شیوع سرطان سینه در زنان

شیوع سرطان سینه در زنان

علت شیوع سرطان سینه در زنان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شیوع سرطان سینه در زنانی که شیر نمی‌دهند بیشتر است و شیر دادن یک عامل پیشگیری از سرطان سینه به حساب می‌آید.

 

عبدالجلیل کلانتر هرمزی اظهار داشت: یکی از عوامل پیشگیری از سرطان سینه در زنان شیر دادن به نوزاد است زیرا طبق تحقیقات و کتب مرجع علم پزشکی شیوع این سرطان در زنانی که شیر نمی‌دهند بیشتر است.

وی گفت: ‌از دیگر عواملی که در شیوع سرطان سینه در زنان در تحقیقات علم پزشکی مستند شده است بحث ژنتیک و عوامل ارثی است که در این نوع سرطان در بین قشر زنان مطرح است.

 

کلانتر هرمزی با بیان اینکه آنچه بسیار مهم است مراجعه به موقع زنان برای شناسایی سرطان سینه برای درمان به موقع است، افزود: خوشبختانه شناسایی به موقع سرطان سینه باعث درمان حتمی می‌شود و بیمار نیز می‌تواند بدون هیچ دغدغه‌ای از عمر طبیعی برخوردار شود.

شیوع سرطان سینه در زنان

زنان باید نحوه معاینات بدنی خود را فرا گیرند

 

رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد به علامت شایع سرطان سینه در زنان از جمله توده‌ها و گره‌های غیرطبیعی در سینه زنان اشاره کرد و گفت:

 

زنان باید هر هفته و هر ماه به خصوص برای آگاه سازی از شیوع بیماری سرطان سینه، بدن خود را معاینه کنند تا از وجود هر نوع گره یا توده غیرمعمولی در سینه‌های خود اطلاع یابند؛ شناسایی قطعی و اعلام سرطان سینه فقط با معاینه مکرر پزشک و گرفتن نمونه برداری قابل تشخیص است.

 

شیوع سرطان سینه در زنان

این فوق تخصص جراحی پلاستیک ادامه داد: زنان به هیچ وجه نباید از سرطان سینه هراس داشته باشند زیرا سرطان سینه جزو سرطان‌های قابل درمان محسوب می‌شود ولی باید با معاینات مرتب درمان سریع سرطان سینه به موقع صورت پذیرد تا عملیات درمان توسط کادر پزشکی نیز به سهولت انجام شود.

 

کلانتر‌ هرمزی خاطرنشان کرد: شیر دادن تنها عامل علمی و تحقیقاتی در زمینه پیشگیری از شیوع سرطان سینه در زنان به حساب می‌آید و مجرد و متأهل بودن زنان به هیچ وجه مصداق علمی در این مورد نیست زیرا ممکن است برخی از زنان متأهل باشند ولی شیر ندهند.

 

جدیدترین مطالب سایت