کاهش وزن در زمستان

کاهش وزن در زمستان
با شروع فصل زمستان و سرما فعالیت بدنی کمتر میشود .
 
زمستان که می‌شود فعالیت‌های بدنی هم کمتر می‌شود و برای همین امکان چاق‌تر شدن بالا می‌رود. اما همیشه ترفندهایی هست که از زیر اضافه وزن ناشی از فصل سرما در رفت.
 
البته باز تاکید می‌کنیم هیچ ماده‌ی غذایی معجزه آسایی وجود ندارد که با خوردن آن یک شبه لاغر و خوش اندام شوید. اما خوشبختانه برخی از خوردنی‌ها شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند.
 

کاهش وزن در زمستان

 
در این مقاله چند ماده‌ی غذایی آشنا و چند ماده‌ی غذایی کمی عجیب را معرفی می‌کنیم که با مصرفشان می‌توانید کالری بسوزانید و بر گرسنگی‌تان غلبه کنید. با ما همراه باشید تا قدمی در دنیای مواد غذایی زمستانه بزنیم و گامی در جهت خوش اندامی برداریم.

کاهش وزن در زمستان

 
آرد جو دو سر

اگر یک روز سرد زمستانی را با یک پیاله فرنی آرد جو دو سر (مخلوط آب با پودر جو دو سر) آغاز کنید گام بزرگی در جهت سلامتی و زیبایی اندام خود برداشته‌اید. جو دو سر منبع ارزان و خوشمزه‌ی مواد مغذی می‌باشد.

 

این ماده‌ی غذایی هم باعث ایجاد سیری طولانی مدتی می‌شود و در عین حال به شما انرژی می‌دهد. باید بدانید که جود دو سر برای تنظیم فشار خون، کلسترول، گلیسمی (قند) خون و برای رفع یبوست مفید است.

 

بر اساس نتایج پژوهش‌ها افرادی که برای صبحانه جو دو سر مصرف می‌کنند برای وعده‌ی ناهار یک سوم کالری کمتری دریافت می‌کنند.
 

کاهش وزن در زمستان

گریپ‌فروت چینی یا پوملو

گریپ‌فروت چینی شبیه یک گریپ‌فروت معمولی خیلی بزرگ است که باید مزه‌ی آن را چشید. این میوه‌ی آسیایی پوست بسیار کلفتی دارد و گوشت زرد رنگ آن ترش مزه می‌باشد.

 

البته این میوه نسبت به گریپ‌فروت های معمولی شیرین تراست و حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی می‌باشد که از تکثیر سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند. گریپ‌فروت چینی همچنین سرشار از اسیدفولیک و پتاسیم می‌باشد.

 

کاهش وزن در زمستان
 

تخمه‌آفتاب گردان

تخمه‌ی آفتاب گردان منبع فوق‌العاده‌ی ویتامین B و فولات بوده و محافظ سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود. این تخمه های خوشمزه و پرطرفدار همچنین منبع خوب ویتامین E هستند.

ویتامین E از آسیب‌های سلولی پیشگیری کرده و به سلامت پوست و مو کمک زیادی می‌کند و در عین حال خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید یک ماده‌ی غذایی حاوی پروتئین میل کنید تخمه‌ی آفتابگردان را دریابید.

 

البته حواستان باشد در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. خوردن یک مشت از این تخمه ها به عنوان میان وعده شما را سیر کرده و جلوی پرخوریتان را می‌گیرد.

کاهش وزن در زمستان

عسل
ثمره‌ی تلاش زنبورهای زحمتکش عسل سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه پولیفنول هایی است که به شما انرژی زیادی می‌دهد. اما حواستان باشد در مصرف این ماده‌ی غذایی شیرین و انرژی زا زیاده‌روی نکنید. به خاطر اینکه در مقایسه با قند کالری بیشتری دارد. از این گذشته خواص ضدمیکروبی عسل جلوی خیلی از ناخوشی‌های زمستانی را می‌گیرد.

 

کاهش وزن در زمستان

شاهی
برگ‌های تیره و کمی تند شاهی سرشار از مواد مغذی است. این سبزی پرطرفدار سرشار از آنتی اکسیدان هایی می‌باشد که از ابتلا به سرطان و دیگر بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. شاهی منبع خوب بتاکاروتن و ویتامین C بوده و حاوی کلسیم و پتاسیم نیز می‌باشد. یک فنجان از این سبزی فقط 5 کالری دارد.

 

کاهش وزن در زمستان

 

شکلات سیاه
اگر تصور می‌کنید برای لاغر شدن باید دنبال رژیم‌های سفت و سخت بروید و خودتان را از بیشتر خوردنی‌ها محروم کنید اشتباه می‌کنید. با وجود اینکه شکلات سیاه حاوی میزان خیلی زیادی از عناصر مغذی مورد نیاز بدن نیست اما مصرف مقدار کمی از این ماده‌ی غذایی به خصوص اگر درصد کاکائوی آن بیشتر باشد مفید است.

 

باید بدانید که در هر 30 گرم شکلات سیاه حدود 150 کالری و 2 تا 3 گرم پروتئین وجود دارد. اگر شما میل زیادی به مصرف مواد غذایی شیرین دارید یک مربع شکلات سیاه بخورید. با این کار هم یک خوراکی شیرین خورده‌اید و هم کالری کمی دریافت کرده‌اید.

 

از این گذشته با مصرف شکلات سیاه از خواص آنتی اکسیدانی فلاوونوئیدهای موجود در آن نیز بهره‌مند شده‌اید. این آنتی اکسیدان ها خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.

کاهش وزن در زمستان

ماست یونانی
ماست یونانی غلیظ‌تر از ماست‌های معمولی است و پروتئین و کلسیم بیشتری هم نسبت به آن‌ها دارد. اگر دنبال یک ماده‌ی غذایی خوشمزه می‌گردید که زود سیرتان کند این ماست را دریابید.

 

به جای دسرهای خامه ای و پرکالری می‌توانید از این ماست استفاده کنید. با یک جستجوی ساده در اینترنت حتی می‌توانید روش تهیه‌ی را آن در منزل یاد بگیرید. با افزودن مقداری میوه به این ماست یک دسر خوشمزه میل خواهید کرد.

 

کاهش وزن در زمستان

میوه‌ کارامبولا
این میوه که به میوه‌ی ستاره ای نیز معروف است یک میوه‌ی زرد رنگ می‌باشد که طعم سیب دارد. این میوه حاوی بیشترین میزان پتاسیم می‌باشد. کارامبولا منبع فوق‌العاده‌ی ویتامین C می‌باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با عفونت‌ها مقابله می‌کند.

 

این میوه سرشار از بتاکاروتن نیز می‌باشد و فقط 29 کالری دارد. اگر گذرتان به جایی افتاد که این میوه را داشتند حتماً آن را خریداری کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید.

 

کاهش وزن در زمستان

شربت افرا
یک قاشق غذاخوری شربت افرا 50 کالری دارد. این شربت طبیعی در مقایسه با شربت ذرت حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری می‌باشد. برای همین شربت افرا جایگزین مناسبی برای شیرین کننده های مصنوعی محسوب می‌شود.

 

کاهش وزن در زمستان

جگر
جگر منبع پروتئین است. این ماده‌ی غذایی خوشمزه سرشار از ویتامین A، ویتامین B12، اسیدفولیک، نیاسین و مواد معدنی به ویژه آهن می‌باشد. این ماده‌ی غذایی حاوی 200 کالری می‌باشد اما یک مشکل وجود دارد و آن هم میزان بالای کلسترول موجود در این ماده‌ی غذایی است. در واقع هر 115 گرم جگر پخته شده حاوی 400 میلی گرم کلسترول است.

 

کاهش وزن در زمستان

نوشیدنی کِفیر
کفیر از شیر دلمه شده تهیه شده و شبیه ماست است. این نوشیدنی سرشار از ویتامین B1 و B2، کلسیم، اسیدفولیک، منیزیم و ویتامین A می‌باشد. کفیر یک نوشیدنی زود هضم می‌باشد.

 

همین امر هم باعث می‌شود که بدن تمرکز خود را روی جذب مواد مغذی و پروتئین مورد نیاز برای رشد و احیای عضلات و استخوان‌ها بگذارد. از این گذشته کفیر حاوی تریپتوفان می‌باشد. این اسید آمینه باعث آرامش سیستم عصبی می‌شود؛ و برای همین هم این نوشیدنی برای ورزشکاران بسیار مفید است.

 

نیم ساعت بعد از ورزش این نوشیدنی را مصرف کنید تا حالتان زودتر جا بیاید.

 

جدیدترین مطالب سایت