آشنایی با زمان هایی که باید پروتز سینه کرد !

آشنایی با زمان هایی که باید پروتز سینه کرد !

آشنایی با زمان هایی که باید پروتز سینه کرد !

پروتز سینه امروز یکی از بهانه های خانم ها شده است اما پروتز تفریحی هم میتواند عوارض هایی داشته باشد در ادامه آشنایی با زمان هایی که باید پروتز سینه کرد ! سایت تالاب را دنبال کنید.

 

پروتز سینه این روزها بعنوان راهی برای زیباتر شدن و بزرگ تر شدن سینه ها به کار می روند که طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده است. سالانه زنان زیادی برای بهتر شدن شکل و تناسب اندام خود ، اقدام به انجام جراحی های متعددی می کنند . یکی از این عمل های زیبایی عمل پروتز سینه می باشد که یکی از شایع ترین عمل های جراحی زیبایی بر روی پستان می باشد

 

پروتز سینه در چه مواردی استفاده می شود ؟

برای بزرگ کردن سینه
به منظور اصلاح تفاوت اندازه سینه ها

 

اصلاح نمودن کاهش سایز سینه که بر اثر حاملگی ، شیردهی و یا کاهش سایز شدید ایجاد شده است .

 

برای اصلاح نمودن ناهنجاری های مادر زادی سینه که در آن یک و یا دو سینه رشد مطلوب نداشته اند .

 

بازسازی سینه به دنبال جراحی هایی همچون جراحی سینه یا تروما

 

سن مناسب برای انجام عمل پروتز سینه :

سن حقیقی برای انجام عمل پروتز سینه وجود ندارد .

 

محل قرارگیری پروتز سینه :

زیر غده :

در این حالت پروتز را در زیر بافت سینه و بر روی عضله ی سینه ای بزرگ یا پکتورالیس جای می دهند .از جمله مزایای این روش شکل گیری بهتر سینه ها را می توان نام برد .به علاوه خطر جابجایی پروتز سینه به سمت خارج به علت فشار عضله سینه ای و خطر بد شکل شدن سینه بر اثر انقباض عضله سینه ای نیز کمتراست

 

ساب فاسیال :

در این حالت پروتز را در زیر بافت سینه و فاسیای عضله و روی عضله سینه ای بزرگ جای می دهند .

 

رتروپکتورال نسبی :

پروتز را در این حالت در قسمت زیر عضله سینه ای بزرگ قرار داده که تمام اتصالات تحتانی عضله نیز در قسمت چین زیر سینه ای حفظ می شود . فراهم کردن پوشش خوب بافت نرم در دراز مدت برای پروتز که تداخل کمتری با ماموگرافی دارد جزو مزایای این روش می باشد . احتمال مشاهده ی پروتز در قسمت داخلی و فوقانی کمتر است و همچنین امکان جابجایی پروتز به سمت پایین نیز کمتر می باشد .

 

دوگانه :

پروتز را در این حالت در سمت فوقانی زیر عضله سینه ای بزرگ جای می دهند و به دلیل اینکه در این شیوه اتصالات عضله در مسیر چین زیر سینه ای قطع می شود ، لذا قسمت تحتانی عضله به سمت بالا جمع می شود و پروتز نیز در قسمت تحتانی در زیر بافت سینه قرار می گیرد . اتصالات عضله سینه ای بزرگ نیز به استخوان جناق قطع نمی شود .

 

فراهم کردن بهترین پوشش بافت نرم در دراز مدت در قسمت فوقانی و داخلی سینه از مزیت های این روش می باشد که روش ارجح برای جراحی پروتز است .این عمل دارای درد کمتری می باشد و نیز احتمال نیاز به عمل مجدد نیز کمتر است .

 

انواع پروتز سینه

انواع مختلفی از پروتز سینه بر اساس جنس و مواد پر کننده ، اندازه ، شکل و میزان برجستگی وجود دارد که بنابر نظر جراح و با توجه به نیاز ها و خواسته های بیمار یکی از انواع پروتز سینه انتخاب می شود .

 

پروتز های سینه از نظر مواد پرکننده به دو نوع نقسیم می شوند :

پروتز های سالینی ( آب نمکی ) : به گزارش تالاب این پروتز ها دارای جدار سیلیکونی غیر قابل نفوذ می باشند و مواد پر کننده ی آن ها نیز آب نمک استریل است. در صورتی که این پروتز ها پاره شوند ، خالی شده و مواد موجود در آن ها جذب شده و توسط بدن حل می گردد .این پروتز ها در مقایسه با نوع سیلیکونی سفت تر هستند .

 

پروتز های سیلیکونی : مواد پر کننده ی این پروتز ها ژل سیلیکون می باشد و انواع مختلفی از ژل سیلیکون با درجات تراکم و چسبندگی مختلف در آن به کار رفته است . وقتی که این پروتز ها را لمس می کنیم به بافت طبیعی پستان شباهت دارند .در صورتی که پوسته ی آن ها دچار آسیب شود ممکن است ژل موجود در آن ها در داخل پوسته پروتز باقی بماند و یا از آن خارج شده و به فضایی که پروتز در آن قرار گرفته وارد شود .

 

 

جدیدترین مطالب سایت