طب سنتی برای درمان بیماری ها

طب سنتی برای درمان بیماری ها

پیروی از طب سنتی برای دریافت سلامتی

با پیروی از طب سنتی می توان تعداد زیادی از مریضی هاي را پیشگیري نمود با ما در سایت تالاب باشید شیرینی سلامتی را با ترفند‌هاي طب سنتی بچشید آلبوم: مریضی ها و راه درمان ویتامین E, مناسب‌ترین گوشت‌ها برای مصرف رژیم خوراکی سالم اهمیت بسزایی در درمان مریضی‌ها دارد

 

اشخاص باید برای حفظ سلامتی خود از اصولی که در طب سنتی به سته ضروریه مشهور میباشند، پیروی کنند.

 

رژیم خوراکی سالم اهمیت بسزایی در درمان مریضی‌ها دارد. به عبارتی برای درمان هر مریضی از منظر طب سنتی اولیه باید سبک تغذیه فرد اصلاح شود، از نظر طب سنتی شش اصل ضروری برای داشتن زندگی سالم وجود دارند که این اصول به سته ضروریه مشهور میباشند.

 

زندگی در آب و هوای سالم، تحرک، فعالیت بدنی، خوردن و نوشیدن، خواب و بیداری به اندازه نیاز بدن، تخلیه مواد زائد و سموم بدن به شکل مدفوع، ادرار و تعریق و دقت به نیازها، اغراض نفسانی و روحی و روانی شخص شش اصل ضروری برای داشتن زندگی سالم میباشند.

 

افراد برای داشتن زندگی سالم باید امید و توکل به خدا داشته باشند و از غم و غصه، گریه و ناامیدی که افسردگی و سایر اختلالات روحی و روانی را موجب میشوند، دوری کنند. همینطور خدمت به بندگان خدا و سفر کردن نیز تأثیر چشمگیری در ایجاد روحیه خوب و نشاط برای فرد دارد.

 

افراد باید نیاز‌هاي بدن خود را از طریق پروتئین طبیعی و به کمک مصرف چهارمغز «پسته، بادام، فندق و گردو» فراهم سازی کنند، همینطور بهرهگیری از انجیر، گوشت گوسفند، ماهی و لوبیای سویا در رژیم خوراکی هرروز ضروری هست.

 

افراد باید روغن مورد نیاز هرروز خود را از روغن‌هاي زیتون، کنجد، دنبه و روغن حیوانی طبیعی دریافت کنند، از روغن زیتون می توان برای سالاد و تهیه غذا بهرهگیری کرد، ولی برای سرخ کردن باید روغن کنجد به کار برده شود.

 

افراد باید املاح معدنی و ویتامین‌هاي مورد نیاز خود را از غلات، گیاهان، سبزیجات، میوه‌ها و حبوبات و قند مورد نیاز بدن را از مواد طبیعی همچون عسل، کشمش، توت، انجیر و خرما دریافت کنند.

 

لزوم توجه به تغذیه مناسب

تغذیه مناسب و شناخت طبع اصلی و اکتسابی هر فرد از ارکان مهم درمان در طب سنتی هست. افراد باید با دقت به سن و طبعشان غذا‌هایي راکه برای آن‌ها خوب هست، مصرف کنند، همینطور محل زندگی از نظر جغرافیایی نیز تاثیر چشمگیری در نوع تغذیه فرد دارد.

 

به طور مثال ساکنان شمال کشور به دلیل وجود رطوبت و سردی چندان، باید در رژیم خوراکی خود از موادی همچون سیر و زنجبیل بهرهگیری کنند، اما در مکان‌هاي بیابانی و خشک مصرف غذا‌هایي همچون آب‌دوغ‌خیار، خاکشیر و تخم‌شربتی پیشنهاد میشود.

 

تدابیر غذایی

افراد باید در زمان گرسنگی، غذا مصرف کنند و گذشته از سیر شدن دست از غذا خوردن بکشند. مصرف نان گندم و جو سبوس دار در رژیم خوراکی هرروز ضروری هست، همینطور افراد باید از بعضی عادات خوراکی ناسالم که در مهمانی‌ها و رستوران‌ها رواج دارد، پرهیز کنند. از جمله این عادات خوراکی ناسالم می توان به مصرف لبنیات مثل ماست همراه با مواد خوراکی گوشتی اشاره کرد.

 

اشخاص باید در صورت مصرف مواد خوراکی با طبع سرد مثل مرغ، ماهی و برنج از ادویه‌هاي گرم همچون زنجبیل، فلفل، میخک، زردچوبه و گلپر به مقدار کافی بهرهگیری کنند. همینطور افزودن کمی شوید به برنج نیز سبب معتدل شدن طبع برنج میشود.

 

افراد باید در هنگام مصرف حبوباتی که طبع سرد و خشک دارند مثل عدس، به آن کمی گلپر و ادویه گرم بیفزایند. همینطور بهتر هست در طول روز بیش از یک وعده خوراکی پخته مصرف نشود.

 

طب سنتی برای درمان بیماری ها

افراد باید از خوابیدن بلافاصله پس از غذا خودداری کنند

 

مناسب‌ترین گوشت‌ها برای مصرف

افراد باید از گوشت‌هایي مثل گوشت ماهی دریا، گوسفند جوان، شتر و مرغ‌هاي خانگی و ارگانیک بهرهگیری کنند. گوشت گاو و گوساله طبع سردی دارند و مصرف آن‌ها موجب ایجاد سودا در بدن میشود؛ بنابراین اشخاص باید از بهرهگیری از این گوشت‌ها به خصوص در فصل پاییز و زمستان خودداری کنند.

 

شیر گاو بسیار مقوی هست و افراد باید آن را به همراه کمی عسل و زنجبیل مصرف کنند. نوشیدن شیر گاو به همراه عسل و زنجبیل نقش مؤثری در حفظ سلامتی استخوان‌ها دارد. مصرف لبنیات محلی مثل ماست، دوغ، کشک و کره با مقداری پونه، کاکوتی، شوید و گل سرخ ضروری هست.

 

لبنیات به دلیل دارا بودن کلسیم، منیزیم و املاح مورد نیاز استخوان، نقش مؤثری در حفظ سلامت استخوان دارند. مصرف پنیر به همراه گردو، پونه، چند عدد خرما و نان سنگک در وعده شام، غذای مناسبی برای سلامت استخوان هست. مواد خوراکی حاوی کلسیم برای جذب بهتر باید در شب مصرف شوند. همینطور بدن برای جذب کلسیم نیاز به پروتئین «گردو» و ویتامین D «خرما» دارد.

 

پرهیز از پرخوری در دوران مریضی

بدن در هنگام مریضی با عفونت و ویروس‌ها مبارزه می کند. افراد باید در زمان مریضی از مصرف غذا‌هاي حجیم و سرخ‌کرده خودداری و اکثر مایعات گرم و آبمیوه‌هاي طبیعی بهرهگیری کنند.

تخم‌مرغ ویتامین E بالایی دارد و به شدت مقوی هست. تخم‌مرغ باید به شکل عسلی مصرف تا زود هضم و جذب شود. بهرهگیری از تخم‌مرغی که زرده آن خیلی سفت باشد باعث افزایش کلسترول خون می شود.

 

افراد باید از خوابیدن با معده پر و کاملاً خالی پرهیز کنند. خوابیدن با معده پر به معده و قلب فشار وارد میکند. چشیدن مقداری نمک در ابتدا و انتهای غذا ضروری هست. مصرف نمک گذشته از غذا سبب کاهش اسید معده و پس از آن موجب ضدعفونی شدن و هضم بهتر غذا می شود.

 

غذا باید در کمال آرامش و بهتر هست در حالت نشسته روی زمین میل شود. مصرف غذا در حالت ایستاده و در هنگام راه رفتن موجب افزایش سودای بدن می شود. افراد باید از خوابیدن بلافاصله پس از غذا خودداری کنند. راه رفتن پس از غذا و داشتن خواب کوتاه مدت پس از راه رفتن در افراد لاغر خوب هست.

 

اشخاص باید از مصرف غذا‌هاي خیلی داغ و سرد و به ویژه آب یخ خودداری کنند. نوشیدن آب یخ به خصوص در مردان به سلامت جنسی آسیب جدی وارد میکند.

 

افراد باید غذا را به خوبی بجوند و از نوشیدن مایعات بین و بلافاصله پس از غذا امتناع کنند. پرهیز از صحبت کردن حین غذا ضروری هست. اشخاص در صورت نیاز به مصرف مایعات بین غذا بهتر هست از کمی عرق نعناع، زیره و زنیان بهرهگیری کنند. نوشیدن آب یک تا ۲ ساعت پس از غذا مجاز هست.

 

بهرهگیری هرروز شش لیوان آب خنک برای گرم‌مزاجان و ۲ تا سه لیوان آب جوش ولرم برای سردمزاجان خوب هست. همینطور افراد باید از مصرف تنقلات مصنوعی، مواد خوراکی کنسرو شده و ساندویچی دوری و تا حد امکان مواد خوراکی طبیعی بهرهگیری کنند.

 

اشخاص بهتر هست از دمنوش‌هاي گیاهی مثل به‌لیمو، بابونه، سنبل الطیب، گل‌گاو‌زبان، آویشن و چای ترش با دقت به طبع و نیاز بدنشان بهرهگیری کنند و مصرف چای را کاهش دهند.

جدیدترین مطالب سایت