آلاینده‌ها در الگوی خواب تغییر ایجاد می کند!!

آلاینده‌ها در الگوی خواب تغییر ایجاد می کند!!

تاثیر آلودگی هوا بر خواب

 مناطقی که دارای آلایندگی هوا وجود دارد باعث تعقیراتی در خواب افراد ساکن این مناطق می شود با وجود آلودگی در شهر هاي بزرگ می خواهیم بدانیم چه تاثیری بر ما می گذارد با ما همراه باشید نتایج یک مطالعه آشکار تولید که سطح بالای آلودگی هوا با گذشت زمان بر کیفیت خواب شبانه تاثیر میگذارد.

به گزارش تالاب:“مارتا اي بیلینگز” نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه واشنگتن گفت: در مطالعات پیشین آمده هست که آلودگی هوا بر سلامت قلب و عملکرد ریه‌ها تاثیر میگذارد هرچند اطلاعات کافی در مورد تاثیر آلودگی هوا بر خواب وجود نداشته هست.

وی افزود: تصور می کنیم آلودگی هوا موجب حساس شدن مجاری تنفسی فوقانی، ورم و احتقان شده و همینطور بر سیستم اعصاب مرکزی و بخش‌هایي از مغز که نفس کشیدن و خواب را بازرسی میکند تاثیر می گذارد. در این بررسی متخصصان آمریکایی به بررسی اطلاعات ۱۸۶۳ نفر و همینطور دو نوع از شایع‌ترین آلاینده‌ها یعنی NO2 و ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون پرداختند.

 

متخصصان دریافتند افرادی که طی مدت پنج سال در معرض بالاترین سطح آلاینده NO2 بودند تقریبا ۶۰ درصد اکثر احتمال دارد دچار پایین‌ترین میزان کیفیت خواب شوند. همینطور قرار گرفتن در معرض بیشترین سطح ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، افت کیفیت خواب را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد.

 

به گزارش تالاب، متخصصان اظهار داشتند:
در آینده مطالعات دیگری در مورد رابطه بین دیگر انواع آلاینده‌ها و کیفیت خواب انجام می شود. همینطور بررسی میشود چگونه این آلاینده‌ها در الگوی خواب افراد اختلال ایجاد می کنند.

جدیدترین مطالب سایت