مصرف خاکشیر برای چاق شدن + خواص

مصرف خاکشیر برای چاق شدن + خواص

مصرف خاکشیر و خواص فراوان آن برای چاق شدن و غیره …

 

 نوشیدن خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن کمک می کند

 

مجله مراحم; خاکشیر علاوه بر این، خواص دیگری نیز دارد که از میان آن‌ها به رفع جوش‌های پوستی، تقویت معده، کمک به اضافه‌وزن( همه مشکلاتی که یک دختر جوان لاغر ممکن است با آن روبرو باشد) می‌توان اشاره کرد.

 

بعضی از مردم با خاصیت خنک‌کنندگی، ضدعطش و صفرابر خاکشیر آشنا هستند و به همین دلیل آن را در فصل تابستان در برنامه‌های غذایی خود می‌گنجانند یا در روزهای گرم تابستان از شربت خاکشیر و ترکیب آن با عرق‌های گیاهی مثل شاه‌تره برای پذیرایی از مهمانان‌شان استفاده می‌کنند اما خاکشیر علاوه بر این، خواص دیگری نیز دارد که از میان آن‌ها به رفع جوش‌های پوستی، تقویت معده، کمک به اضافه‌وزن( همه مشکلاتی که یک دختر جوان لاغر ممکن است با آن روبرو باشد) می‌توان اشاره کرد.

 

 اگر دوست دارید وزن اضافه کنید

 افراد لاغر و کسانی که تمایل دارند وزن خود را بالا ببرند، می‌توانند از این نسخه استفاده کنند. این گروه اگر خاکشیر را با شیر میل کنند می‌توانند با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود کمک کنند.

 

به اعتقاد درمانگران، درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود. بنابراین افرادی که به شیر طبیعی دسترسی دارند بهتر است از شیر طبیعی و روستایی استفاده کنند.

 

مصرف خاکشیر برای چاق شدن + خواص
خاکشیر یکی از خوراکی‌هایی است که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار می گیرد

 

درمان بیماری‌های مختلف نیاز به بررسی و تشخیص کامل توسط پزشک متخصص دارد اما برخی تجربیات استفاده از خاکشیر را در درمان برخی مشکلات و بیماری‌ها تأیید کرده است.

 

کمک به بهبود جوش صورت

مخلوط ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره و عرق کاسنی ترکیب خوبی برای درمان جوش‌های صورت است. برای استفاده از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق‌های گیاهی شاه‌تره و کاسنی را با هم مخلوط کرده و آن را با ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر ترکیب کنید.

 

نوشیدن این ترکیب علاوه بر آن‌که جوش‌های صورت را درمان می‌کند برای افرادی که دچار گرفتگی صدا هستند نیز موثر است. مدت درمان با این نسخه دست‌کم ۳ هفته است و پس از این مدت نتایج بهبود به مرور در چهره بیمار نمایان می‌شود.

 

کمک به کنترل فشار خون

یکی دیگر از خواص معجزه‌آسای دانه‌های خاکشیر، کمک به کنترل و تسکین فشارخون است. اگر به فشارخون مبتلا هستید و در حال حاضر داروهای کنترل‌کننده فشارخون مصرف می‌کنید، می‌توانید از این شیوه برای اثربخشی بیشتر استفاده کنید.

 

برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشیر را به‌خوبی بکوبید و آن را به‌صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید.

 

می‌توانید در هفته یک تا دوبار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید. بهتر است نوبت اول استفاده از خمیر در طول روز باشد.

 

دفع سنگ کلیه

درمانگران، مصرف مخلوطی از خاکشیر و ترنجبین برای درمان سنگ کلیه در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند یا کلیه آن‌ها استعداد سنگ‌سازی را دارد، توصیه می‌کنند.

 

برای تهیه این نسخه خانگی کافی است ۳ قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب به‌مدت ۵ ساعت خیسانده و پس از این مدت آن را صاف کنید.

 

سپس ترنجبین صاف کرده را با ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و آن را میل کنید. نوشیدن این مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

 

اگر دوست دارید وزن اضافه کنید

افراد لاغر و کسانی که تمایل دارند وزن خود را بالا ببرند، می‌توانند از این نسخه استفاده کنند. این گروه اگر خاکشیر را با شیر میل کنند می‌توانند با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود کمک کنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تأثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود.

 

شربت ضد بدبویی دهان
اگر شما هم در گروه افرادی هستید که به‌دلیل افزایش اخلاط فاسد در بدن به بدبویی دهان مبتلا شده‌اید می‌توانید از شربت ترنجبین و خاکشیر برای برطرف کردن بدبویی دهانتان استفاده کنید. تنها کافی است هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید.

 

ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با یک تا ۲ قاشق خاکشیر مخلوط کنید. نوشیدن این شربت به شما کمک می‌کند تا با دفع اخلاط و مواد ناسالم و فاسد به مرور احساس بهتری پیدا کنید.

 

بهبود لک‌ها با خاکشیر

برای کمک به بهبود لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است.

 

افرادی که از این ترکیب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت ۳ هفته استفاده کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن لک‌های صورت و پوستشان روبه‌رو می‌شوند.

 

برای تهیه این ترکیب نیز لازم است ترنجبین را ۵ ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با ۲ قاشق خاکشیر مخلوط کرده و میل کنید.

 

مصرف خاکشیر برای چاق شدن + خواص

خاکشیر برای کنترل و تسکین فشارخون مفید است

 

اگر دل‌ضعفه می‌گیرید، خاکشیر و عسل بخورید

براساس اعلام انجمن طب سنتی ایران، برخی از افراد هستند که در طول روز دچار دل‌ضعفه می‌شوند. این دل‌ضعفه ممکن است در طول روزهای گرم تابستان یا در ایام ماه رمضان به سراغ افراد مختلف بیاید. برای پیشگیری از بروز این دل‌ضعفه کافی است، خاکشیر و آب عسل را با هم ترکیب کرده و میل کنید.

 

برای تهیه آب عسل باید یک لیتر آب و یک کیلو عسل را با هم بجوشانید. بعد از مدتی که این ترکیب جوشید کفی روی آن تشکیل می‌شود که باید از دیگر مواد موجود در ظرف جدا شود.

 

مابقی مواد همان ترکیبی است که برای بهبود دل‌ضعفه و پیشگیری از بروز آن مصرف می‌شود. اگر چه عسل با حرارت، برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را از دست می‌دهد اما در عین حال مواد مفیدی در آن باقی می‌ماند که برای درمان دل‌ضعفه بسیار مناسب است.

 

بهبود اسهال
ابتلا به اسهال در فصل تابستان یکی از اختلالاتی است که در کودکان بسیار شایع است. برخی درمانگران طب سنتی ایران برای درمان این مشکل، دارویی را تجویز می‌کنند که در تمامی خانه‌ها امکان تهیه و مصرف آن وجود دارد.

 

برای تهیه این دارو کافی است خاکشیر را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط کنید و به بیمار بدهید.

 

این ترکیب را متناسب با سن بیمار، هر ۲ ساعت یک بار برای او تجویز می‌کنند. میزان مصرف این مخلوط از یک قاشق غذاخوری تا یک‌سوم استکان برای خردسالان تجویز شده است. البته در اسهال‌های شدید همراه با تب و درد شدید و در کودکان زیر ۳ سال مراجعه به پزشک ضروری است.

 

نکته: اگر خاکشیر با آب گرم مصرف شود خاصیت ملین دارد و مصرف آن با آب سرد و شکر می‌تواند از اسهال پیشگیری کند. با توجه به وجود مقادیر فراوان فیبر موجود در خاکشیر، این فیبر می‌تواند به لیز شدن روده‌ها کمک کند.

 

همچنین با وجود مقادیر مناسبی کلسیم و منیزیم در خاکشیر، دانه‌های موسیلاژی خاکشیر برای دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی خاصیت ضدالتهابی دارد.

 
جلوگیری از گرمازدگی

شربت خاکشیر یکی از خوراکی‌هایی است که از گذشته تاکنون در طب سنتی به عنوان یک نوشیدنی با طبع سرد مطرح بوده و می‌تواند در فصل گرما با کاهش دمای بدن به پیشگیری از گرمازدگی کمک کند.

 

علاوه بر شربت خاکشیر، شربت به‌لیمو و همچنین شربت عرق کاسنی نیز می‌تواند خواص ضد گرمازدگی داشته باشد.

 
مراقبت‌ها

* به افرادی که ورم و زخم معده دارند، توصیه می‌شود مصرف خاکشیر را محدود کنند.

 

* خاکشیر را می‌توان از دو تا سه سال به بالا به کودکان داد و برای کودکان زیر این سن نیز شربت خاکشیر را صاف کرد و تنها آب آن را به کودک داد.

 

* به دلیل وجود خاک فراوان در خاکشیر لازم است حتماً قبل از مصرف شسته شود و مدتی در آب بماند.

 

* افرادی که طبع سرد دارند و از بیماری‌های ناشی از طبع سرد از جمله روماتیسم و آرتروز رنج می‌برند، باید شربت خاکشیر را محدود مصرف کنند یا مصرف آن همراه با عسل و عرق نعناع باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت