جدیدترین روش های موجود برای درمان کامل آلرژی

جدیدترین روش های موجود برای درمان کامل آلرژی

چگونه آلرژی را شکست بدهیم ؟ 

بیشتر مردم در فصل بهار دچار آلرژی می شوند و خارش هاي شدیدی را دچار می شوند .

 

نفس بکشید، بازهم، بازهم؛ عمیق و عمیق و عمیق‌تر و حالا عطسه امان‌تان را می‌بُرد! ببخشید که حساسیت‌تان را به رخ‌تان کشیدیم! ببخشید که اول تله پهن کردیم و بعد از چند نفس عمیق متوجه شدید، جریان از چه قرار هست! چرا عصبانی می شوید؟ خب!

 

شما كه نفس غیرعمیق هم بکشید، حساسیت‌تان عود می کند و حال‌تان به هم می‌ریزد! پس از دست ما دلخور نباشید… بهار، با همۀ زیبایی‌هایش، فصل حساسیت« فصلی» برای بسیاری هست و باعث میشود حتی کمی مانده به شروع فصل بهار،انها با حساسیت دست و پنچه نرم کنند.

 

می خواهیم درمورد حساسیت و عوامل آن، آمارها و گرچه راهکارهای بازرسی آن آشنا شویم. پس اخم‌هاي‌تان را باز کنید و بخندید. این جا کلینیک سلامت هست.

 

جدیدترین روش های موجود برای درمان کامل آلرژی

درمان کامل آلرژی

 

عوامل حساسیت‌زا را در جهان بشناسیم

پژوهش‌ها نشان می دهد عوامل حساسیت‌زا تقریبا در تمام جهان یکسان بوده و تفاوت‌ها مربوط به گیاهان یا جانوران بومی هست.

 

علت‌های رایج حساسیت در فصل بهار

 

درخت‌ها و گرده‌افشانی گل‌ها.
هاگ‌ها.
گرد و خاک ناشی از طوفان‌هاي بهاری و انتشار گرده‌ گل‌ها و ذرات معلق در هوا.
موی حیوانات و فضولات ناشی از زایمان آن ها.

 

در دو کشور کانادا و ایالات امریکا، دوره گرده‌افشانی گل‌ها و درنتیجه مدت حساسیت فصلی، 27 روز بیشتر از سایر نقاط دنیاست.

 

پزشکان سراسر جهان، در سال بیش از 12 میلیون مراجع با نشانه‌هاي حساسیت فصلی را معاینه می کنند. آمارها نشان میدهد، 35 میلیون آمریکایی به شکل ویژه به گرده‌افشانی گل‌ها و قارچ‌ها حساسیت دارند.

 

385 گونه گیاهی در اروپا، زودتر از سایر کشورهای جهان شکوفه میدهند. بنابراین زمان حساسیت فصلی در کشورهای اروپایی معمولا زودتر از بعضی از کشورهای جهان مثل کشورهای سردسیری هست.

 

چه کار باید کرد؟

پیش از شروع دوره حساسیت فصلی، ایمنی بدن را تقویت کنید تا نیازی به مصرف دارو، حداقل با دوز بالا نباشد.

 

شب‌ها، کمی پیش از خواب، آنتی‌هیستامین بخورید. این نکته را فراموش نکنید که آنتی‌هیستامین‌ها یا ضدحساسیت‌ها خواب‌آور بوده و نباید آن ها را در طول روز مصرف کنید.

 

نظافت کردن از راهکارهای رفع مشکل حساسیت فصلی هست. بنابراین سعی کنید هر روز محل کار و منزل تان را نظافت کنید؛ به‌ویژه روی میز کار یا وسایلی که با انها در تماس هستید.

 

جدیدترین روش های موجود برای درمان کامل آلرژی

راه هایی برای درمان آلرژی 

 

شش روش درمان خانگی حساسیت فصلی

تصور براین هست که تنها راه نظارت مساله حساسیت فصلی، بهرهگیری از انواع داروهای ضدحساسیت شیمیایی هست. این یکی از روش‌هاي مفید و گرچه تایید شده از نظر علم پزشکی هست.

 

اما مصرف این داروها عوارض ویژه خودشان را دارند. به این علت که اغلب آن ها حاوی ترکیبات کورتنی و آرام‌بخش میباشند که هرکدام ضررها مخصوص به خود را دارند. بنابراین بهتر هست به جای بهرهگیری از داروهای شیمیایی، روش‌هاي سالم‌تر دیگری را جایگزین کنید.

 

آب

نوشیدن مقدار کافی آب، باعث بهبود عملکرد دستگاه‌هاي گوناگون بدن میشود. فراهم سازی رطوبت و آب کافی سلول‌ها، به حفظ سلامت انها کمک خواهد کرد. آب کافی موجود در بدن باعث رطوبت سینوس‌ها و تسهیل جریان لنف در بدن خواهد شد.

 

اضافه کردن مقدار کمی نمک دریایی به آبی که مینوشید – در صورتی که مشکلی برای افزودن این مقدار نمک ندارید- میتواند میزان جذب آب توسط سلول‌ها را افزایش داده و از طرفی تخلیه آب از انها را نیز تسهیل کند. این تبادل مفید و سریع، مانع از تجمع عوامل حساسیت‌زا در سلول‌ها می شود.

 

سیر و پیاز

کوآرستین موجود در سیر و پیاز که عامل اصلی بودار بودن این غذایی‌هاست، ترکیب ضدالتهابی دارد. بنابراین سعی کنید در بیشتر غذاها از سیر و پیاز بهرهگیری کنید. برای مثال خوردن هرروز سوپ پیاز و آب مرغ، برای تقویت سیستم ایمنی بدن فوق العاده هست.

 

جدیدترین روش های موجود برای درمان کامل آلرژی

 

دانه‌های روغنی، ماهی و آجیل‌های خام

این غذایی‌ها حاوی اسید چرب امگا3 و ضدالتهاب میباشند. بنابراین نشانه‌هاي حساسیت فصلی را نظارت خواهند کرد. علاوه براین، این غذایی‌ها سرشار از سلنیوم میباشند. این عنصر، یکی از برترین ترکیب ذرات برای بازرسی علائم التهابی هست.

 

چای

علت ایجاد حساسیت و بروز نشانه‌هاي آن فعالیت عوامل حساسیت‌زا هست، اما در زمان برخورد این عوامل با ترکیب‌هاي ضد حساسیت، فعالیت‌شان متوقف می شود. چای سیاه، چای سبز و دمنوش‌هاي آرام‌بخش و ضد التهاب حاوی این ترکیب‌ها میباشند.

 

ضمن اینکه با نوشیدن چای، آب مورد نیاز بدن نیز فراهم سازی میشود. کاتچین موجود در چای سبز، یکی از ترکیب‌هاي طبیعی و قوی ضد التهاب هست. کاتچین، روند تبدیل هیستیدین به هیستامین را متوقف میکند. افزودن یک حلقه لیموترش تازه به آن، تاثیر مثبت یاد‌شده را چند برابر می کند.

 

میوه بخورید

میوه‌هاي حاوی ویتامین C، برترین غذایی‌هاي طبیعی ضدالتهابی میباشند. ویتامین C، منجر به نظارت التهاب ریه‌ها و سینوس‌ها میشود. بنابراین در طول روز حتما مصرف دو وعده میوه بعنوان میان‌وعده صبح و عصرانه را فراموش نکنید.

 

اکلیل کوهی

گیاه رزماری یا اکلیل کوهی، حاوی اسید رزمارینیک هست. این ترکیب پلی‌فنلی باعث کاهش و نظارت نشانه‌هاي حساسیت می شود. این ترکیب، فعالیت عوامل حساسیت‌زا را متوقف کرده و به این ترتیب نشانه‌ها از بین می روند. از این گیاه دارویی میتوانید برای تهیه دمنوش، طعم‌دار کردن مرغ، ماهی و گوشت و از نوع خشک و کوبیده آن در ماست و سالاد بهرهگیری کنید.

 

با محافظ از منزل خارج شوید

 

عینک بزنید

پیش از خروج از منزل و تماس چشم‌ها با عوامل حساسیت‌زا، عینک آفتابی بزنید. عینک را تا زمان بازگشت به منزل، حتی اگر هوا کاملا آفتابی نیست، از چشم برندارید. هرچقدر عینک بزرگ‌تر باشد، تاثیر محافظتی آن بیشتر هست.

 

آب بنوشید

حتما بطری آب معدنی همراه داشته باشید. نوشیدن آب به پاکسازی بدن کمک می کند.

 

قطره چکان کنید

به گزارش تالاب محلول نمکی یک درصد درست کنید. پیش از خروج از منزل و بلافاصله بعد از ورود به فضای بسته از فضای بیرون، چند قطره از آن را با قطره چکان داخل بینی بریزید و بعد بینی را تمیز کنید.

 

جدیدترین روش های موجود برای درمان کامل آلرژی

 

دوش بگیرید

هرچقدر هم که مراقبت کنید، بازهم عوامل حساسیت‌زا مثل گرده گل‌ها، گرد و غبار، هاگ‌ها و… روی سر و صورت و بدن شما می نشینند. بنابراین به محض بازگشت به منزل، لباس‌ها را داخل لباسشویی بیندازید یا با دستمالی نمدار، پیش از قرار دادن داخل کمد لباس، آن ها را تمیز کنید.

 

سپس دوش بگیرید. درغیر این صورت تمام ذرات حساسیت‌زا را به داخل منزل، اتاق خواب، رختخواب و … منتقل خواهید کرد.

 

در منزل بمانید

به گزارش تالاب بهار فصل بسیار جذاب و دلفریبی هست. همۀ دوست داریم از این هوا و زیبایی ناب، لذت ببریم، اما خب! شما که دچار حساسیت فصلی هستید و با هر نفس، بیشتر اذیت می شوید، سعی کنید زیبایی بهار را از پشت پنجره تماشا کنید.

 

به این ترتیب آزار هم نخواهید دید. با این همۀ با گذر از نیمه ماه اردیبهشت، میتوانید راحت‌تر از منزل خارج شوید.

جدیدترین مطالب سایت