درمان زخم های گوارشی

درمان زخم های گوارشی

علت و درمان زخم های گوارشی

 

وی گفت: طبق مطالعات به عمل آمده رابطه مستقیمی بین استرس و افسردگی مشاهده شده و لازم است توجه ویژه ای در زمینه بهداشت روان صورت گیرد.

 

بسیاری از مواقع این مسئله، به دوران کودکی، شرایط روحی-روانی و حمایتی از خردسال بر می گردد و مشاهده شده آن دسته از افراد که به ویژه در 7  سال اول زندگی خود، شرایط نامطلوبی را سپری کرده اند، مقدار بیشتری از هورمون های استرس زا مانند آدرنالین را در خون ترشح می کنند.

 

 دهقان تصریح کرد: باید در ابتدا تلاش کرد تا عوامل، شرایط و آنچه را كه سبب تنش در آدمی می شود را حتی الامكان شناسایی و كنترل نمود؛ هم چنین می توان با ایجاد تغییر در سبك زندگی و بهبود كیفیت آن، هورمون های تنش زا را كاهش و هورمون های نشاط آور را در بدن افزایش داد.

 

درمان زخم های گوارشی

نكته اول نقش خواب كافی شبانه است

 
وی گفت: وقتی فرد به اندازه كافی نمی خوابد، بدنش در واقع یك فشار فیزیولوژیك و بیوشیمیائی مضاعفی را تجربه می كند كه به صورت غیر مستقیم می تواند موجب افزایش استرس در افراد گردد.

 

دومین مسئله انجام ورزش‌هایی مثل شنا و دوچرخه سواری و یا حتی پیاده روی روزانه حداقل به مدت 20 دقیقه است كه تحقیقات نشان داده نقش مهمی را در كاهش تنش های روزانه ایفا می كند.

 

نكته بعدی داشتن رژیم غذایی سالم است كه به صورت افزایش مصرف غذاهای دریایی، میوه‌ها و سبزیجات تازه و همچنین كاهش مصرف فست فودها و چربی های اشباع می باشد و نكته آخر كه البته بسیار هم حائز اهمیت است، قطع مصرف سیگار و وابستگی به نیکوتین می باشد كه به صورت مستقیم و غیرمستقیم، سبب بروز بسیاری از بیماری ها می گردد.

 

جدیدترین مطالب سایت