات مصرف آب در خانمها و آقایان متفاوت است.

نوشیدن آب در آقایان میزان متابولیسم بدن را سریعا افزایش می‌دهد ودر خانمها ذخایر قندی «کربوهیدرات ها» را سریعتر می شکند.

البته مشکل است که بگوییم روی هر فردی دقیقا چه اثری دارد، ولی در کل موثر است.

 

آیا می توان با نوشیدن آب لاغر شد؟ (روش های لاغری با آب)

 

حال ما بشما میگوییم که نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز چگونه باعث لاغری می‌شود:

۱- غذا را هضم می‌کند. آب برای دفع مواد زائد ازبدن شما ضروری است. بدون دریافت آب کافی، مواد زائد و دفعی در روده هاي‌ شما جمع شده و باعث افزایش وزن می‌شوند.

 

۲- متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، در نتیجه کالری بیشتری می سوزانید. در عین حال خود آب، کالری ندارد، لذا باعث کاهش وزن می‌شود. هنگامیکه بدن، آب کافی دریافت نکند، سلول هاي‌ چربی، سفت می‌شوند و به اسانی نمی سوزند. در نتیجه کاهش وزن سخت تر خواهد شد.

 

۳- وزن آب بدن را کم میکند. هر چقدر کمتر آب بنوشید، بدن آب بیشتری در خودش نگه می دارد مثل شتر. شتر بدلیل این که در بیابان ها و آب و هوای گرم زندگی میکند، نمی‌تواند به مقدار کافی آب بنوشد، لذا همیشه در بدن خودش آب زیادی نگه می دارد.

 

وزن بدن بر اساس میزان آبی که مینوشید، تنظیم میشود. لذا هر چقدر آب بیشتری بنوشید، وزن بدن کمتر خواهد شد.

۴- با نوشیدن آب کافی، نیازی به نوشابه هاي‌ گازدار نخواهید داشت. این نوشابه ها دارای شکر، مواد افزودنی مصنوعی «رنگ دهنده ها و طعم دهنده» هستند و کالری زیادی رابه بدن میرسانند، لذا باعث چاقی می‌شوند. قندهای مصنوعی موجود در نوشابه هاي‌ رژیمی هم مناسب نیستند.

 

۵- گرسنگی را فرو می نشاند. هر چقدر بیشتر آب بنوشید، کمتر غذا خواهید خورد. لذا سعی کنید ۱۵ دقیقه قبل از خوردن غذا، یک لیوان آب بنوشید.

 

۶- خیلی وقت ها هنگام احساس گرسنگی، در حقیقت بدن شما تشنه است و نیاز به آب دارد، نه غذا. لذا هر وقت احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید. اینکار باعث می‏شود لاغر شوید و وادار نباشید بدون این که بدن شما نیاز داشته باشد، غذا بخورید. نوشیدن آب، کاهش وزن شما را آسان‏تر خواهد کرد.

 

۸- میوه‏ها، منبع خوبی برای تامین آب هستند. هر چقدر میوه‏هاي‌ تازه ي بیشتری بخورید، آب بیشتری دریافت خواهید کرد. بنابر این سعی کنید هرروز علاوه بر نوشیدن ۸ لیوان آب، از میوه‏هاي‌ تازه به خصوص مرکبات نیز استفاده کنید.

۷- با نوشیدن آب، کبد کار خود رابه بهترین نحو انجام می‌دهد. در نتیجه آب باعث می‌شود که چربی هاي‌ بدن، بشکنند. نوشیدن آب زیاد به بدن کمک می‌کند تا چربی هاي‌ شکسته شده، دفع شوند.

 

جدیدترین مطالب سایت