درمان عفونت دندان با روش های خانگی

درمان عفونت دندان با روش های خانگی

درمان عفونت دندان با روش های خانگی

اگر در شرایطی هستید امکان رفتن سریع بـه دکتر را ندارید این موارد میتواند عفونت دندان را التیام ببخشد ولی لازم اسـت هر چه سریعتر بـه دکتر مراجعه کنید و این موارد فقط برای شرایط خاص پیشنهاد میشود.

 

اگر عفونت دندان درمان نشود عفونت می‌تواند بـه فک، گردن، سر و حتی قلب و یا سایر قسمت هاي‌ بدن گسترش یابد. برای درمان عفونت دندان میبایست بـه دندان پزشک مراجعه کنید، تشخیص عفونت دندان برای دندان پزشک بسیار ساده اسـت. اما اگر شرایط مراجعه بـه دندان پزشک را ندارید، میتوانید از درمان خانگی عفونت دندان استفاده کنید.

 

اگر نمیدانید برای درمان عفونت دندان یا آبسه باید از چه روش هایي استفاده کنید، این مطلب را تا پایان بخوانید.

 

چه هنگام باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟

عفونت دندان یک عفونت جدی اسـت کـه اگر درمان نشود، می‌تواند بـه سایر قسمت هاي‌ دهان گسترش یابد. اگر عفونت دندان دارید، بلافاصله باید دکتر را ببینید. داروهای خانگی ذکر شده در بالا بـه معنای درمان هاي‌ تکمیلی بـه داروهای تجویز شده توسط دکتر اسـت.

 

درمان عفونت دندان با روش های خانگی

چرا دندان عفونت می کند؟

دندان شـما از خارج سخت بـه نظر میرسد اما از داخل از مجموعه اي از اعصاب، بافت هاي‌ مرتبط بـه هم و رگ هاي‌ خونی تشکیل شده اسـت. در بعضی از موارد دندان عفونی می‌شود کـه میتواند نتیجه:

 

کرم خوردگی یا پوسیدگی دندان

بیماری لثه، همچنین بـه عنوان بیماری پریودنتال شناخته می‌شود

دندان ترک خورده

 

اگر عفونت را درمان نکنید، میتوانید پالپ دندانی کـه همان مجموعه اي از بافت هم بند و اعصاب و رگ ها اسـت را از بین برده و بـه عفونت منجر شود دو نوع رایج عفونت دندان وجوددارد:

 

عفونت پری اپیکال کـه در نوک ریشه دندان شـما شکل میگیرد.

عفونت پریودنتال کـه بر استخوان کنار دندان تاثیر میگذارد.

شـما می‌توانید بیش از یک عفونت دندان داشته باشید. یا عفونت میتواند از طریق استخوان عبور کند ودر چندین نقطه دیگر نیز ظاهر شود. اما هر یک فقط بـه یک دندان مربوط می‌شود.

 

ترفند های خانگی برای درمان سریع عفونت دندان

درمان عفونت دندان با روش های خانگی

درمان عفونت دندان با روش‌های خانگی

در حالی کـه دندان درد و تورم نشانه هاي‌ رایج عفونت دندان هستند شـما ممکن اسـت این علائم را نداشته باشید و بـه این معنی اسـت کـه کیست پر از چرک در جای دیگری کـه قابل مشاهده نیست در حال تشکیل شدن اسـت.

 

اگر علائمی نداشته باشید دندان پزشک از طریق آزمایش اشعه ایکس عفونت دندان را بررسی میکند کـه معولا یک معاینه معمول اسـت. همچنین ممکن اسـت بـه دندان ضربه وارد کند تا بررسی کند کـه آیا درد وجوددارد یا خیر.

 

اگر دندان پزشک نتواند عفونت دندان را تشخیص دهد شـما را بـه یک متخصص ریشه معرفی خواهد کرد این متخصص بـه طور قطع عفونت شـما را تشخیص خواهد داد و ان را درمان خواهد کرد.

 

توجه داشته باشید کـه عفونت دندان «Abscessed Tooth» باید توسط معاینه و درمان شود، و  روش هاي‌ خانگی میتواند ناراحتی ناشی از عفونت را کاهش دهد. در ادامه بـه چند روش برای درمان خانگی عفونت دندان اشاره کرده ایم:

 

1. درمان عفونت دندان با آب نمک

از بهترین درمان هاي‌ خانگی برای عفونت دندان آب نمک اسـت! دهان خودرا با آب نمک، برای تسکین موقتی عفونت دندان شستشو دهید. آب نمک همچنین در التیام زخم موثر بوده و سلامت لثه ها را نیز التیام می بخشد.

 

روش درمان:

نصق قاشق چایخوری نمک را در نصف فنجان آب گرم حل کرده و دهان خودرا با ان شستشو دهید. سعی کنید حداقل 2 دقیقه ان را در داخل دهان خود نگه دارید. اینکار را بـه مدت سه بار در روز تکرار کنید.

 

2. درمان عفونت دندان با جوش شیرین

جوش شیرین یک گزینه مقرون بـه صرفه برای درمان عفونت دندان شـما اسـت. جوش شیرین برای پلاک هاي‌ دهان عالی اسـت و همچنین دارای خواص ضد باکتری اسـت.

 

روش درمان:

نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین را در نصف فنجان آب و نمک حل کنید سپس محلول را بـه مدت 5 دقیقه در دهان خود قرار دهید و اینکار را بـه مدت دو بار در روز تکرار کنید.

 

3. درمان عفونت دندان با روغن پونه کوهی

روغن زیتون یک درمان طبیعی اسـت کـه می‌توانید ان را از داروخانه تهیه کنید. روغن زیتون یک ضد باکتری و آنتی اکسیدان اسـت و میتواند بـه کاهش تورم و درد ناشی از عفونت دندان کمک کند.

 

روش درمان:

چند قطره روغن خالص را بـه یک توپ پنبه اضافه کنید. دو تا سه دقیقه روغن را در منطقه عفونی نگه دارید. اینکار را سه بار در روز تکرار کنید.

 

4. درمان عفونت دندان با کمپرس سرد

کمپرس سرد باعث کاهش درد و تورم میشود. برای کاهش درد دندان و درمان عفونت دندان از کمپرس سرد استفاده کنید.

 

روش درمان:

برای این منظور قطعات یخ را دریک حوله خشک قرار دهید سپس کمپرس را بـه مدت 15 دقیقه روی گونه خود و نزدیک منطقه آسیب دیده قرار دهید اینکار را می‌توانید بـه مدت چندین بار در روز انجام دهید.

 

5. درمان عفونت دندان با چای شنبلیله

شنبلیله را می‌توان درر همه ی سوپرمارکت ها پیدا کرد! شنبلیله دارای خواص ضد باکتری و سابقه طولانی در استفاده بـه عنوان یک درمان خانگی برای التیام زخم و کاهش التهاب و عفونت دندان اسـت.

 

روش درمان:

برای استفاده از این روش یک قاشق چای شنبلیله را بـه آبی کـه در حال جوشیدن در قابلمه اسـت اضافه کنید سپس اجازه دهید محلول خنک شود. با استفاده از یک توپ پنبه، مقدار کمی از ان را بـه منطقه آسیب دیده اعمال کنید اینکار را سه بار در روز تکرار کنید.

 

6. درمان عفونت دندان با روغن میخک

روغن میخک از زمان هاي‌ قدیم بـه عنوان یک درمان طبیعی دندان درد استفاده میشود و دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی اسـت.

 

روش درمان:

برای درمان عفونت دندان با قرار دادن چند قطره روغن میخک روی یک توپ پنبه، ان را مستقیما بـه منطقه آسیب دیده اعمال کنید. ممکن اسـت بخواهید این روغن قوی رابا روغنی مانند جوجوبا رقیق کنید. شـما همچنین می‌توانید با افزودن چند قطره روغن میخک داخل آب دهانشویه بسازید.

 

درمان عفونت دندان با روش های خانگی

7. درمان عفونت دندان با روغن آویشن

روغن آویشن یکیدیگر از روغن هاي‌ قوی و طبیعی اسـت کـه میتواند انگل ها را از بین ببرد و مبارزه با باکتریها و کاهش تورمنیز موثر اسـت.

 

روش درمان:

روغن آویشن را میتوان با یک توپ پنبه مستقیم بـه منطقه آسیب دیده اعمال کرد.

شـما همچنین میتوانید با افزودن چند قطره روغن آویشن داخل آب دهانشویه بسازید

برای درمان عفونت دندان، روغن آویشن را میتوان تا سه بار در روز استفاده کرد.

 

8. درمان عفونت دندان با آب اکسیژنه

هیدروژن پراکسید یک درمان عالی برای مبارزه با عفونت باکتریایی اسـت همچنین میتواند باعث کاهش پلاک و خون ریزی لثه شود.

 

روش درمان:

برای استفاده از این روش 3 درصد از هیدروژن پراکسید رابا آب مخلوط کنید.

دهان خودرا با محلول شستشو داده و مراقب باشید کـه بـه هیچ وجه ان را نبلعید.

هیدروژن پراکسید می‌تواند چند بار در روز استفاده شود.

 

9. شستشوی دهان با روغن

شست و شوی دهان با روغن یک روش قدیمی اسـت کـه بـه از بین بردن باکتری هاي‌ مضر و ضد عفونی کردن دهان کمک میکند و سبب التیام بهداشت دهان و دندان میشود. مطالعات محدود نشان میدهد کـه شست و شوی دهان با روغن یک درمان خوب برای خون ریزی لثه، رفع بوی بد دهان و کاهش باکتریها اسـت.

 

روش درمان:

روغن هاي‌ خوب برای کشیدن روغن عبارتند از روغن نارگیل ؛ روغن کنجد و روغن زیتون. کشیدن روغن در صبح و با معده خالی توصیه میشود. برای استفاده از این روش یک قاشق روغن را در دهان خود و بـه مدت 20 دقیقه نگه دارید و مراقب باشید کـه روغن را نبلعید.

 

10. درمان عفونت دندان با سیر

سیر یکیدیگر از درمان هاي‌ طبیعی و مفید بیماری ها اسـت، از جمله این کـه درد را مدیریت کرده و قاتل بیماری ها نیز اسـت.

 

روش درمان عفونت دندان :

برای استفاده از این روش با استفاده از سیر خرد شده خمیری درست کنید. خمیر را روی منطقه عفونی اعمال کنید. اینکار میتواند چندین بار در روز تکرار شود.

 

در اخر مراقبت از دهان و دندان را جدی بگیرید و همیشه هر 6 ماه یکبار جهت معاینه دندان ها به دندانپزشک مراجعه نمایید و به دنداندهای خود رسیدگی نمایید

جدیدترین مطالب سایت