انواع دمنوش هایی که دشمن سردرد است

انواع دمنوش هایی که دشمن سردرد است

دمنوش هایی برای دوری از سردرد 

سردرد یکی از علل هاي آن به کم خوابی و.. بستگی دارد برای دوری از سردرد برترین روش بهرهگیری از دمنوش هاي طبیعی هست .

انواع دمنوش هایی که دشمن سردرد است

1. دمنوش آویشن :

به گزارش تالاب آویشن گونه‌هاي گوناگون در کوهستان ایران دارد و خواص بسیار زیادی دارد؛ این گیاه یکی از گیاهان دارویی هست که باید حتماً در خانه داشته باشید؛ این گیاه برای نفخ، رفع تنگی نفس، درمان سیاه سرفه، برونشیت، عفونت ریه، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آسم، سرفه‌هاي خشک، عفونت گوش میانی، تهوع، دردهای مفصلی و روماتیسمی، تصفیه کننده خون، کلیه و مثانه، سیاتیک و برای درمان گرفتگی‌هاي عضلانی موثر هست؛ برای ریزش مو 20 گرم آویشن را در یک لیتر آب جوشانده و هر چند روز یکبار به سربمالید.

 

عرق آویشن نیز برای تقویت بدن، تقویت  معده، رقیق شدن خون، عفونت ریوی، زکام، تقویت بینایی، ترشی معده و نقرس موثر هست. بخور آویشن پوست را خوشگل و با طراوت میکند و دم کرده آن درد را تسکین میدهد.

 

طرز تهیه دم نوش آویشن برای رفع سردرد :

یک قاشق چای خوری آویشن را در یک فنجان آب جوش بریزید، در آنرا ببندید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد سپس از صافی رد کرده و میل کنید. چندان خوردن آویشن باعث بروز آلبومین در ادرار می شود در خوردن آن رعایت کنید.

انواع دمنوش هایی که دشمن سردرد است

2. دمنوش نعناع :

نعناع گرم و خشک هست و بوی معطری دارد، در درمان مریضی‌هاي التهابی نظیر آسم، برونشیت، کولیت و رینیت آلرژی بسیار موثر هست؛ دم کرده نعناع را برای تقویت و رفع نفخ معده و روده مصرف میکنند؛ برگ خشک و نرم نعناع برای خوشبو کردن ماست و دوغ بهرهگیری میشود؛ افرادی که کلسترول دارند بعد از غذا، دم کرده چای نعناع را به مدت دو هفته در ماه بنوشند؛ دم کرده نعناع غلظت خون را طبیعی میکند و همین طور برای تسکین سردرد خوب هست.

 

طرز تهیه دم نوش نعناع برای رفع سردرد :  

برگ نعناع تازه را توی قابلمه آب جوش ریخته و بخار آن را استشمام کنید؛ حتی استنشاق بوی چای نعناع نیز برای درمان سردرد موثر هست.

انواع دمنوش هایی که دشمن سردرد است

3. دمنوش بادام :

بادام، پودر بادام و روغن بادام خواص بسیار زیادی دارند؛ بهتر هست همۀ وقت بادام در خانه داشته باشید زیرا برای درمان هر دردی موثر هست؛ موجب کاهش کلسترول خون میشود، برای مریضی‌هاي قلبی عروقی و دیابت خوب هست؛ باعث کاهش وزن میشود و می تواند سر درد را درمان کند. اگزما، پوست، لکه‌ها و چین و چروک، صدای گوش، تنگی نفس، سرفه و ورم ریه، درد کلیه، سنگ مثانه، کرم روده، درمان زخم‌هاي کهنه، خارش و مخملک، اسهال، قولنج، تمیز کننده کبد و طحال خوب هست.

 

مصرف بادام برای درمان سردرد :

بادام تلخ را آسیاب سپس با سرکه مخلوط کنید، ضماد خوبی برای سردرد هست و مالیدن آن به دور چشم بینایی را تقویت میکند. یک راه بسیار ساده و دلپذیر در تسکین سردرد خوردن 15 بادام در روز هست؛ بادام حاوی ماده‌اي به نام سالیسین هست که تسکین دهنده درد هست.

انواع دمنوش هایی که دشمن سردرد است

4. دمنوش زنجبیل :
زنجبیل یک گیاه دارویی هست و ادویه‌اي که برای بعضی غذاها مورد بهرهگیری قرار می گیرد؛ این گیاه از زمان‌هاي دور در طب سنتی چین مورد بهرهگیری بوده و در آسیا برای درمان سردرد، تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی، کشیدگی عضله، گلو درد، دندان درد بهرهگیری میشود؛ این دارو به اندازه داروهای آرام بخش برای رفع سر درد موثر هست.

 

طرز تهیه دم نوش زنجبیل برای رفع سردرد:
یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل را در یک فنجان آب جوش بریزید، در آن را ببندید تا دم بکشد و پس از 5 دقیقه میل کنید؛ زنجبیل را می توانید حتی در قوری چای همراه با چای دم کنید. زنجبیل هر چه تازه تر باشد بهتر هست. همین طور می توانید زنجبیل خورد شده را روی پیشانی بمالید تا سردردتان برطرف شود.

انواع دمنوش هایی که دشمن سردرد است

5. دمنوش میخک :

این ادویه در سراسر دنیا بهرهگیری می شود اما تعداد کمی از مردم با فواید آن آشنایی دارند؛ میخک دارای کلسیم، منیزیم و فیبر هست؛ این ادویه ضد باکتری، ضد قارچ، ضد التهاب و ضد درد هست، در مریضی‌هاي پوستی موثر هست، دارای مواد مغذی ضروری بدن هست، برای نفخ، زخم معده، قلب، دندان درد، گوش درد، رفع سردرد، برطرف کننده تنگی نفس، لقوه و فلج و کبد موثر هست و کلیه را تقویت میکند

 

سکسکه را برطرف میکند، ادرارآور،تب بر، کرم کش، در حالت تهوع و سوء تغذیه موثر هست، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هست و خاصیت شگفت‌انگیزی در دفع حشرات دارد مخصوصاً برای مالاریا، تب دانگ و دیگر مریضی‌هاي واگیردار خوب هست؛ برای گردش خون و قلب خوب هست، گرفتگی عضله را از بین میبرد، نوشیدن یک فنجان چای میخک بعد از غذا گاز و درد معده را از بین میبرد و عصاره این گیاه آفت‌هاي دهان را درمان می کند. مطالعات اخیر نشان دادند میخک میتواند از سرطان پوست، ریه و دستگاه گوارش پیشگیری کند.

 

طرز تهیه دم نوش میخک برای رفع سردرد:

اما برای سردرد بهتر هست میخک خورد شده را داخل یک فنجان یا لیوان چای اضافه کنید؛ کافئین فشارخون را کاهش میدهد در حالیکه میخک دارای خواص ضد التهابی هست.

انواع دمنوش هایی که دشمن سردرد است

6. آب:

نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز برای کاهش یا پیش گیری از سردرد کمک می کند.

 

نکته مهم:

بهتر هست هرکدام از این گیاه‌ها را به صورت طبیعی در  خانه آماده کنید تا از سالم بودن و بهداشت آن مطمئن باشید؛ این گیاهان هرچقدر تازه‌تر باشند مفیدترهستند.

جدیدترین مطالب سایت