با دارچین انواع سرطان ها را از خود دور کنید !

با دارچین انواع سرطان ها را از خود دور کنید !

فواید گیاه دارچین 

دارچین نام یک گیاه دارویی هست که میتواند دشمن انواع مریضی ها و الخصوص سرطان ها باشد در ادامه می‌توانید ما را دنبال نمایید. 

 

دارچین نوعی ادویه‌‌ مقوی هست که به‌خاطر تاثیراتش در سلامت بدن از دیرباز جایگاه مخصوصاً‌اي در طب سنتی داشته هست. امروزه نیز با کشف خواص درمانی گسترده‌ آن در تعداد زیادی از کشورها مورد بهرهگیری قرار می‌‌گیرد.

 

بر زمینه تحقیقات بین ۲۶ دارویی که منشا گیاهی دارند، دارچین بالاترین رتبه را در پیش گیری از اکسید شدن سلول‌هاي بدن داراست.بو،مزه و رنگ بی‌مشابه دارچین، به‌خاطر بخش روغنی درختی‌ هست که دارچین ازآن گرفته می شود.

 

خواص دارویی دارچین حاصل پوست درخت دارچین هست. پوست درخت دارچین شامل موادی هست که در درمان تعداد زیادی از مریضی‌ها موثرند. اگرچه برای این که خواص دارویی دارچین حفظ شود، ترکیب شیمیایی آن باید دست‌نخورده باقی بماند.

 

ضدالتهاب بودن، کاهش قندخون، افزایش ایمنی بدن در برابر سرطان، حمله‌ قلبی و میکروب‌زدایی ازبدن از فواید دارچین هست.در ادامه فواید اثبات‌شده‌ دارچین برای سلامتی عنوان میشوند.

منبع غنی آنتی‌اکسیدان
بر زمینه آمار انجمن درمان کالیفرنیا «OTAC» دارچین در بین مواد دارای آنتی‌اکسیدان رتبه‌ هفتم رابه‌دست آورده هست که نشان میدهد مقدار بسیار زیادی آنتی‌اکسیدان در آن وجود دارد. در بین ادویه‌ها نیز دارچین بیشترین مقدار آنتی‌اکسیدان را دارد حتی اکثر از سیر، آویشن و رزماری.خواص درمانی دارچین به‌خاطر آنتی‌اکسیدان‌هایي هست که با نام‌هاي پلی‌فنول، فنولیک‌اسید و فلاونیدها شناخته می شوند.

محافظت از قلب
یکی دیگر از فواید اثبات‌شده‌ دارچین، تاثیر آن در کاهش ابتلا به عوامل مریضی‌هاي قلبی مثل فشارخون، کلسترول و تری‌گلیسرید هست.مواد مخصوصاً‌ موجود در دارچین می توانند کلسترول بدخون «LDL» را کاهش دهند و کلسترول خوب خون «HDL» را اثبات نگه دارند.

 

مقابله با دیابت
دیدنی هست بدانید که دارچین به‌عنوان یک ماده‌‌خوراکی ضددیابت شناخته شده هست، زیرا از طرفی قند خون را کاهش میدهد و از طرف دیگر میزان حساسیت هورمون انسولین «تنظیم‌کننده‌ قندخون» را افزایش می دهد.دیابت زمانی رخ میدهد که انسولین کارایی خودرا از دست بدهد و نتواند میزان قندخون را نظارت کند یا فرد نتواند مقدار قند موردنیاز بدنش را مدیریت کند. از دست رفتن کارایی انسولین ممکن هست به‌علت افزون وزن یا کاهش سوخت‌و‌ساز بدن باشد.

 

مراقبت از فعالیت‌های مغزی

پژوهشگران اثبات کرده‌اند که خواص آنتی‌اکسیدانی دارچین می تواند از مغز در برابر مریضی‌هاي مرتبط با آن مثل پارکینسون و آلزایمر محافظت کند.دارچین باعث فعال شدن پروتئین‌هایي می شود که از ذهن در برابر عوامل مخرب محافظت میکند. همینطور این ماده با پیشگیری از مصرف مورفین توسط سلول‌ها و مقابله با خودتخریبی انها از اثرات منفی استرس می‌کاهد.

 

 با دارچین انواع سرطان ها را از خود دور کنید !

خواص گیاه درمانی دارچین

 

 کاهش احتمال ابتلا به سرطان
دارچین به‌خاطر دارا بودن خواص آنتی‌اکسیدانی از تخریب DNA، جهش سلولی و رشد تومورهای سرطانی پیش گیری می کند. تحقیقات نشان داده هست که خواص دارویی ذکرشده‌ به‌علت وجود ماده‌اي به‌نام سینامالدهید هست. همینطور این خاصیت باعث می شود سلول‌هاي مستعد ابتلا به سرطان، خودبه‌خود تخریب شوند.دارچین به‌طور مخصوصاً در سلامت روده‌ بزرگ نقش مهمی دارد و از ابتلا به سرطان روده بزرگ پیش گیری می کند.

 

پیشگیري از عفونت
دارچین یک آنتی‌بیوتیک، آنتی‌میکروب، آنتی‌ویروس و ضدقارچ طبیعی برای بدن هست و به همین علت در برابر تعداد زیادی از مریضی‌ها ازبدن محافظت میکند. همه ی‌ این خاصیت‌ها به‌خاطر روغن مخصوصی هست که در دارچین وجود دارد. این روغن از بروز اثرات نامطلوب در سیستم گوارش، پوست و همینطور ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا پیش گیری می کند.تحقیقات نشان داده‌اند که روغن دارچین حتی میتواند خطر ابتلا به ویروس اچ‌.آی.‌او را نیز کاهش بدهد.

 

حفظ سلامت دندان‌ها
یافته‌هاي جدید نشان داده‌اند که دارچین در مبارزه با باکتری‌هایي که در میکروفلورای دهان وجود دارند و باعث پوسیدگی و ایجاد حفره در دندان، عفونت زبان و بوی بد دهان میشوند، نقش مهمی اجرا کند. روغن دارچین در قیاس با سایر گیاه‌هاي تست‌شده، بیشترین توانایی را در حفظ سلامت دهان و دندان دارد و مثل یک دهانشویه‌ طبیعی عمل می کند.دارچین نیز مثل نعنا دهان را خوشبو می کند و به‌عنوان طعم‌دهنده‌ طبیعی در تهیه‌ آدامس‌ بهرهگیری می شود. دارچین با از بین‌بردن باکتری‌هاي دهان بوی بد دهان را از بین می برد و به همین خاطر از قدیم پودر دارچین برای بهداشت دهان و دندان تجویز می‌شده هست.

جلوگیري و درمان قارچ
مطالعات نشان داده هست که خواص بسیار پرقدرت دارچین در مقابله با قارچ‌ها در درمان یا پیشگیری از رشد قارچ در دستگاه گوارش بسیار خوب هست. دارچین در کاهش مقدار قارچ آلبیکانس که نوعی مخمر هست و باعث بروز قارچ در سیستم گوارش میشود، بسیار خوب هست. قند خون بالا خطر ابتلا به قارچ سیستم‌گوارش را افزایش میدهد و همان‌ طور که گفتیم دارچین قند خون را بازرسی میکند.

خواص ضدالتهابی
آنتی‌اکسیدان‌هاي موجود در دارچین به‌علت دارابودن خاصیت ضدالتهابی خطر ابتلا به سرطان و حمله‌ي قلبی را کاهش میدهند و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشند. محققان دریافته‌اند بیش از ۷ نوع فلاوونید که تنها در دارچین وجود دارد، در درمان التهاب‌هاي بدن بسیار موثر هست.به همین خاطر هست که دارچین در تسکین انواع درد نقش مهمی دارد. نتایج تحقیقات نشان داده هست که دارچین میتواند به احیای بافت زخمی‌شده، کاهش درد قاعدگی و بازرسی حساسیت‌هاي فصلی کمک کند.

 

سلامت پوست
دارچین به‌خاطر خواص آنتی‌باکتریال و ضدمیکروبی خود از پوست در برابر سوزش، جوش، حساسیت و عفونت محافظت می کند. روغن دارچین باعث کاهش تورم، درد و قرمزی پوست میشود. ترکیب عسل و دارچین برای محافظت از پوست در برابر آکنه و آلرژی تجویز ‌می شود.

 

جدیدترین مطالب سایت