7 گیاه مفید برای ساختن اسپرم

7 گیاه مفید برای ساختن اسپرم

گیاهانی که اسپرم زا هستند 

 

می‌خواهیم با گیاهانی آشنا شویم که اسپرم زا هستند در ادامه می توانید با 7 گیاه مفید برای ساختن اسپرم تالاب را دنبال نمایید .

 

اسپرم برای بچه دار شدن , تعدادی از گیاهان اسپرم ساز وجود دارند که نشان داده شده است که تقویت خوبی برای سیستم ساخت مانند مردان انجام می‌دهند.

 

این گیاهان اسپرم ساز ممکن است برای افرادی که از تعداد کم اسپرم، تحرک اسپرم ضعیف، مورفولوژی اسپرم ضعیف، میل جنسی کم، استرس و یا اختلال عملکرد جنسی فیزیکی رنج می‌برند بسیار مفید باشد.

 

به یاد داشته باشید گیاهان نباید بعنوان جایگزینی برای تغییرات رژیم خوراکی و تغییر سبک زندگی مورد استفاده قرار گیرند. اگر تغییرات رژیم خوراکی و شیوه زندگی در ابتدا صورت نگرفته باشد، بدن قادر به جواب و استفاده از این گیاهان نخواهد بود.

 

در ادامه به معرفی تعدادی از این گیاهان اسپرم ساز میپردازیم:

۱- جنسینگ آمریکایی
این ریشه دل چسب یکی از برترین تونیکهای جنسی مردانه است. مشاهدات بالینی نشان می‌دهد جینسنگ آمریکایی برای تقویت میل جنسی سالم، درمان اختلال نعوظ و افزایش عملکرد جنسی مردان موثر است و بعنوان یک گیاه اسپرم ساز مشهور است.

 

جینسنگ آمریکایی در مقایسه با جینسنگ آسیایی باعث تحریک بیش از حد سیستم عصبی نمیشود، بلکه پشتیبانی نرم و ملایم و عمیق و مغذی را برای سیستم عصبی فراهم می‌کند.

 

جینسنگ آمریکایی برای تقویت سیستم ایمنی عالی بوده و همینطور سبب تقویت محور HPA «هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال» میشود. محور HPA برای تعادل مناسب هورمونی، مدیریت استرس و قدرت سیستم ایمنی حیاتی است. 

7 گیاه مفید برای ساختن اسپرم

این ریشه دل چسب یکی از برترین تونیکهای جنسی مردانه است

 

۲- میوه خارخسک «تریبولوس»
خارخسک جزو یکی از گیاهان اسپرم ساز است و  هنگامیکه با تغذیه مناسب و ورزش همراه باشد، میتواند در افزایش تعداد اسپرم، تحرک و مورفولوژی موثر باشد.

 

قسمت اصلی خارخسک، که به باروری مردان کمک می‌کند، ترکیبی است که به اسم پروتوودوسین شناخته می‌شود. این مولفه سطح DHEA را در بدن مرد افزایش می‌دهد. در مردان مبتلا به ED، مشخص شده است که سطح DHEA کم است.

 

بعضی مطالعات نشان داده اند که پروتوودیوسین، استخراج شده از خارخسک، سطح DHEA طبیعی راکه برای نعوظ مناسب لازم است، افزایش می‌دهد. افزایش میل جنسی در هنگام استفاده از این گیاه توسط مردان و زنان گزارش شده است.

 

سیر یکی از گیاهان اسپرم ساز است و بعنوان یک داروی افزایش قوای جنسی طبیعی عمل می‌کند و ساخت اسپرم و استقامت اسپرم را افزایش میدهد. 

 

مطالعه اي در بلغارستان که درسال ۱۹۹۸ انجام شد در مورد گیاهان اسپرم ساز ، نشان داد که برای زوج هاي مبتلا به آنتی بادی هاي ضداسپرم «زمانی که سیستم ایمنی به سلول هاي اسپرم حمله می‌کند» که خارخسک مصرف کرده اند، با ۶۱٪ افزایش باروری همراه بوده است.  خارخسک یکی از برترین میوه ها  و گیاهان اسپرم ساز برای تقویت قوای جنسی مردانه است.

 7 گیاه مفید برای ساختن اسپرم

خارخسک جزو یکی از گیاهان اسپرم ساز است

   
۳- ریشه ماکا
یکی از فعالیت هاي اصلی ماکا، تحریک و تقویت هیپوتالاموس است که غده هیپوفیز را تنظیم میکند و بعنوان یک تونیک برای سیستم هورمون عمل میکند.

 

هنگامیکه غده هیپوفیز بطور مطلوب عمل میکند، کل سیستم غدد درون ریز متعادل میشود، زیرا غده هیپوفیز نظارت خروجی هورمونهای سه غده دیگر را بازرسی می‌کند.

 

دریک مطالعه انسانی از ۹ مرد که به مدت ۴ ماه با دوزهای ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم در روز مورد آزمایش قرار گرفتند،  مشاهده شد قوای جنسی افزایش یافته است.

 

همینطور مطالعات روی این گیاه اسپرم ساز نشان داد، ریشه ماکا  تعداد اسپرم، تحرک اسپرم و سطح DHEA نیز بالاتر برده است.

 

مجله تالاب : علاوه بر این سبب کاهش اضطراب و استرس، کاهش فشار خون، متعادل کردن سطح آهن و افزایش آندروژن هاي آدرنال نیز میشود. این گیاه  اسپرم ساز همینطور سبب تقویت تیروئید، افزایش انرژی، استقامت و التیام فعالیت ذهنی می‌شود. 

7 گیاه مفید برای ساختن اسپرم

ریشه ماکا یک گیاه اسپرم ساز است

  
۴- گیاه نخل اره اي
این گیاه، میتواند تمام سیستم غدد درون ریز را تغذیه کند که به التیام عملکرد کلی ساخت مانند در مردان کمک خواهد کرد. مردان با استرس زیاد، عملکرد سیستم ایمنی ضعیف، شیوه زندگی ضعیف و عادت هاي رژیم خوراکی به خوبی به این گیاه جواب می‌دهند.

 

این گیاه یک آمفروتیک ساخت مثلی است بدین معنا که عملکرد ساخت مانند را عادی میکند. همینطور عمیقا بدن را تغذیه می‌کند.

 

زمانی که چند ماه بطور مداوم مصرف شود. مصرف مداوم این گیاه، برترین فواید سلامتی آن رابه طور بلند مدت به ارمغان می آورد.  

7 گیاه مفید برای ساختن اسپرم

گیاه نخل اره اي می‌تواند تمام سیستم غدد درون ریز را تغذیه کند و اسپرم را تقویت کند

 

۵- سیر
سیر جزو یکی از قوی ترین گیاهان اسپرم ساز است و بعنوان یک داروی افزایش قوای جنسی طبیعی عمل میکند و ساخت اسپرم را افزایش می‌دهد.

این گیاه حاوی ترکیبی به اسم آلیسین است که استقامت اسپرم را افزایش میدهد و همینطور گردش خون را التیام می بخشد. علاوه بر این، سلنیوم معدنی در سیر، باعث افزایش تحرک اسپرم می‌شود.

 

 

7 گیاه مفید برای ساختن اسپرم

سیر جزو یکی از قوی‌ترین گیاهان اسپرم ساز است

 

 ۶-  دامیانا
دامیانا یکیدیگر از گیاهان اسپرم ساز مفید برای تعداد کم اسپرم است. همینطور اعصاب را آرام میکند، اضطراب و خستگی ذهنی را کاهش میدهد و بعنوان یک آرام کننده عضلانی عمل می‌کند. 

 

7 گیاه مفید برای ساختن اسپرم

دامیانا یکیدیگر از گیاهان اسپرم ساز مفید برای تعداد کم اسپرم است

  
۷-  چای سبز
تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان هاي بالا در چای سبز دارای پتانسیل بالا بردن باروری هستند زیرا آن ها رادیکال هاي آزاد را خنثی می‌کنند که میتوانند به سلول هاي اسپرم آسيب بزنند. 

 

7 گیاه مفید برای ساختن اسپرم

چای سبز، بعنوان یکی از گیاهان اسپرم ساز شناخته میشود

  
به گزارش تالاب بر اساس یک مطالعه درسال ۲۰۱۲ که در نشریه تغذیه مولکولی و تحقیقات خوراکی منتشر شده است، دوز کم ترکیبی به اسم اپیگالاکاکتایکین گالات «EGCG» که در چای سبز موجود است می‌تواند کیفیت اسپرم، از جمله تحرک آنرا التیام بخشد و بعنوان یکی از گیاهان اسپرم ساز شناخته می‌شود.

 

در نتیجه پتانسیل لقاح را التیام می بخشد. با این حال، غلظت بالاتر EGCG می‌تواند یک اثر متضاد داشته باشد. بنابر این، مطالعات بیشتری هنوز مورد نیاز است.

 

جدیدترین مطالب سایت