رفع کم آبی بدن

رفع کم آبی بدن

راه درمان کم آبی بدن

علائم و راه درمان کم آبی بدن را بری شما عزیزان قرارداده ایم خطرات کم آبی بدن دلیل زیاد بد بو شدن تنفس، کاهش میزان بزاق و خشکی دهان هست

 

مطمئن باشید که هر روز به اندازه کافی آب مینوشید. نوشیدن ۲ تا ۳ لیتر آب برای زنان، و ۳ تا ۴ لیتر آب برای مردان، ضروری هست. حتی اگر نشانه‌هاي کم آبی را در بدن ندارید، باز خود را مجاب به نوشیدن کافی آب در طول روز کنید. اضافه بر این مصرف چندان میوه‌هاي آبدار رسیده و سبزیجات باعث افزایش میزان آب بدن و همینطور افزایش جذب ویتامین‌ها و املاح معدنی می شود.

 

نشانه‌هاي کم آبی در بدن را جدی بگیرید و به محض مواجه شدن با ده اخطار، نوشیدن آب را در اولویت قرار دهید:

 

تنفس بد بو:

یک دلیل زیاد بد بو شدن تنفس، کاهش میزان بزاق و خشکی دهان هست. بزاق عامل پاک کننده دهان از باکتری‌ها هست و هنگامی که در نتیجه کم آبی بدن کاهش می‌یابد، باکتری‌هاي دهان افزایش یافته و تنفس شما بدبو می شود.

 

هوس‌های غذایی:

کم آبی باعث می شود تا اعضای بدن نتوانند گلیکوژن و سایر اشکال انرژی را آزاد کنند. چون برای آزاد کردن آن نیازمند آب میباشند. این باعث میشود تا بدن شما هوس خوردن مواد خوراکی مخصوصا مواد شیرین را داشته باشد چرا که بدن نمی تواند گلیکوژن را ساخت کند. گذشته از این که سراغ چیز هاي شیرین بروید یک لیوان آب میل کنید. حتی می توانید میوه یا سبزی میل کنید.

 

درد و التهاب:

غضروف‌ها در مفاصل با وجود آب هست که نقش یک روان کننده را بازی میکنند. وقتی بدن کم آب میشود، غضروف‌ها آب کافی برای خیس بودن خود را ندارند و این باعث میشود تا حالت چروک خورده پیدا کنند. همین باعث می شود موقع حرکت مفاصل اصطکاک زیادی ایجاد شود که منجر به درد مفاصل خواهد شد. کاهش نوشیدن قهوه، نوشیدنی‌هاي غیر الکلی و چای‌هاي غیر گیاهی و افزایش نوشیدن آب، می تواند به مقدار زیادی درد مفاصل را کاهش دهد.

 

سردرد:

کم آبی باعث میشود تا بافت مغزی آب خود را از دست بدهد. این باعث میشود تا مغز از طرف جمجمه تحت فشار قرار بگیرد و نتیجه اي جز سردرد و سبکی سر نخواهد داشت. از طرف دیگر جریان خون کاهش پیدا میکند که باعث می شود مقدار اکسیژنی که به مغز میرسد کم شده، رگ‌هاي خونی گشاد شوند و سردرد بروز کند. در هنگام بروز سردرد سعی کنید به جای مصرف چای و یا سایر نوشیدنی‌ها، آب بخورید.

 

ریتم غیر طبیعی قلب:

از دست دادن آب بدن منجر به از دست رفتن املاح معدنی می شود که مسئول ریتم طبیعی قلب میباشند. کمبود پتاسیم و منیزیم یکی از علل ریتم غیر طبیعی قلب هست.

 

رفع کم آبی بدن

از دست دادن آب بدن می‌تواند باعث سنگ کلیه شود 

 

یبوست و عملکرد ضعیف گوارش:

کمبود آب یکی از شایع‌ترین علائم یبوست مزمن هست. کم آبی بدن باعث می شود روده بزرگ قادر به دفع مواد زاید نباشد. آب به تجزیه مواد خوراکی کمک می کند و مواد مغذی بهتر جذب میشوند. ننوشیدن کافی آب منجر به عملکرد ضعیف گوارش خواهد شد.

 

پوست و لب‌های خشک:

وقتی شما دچار کم آبی می شوید، بدن اولویت‌بندی می کند و آب را به مهمترین جای ممکن مثلا مغز می‌فرستد. نخستین قربانی کم آبی پوست هست. کاهش انعطاف پذیری پوست در نتیجه کم آبی بدن، آن را در معرض چین و چرو‌ك‌هاي زودرس قرار میدهد.

 

کاهش عملکرد مغزی:

عدم توانایی در تمرکز، مشکلات حافظه، خستگی مغز، سردرد، خشم، افسردگی و مشکلات خواب از دیگر علائم کم آبی بدن میباشند. ۸۵ درصد از مغز را باید آب تشکیل دهد تا بتواند به درستی کار کند. آب به مغز انرژی الکتریکی مورد نیاز برای تمام توابع مغز از جمله فرایندهای تفکر و حافظه را می دهد. کم آبی خفیف منجر به کاهش توانایی مغزی در تمام سنین می شود.

 

ادرار تیره:

ادرار تیره دارای غلظت بالای سموم و یک نشانه فوری هست که به شما میگوید باید فورا آب بنوشید. از دست دادن آب بدن میتواند باعث سنگ کلیه شود.

 

خستگی:

هنگامی که بدن شما به اندازه کافی آب نداشته باشد، حجم خون شما کم میشود، فشار خون‌تان افزایش مي‌يابد و قلب‌تان نیاز به فعالیت اکثر دارد و در نتیجه شما دچار خواب آلودگی بیشتری خواهید شد. آب رسانی به بدن از چیزی که فکرش را می کنید، خیلی مهم تر هست. آب را نزدیک میز کار خود نگاه دارید. چرا که آسان تر خواهد بود تا به خود یادآوری کنید باید آب بنوشید.

در طول کار هرروز آب میل کنید. یک قانون کلی که به کار می آید این هست که هر ۱۵ دقیقه، ۱۷۰ میلی لیتر آب مصرف کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت