روش هایی برای جلوگیری از دردهای شدید دوران قاعدگی

روش هایی برای جلوگیری از دردهای شدید دوران قاعدگی

در دردهای شدید دوران قاعدگی چگونه آرام شویم ؟ 

 

دردهای زمان قاعدگی برای همه خانوما وجوددارد اما برای بعضی از خانوما بسیار دردآور هست برای پیشگیری از این زمان تالاب را دنبال نمایید. 

 

دردهای شدید زمان قاعدگی را میتوان با استفاده از داروهای مختلف تسکین داد, داروی ایبوپروفن میتواند رنج ها را کاهش دهد. قاعدگی برای بعضی زنان میتواند به شدت دردآور باشد و مقدار خون زیادی در طول یک پریودی ناخوشایند ایجاد شود. در اینجا بسته به نیاز شما راه هایی برای کوتاه کردن,

 

کم کردن و یا حتی متوقف کردن پریود وجوددارد. همه وقت در ابتدا با پزشکتان مشورت کنید اما اگر چند روش سریعا و فوری احتیاج دارید که چطور پریودی تان را متوقف کنید.اینجا را بخوانید.

 

مقدار خون ریزی پریودی را آهسته و یا متوقف کنید
۱- ایبوبروفن مصرف کنید
میتوانید از ایبوبروفن با دوز پایین 4 – 3 مرتبه در روز استفاده کنید. توجه داشته باشید کهاز حد مجاز برای هر 24 ساعت تجاوز نکنید. برای غالباً افراد این کار میتواند واسطه تسکین درد و کاهش جریان خون ریزی به میزان 50 درصد شود. با این حال عده ای فهمیده اند که با مصرف ایبوبروفن پریودی شان متوقف شده هست.

 

این در حالی هست که ایبوبروفن عوارض جانبی زیادی داشته و مقدور هست واسطه ایجاد مسمومیت در اثر عمده خوردن دارو شود. قبل از این که مقادیر عمده این قرص را مصرف و یا از آن برای طولانی کردن زمان پریودی و کاهش جریان خون قاعدگی استفاده کنید با پزشک مشورت نمایید.

 

۲- مقدار زیادی مایعات بنوشید
این کار باعث میشود همه ی چیز با سرعت بیشتری از بدن تان خارج و به سبک تر شدن خون ریزی قاعدگی کمک می کند.

 

۳- مقدار زیادی میوه و سبزی ها بخورید
خوراک تندرست همه وقت} برای شما بهتر هست, اما مصرف اکثر میوه و سبزی ها نسبت به حد متداول میتواند پریودی تان را ملایم تر و آسان تر سازد.بویژه نشان داده شده که لوبیا سبز میتواند پریودی را سبک و یا حتی متوقف کند.همچنین غالباً مردم در یافته اند کهمکیدن تکه ای از لیمو شیرین میتواند به موقتی پریودی شان را متوقف کند.

 

۴- سرکه بخورید
دو قاشق چایخوری سرکه سیب رابه یک فنجان آب افزون کرده و این درمان خانگی را برای نتیجه بهتر 3 بار در روز بنوشید.

 

۵- ژلاتین بخورید
یک پاکت پودر ژلاتین رابا آب آمیخته کرده و سریعا آنرا بنوشید. این نوشیدنی میتواند پریودی تان رابه مدت سه ساعت متوقف کند.

 

۶- از درمان های گیاهی استفاده کنید.
ریشه سنبل ختایی, چای درست شده از برگ های تازه و یا خشک شده تمشک, گیاه لیدی منتل, مریم گلی و کیسه کشیش, همگان حدس می رود که به توقف و یا کم کردن قاعدگی کمک کنند.

 

۷- از کاپ های قاعدگی برای پوشاندن پریودی تان استفاده کنید.
کاپ ها و یا ظروف قاعدگی درست در بالای گردنه رحم قرار گرفته و مانند کاندوم ها از جاری شدن هر مایعی پیش گیری می کنند.در حالی‌که تامپون ها خون را ربایش می کنند, کاپ های قاعدگی آب را جمع آوری میکنند. میتوانید از انها به مدت 12 ساعت با پنهان سازی کارساز ودر موارد متوقف کردن سریعا و شدید در زمان پریودی تان استفاده کنید.

 

جریان خون ریزی تان را تسریع کنید

۱- کمی گرما بگیرید
گرما کمک میکند که مایعات زودتر ازبدن خارج شوند. یک کیسه آب گرم یا کیسه آبگرم روی نواحی شکمتان بکار ببرید.

 

۲- نواحی رحم را ماساژ دهید
این کار واسطه کاهش درد های قاعدگی خواهد شد و باعث میشود مواد و مایعات به آرامی در بدن به حرکت در آیند. مقدور هست ترجیح بدهید این کار را در مکانی آسان تر و خصوصی مانند حمام و یا اتاق خوابتان انجام دهید.

 

۳- تماس جنسی داشته باشید
انقباضاتی که در اثر ارگاسم « در رسیدن به اوج لذت جنسی » در بدن ایجاد میشود می تواند به خارج شدن سریعا تر مایعات و خون ازبدن و تمام شدن سریعا تر پریودی کمک میکند. خاطرجمعی حاصل کنید که هم خودتان و هم همسرتان با کثیف کاری های کمی که در ابتدا بوجود خواهد آمد, مشکلی ندارید. پارچه و یا حوله ای را زیر خود بیاندازید و یا برای کمتر کردن کثیف کاری ها میتوانید زیر دوش تماس جنسی داشته باشید.

 

گزینه های دراز مدت
۱- در مورد انتخاب های دراز مدت با پزشکتان گفت‌وگو کنید
برای متوقف کردن پریودیتان به مدت 3 – 2 ماه میتوانید از تزریقی به اسم دپوپرورا «اسم تجاری نوعی پروژسترون» کمک بگیرید. این یک تزریق هست که بر اساس اصول از طریق یک پزشک غیر متخصص صورت می‌گیرد.

 

روش های جراحی وجوددارد که میتواند به صورت دائمی باعث توقف پریودی شود. که حاوی هیستروکتومی و یا برداشتن رحم و یا قطع آن و یا برداشتن لایه های داخلی رحم می باشد. این جراحی ها میتواند خطرناک بوده و منتهی به عدم بارداری و یا سخت شدن آن شوند. بنابر این قبل از این‌که تحت عمل جراحی قرار بگیرید با پزشک مشورت کنید.

 

۲- به تناسب اندام فکر کنید
تمرین و ورزش بطور کلی امری حیاتی بوده و به تناسب اندام رسیدن به پریودیتان سبک تر و کوتاه تر خواهد شد. این یک روش کوتاه ساختن دوره پریودی هست که هم قابل بردباری بوده و هم مزایا زیادی برایتان همه وقت} خواهد داشت.

 

۳- از قرص های ضدبارداری استفاده کنید
قرص های ضدبارداری غالباً قرص های 21 روزه پیش گیری از آبستنی اسم دارند که به همراه یک هفته قرص های بی اثر هستند. در آن یک هفته که از قرص های بی اثر استفاده می کنید پریود خواهید شد. جلوگیري از آبستنی هورمونی روش مطوئن و موثری هست برای تنظیم کردن قاعدگی تان به مخصوصاً برای آن دسته از زنان که از قاعدگی دردآور و سنگین رنج می برند.

 

اگر می‌خواهید که پریودی رابه تاخیر بیاندازید میتوانید به سهولت با نخوردن قرص های بی اثر و یا غیر فعال بسته قرص های ضدبارداری, و بجای آن خوردن 21 شماره قرص فعال در پیش گیری, این کار را انجام دهید: این کار مقدور هست عوارض جانبی پیشبینی نشده و ناخوشایندی داشته باشد بنابر این قبل از انجام آن با پزشک گفت‌وگو کنید.

 

روش های پیشگیری از آبستنی خوراکی «از راه دهان» وجوددارد که تنها با تجویز پزشک در معرض قرار می گیرد. درباره آن چه می‌خواهید قبل و یا هنگام مصرف قرص ها, با پزشکتان گفت و گو کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت