علائم و برطرف کردن عفونت معده و در نتیجه بوی بد دهان

علائم و برطرف کردن عفونت معده و در نتیجه بوی بد دهان

چرا دهان بوی بعد میگیرد ؟

 

شب هنگام خواب بدن اسید هاي خودش را از طرف دهان به بیرون منتقل میکند و همین میشود که بوی چندان جالبی ندارد.

 

علائم و برطرف کردن عفونت معده ودر نتیجه بوی بد دهان , عفونت معده مریضی دردناکی هست و گاهی میزان عفونت به قدری چندان می شود که حتی خواب شبانه را هم از بیمار سلب می کند و سبب از خواب پریدن هاي گاه و بیگاه بیمار می شود.

 

به گزارش تالاب گاهی پس از درد عمیقی که معده را درگیر کرده هست و خواب و خوراک بیمار را نیز مختل کرده هست، سوزش معده ایجاد می شود و حالت تهوع و نفخ شدید نیز شرایط مریضی را تشدید می کند.

 

علائم و برطرف کردن عفونت معده و در نتیجه بوی بد دهان

 

عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری در بعضی سبب ابتلا به سرطان معده می شود. و عفونت معده بیشتر توسط میکروب معده موجود در معده رایج هست که حدود دو سوم مردم جهان با آن درگیر میباشند.

 

برای از بین بردن این میکروب نیز داروهایی وجوددارد که درد و زخم ناشی ازآن را التیام می بخشند.و دلیل زیاد وجود این میکروب نیز غذا یا آب و ظرف آلوده و یا ارتباط با بزاق یا مایعات بدن فرد مبتلا نیز منتقل می شود.

 

هر چند ابتلا به این میکروب در میان کودکان رایج تر هست اما به بزرگسالان نیز سرایت می کند.

 

علائم عفونت معده

اسهال و استفراغ بین چند ساعت تا چند روز پس از ابتلا به عفونت معده یا دلیل و علائم عفونت روده ادامه دارد. اسهال مکرر که گاهی با رگه هاي خون یا مخاط دیده می شود از علائم اصلی این مریضی هست.

 

سایر علائم ابتلا به این مریضی نیز موارد زیر می باشند:

 

حالت تهوع

استفراغ

دل پیچه

کم شدن اشتها

درد اعضای بدن

سر درد

 

 

عفونت معده و روده سبب از دست دادن مقدار زیادی از آب بدن در افراد می شود که گاهی بسیار خطرناک تر از خود عفونت میباشند. سالمندان بیشتر از دیگران در دسترس این مریضی قراردارند که درصورت درمان نشدن شان، مقدور هست سبب مرگ آنها شود.

 

علائم و برطرف کردن عفونت معده و در نتیجه بوی بد دهان

 

از نشانه هاي کاهش آب بدن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

عطش و تشنگی یا خشکی دهان

کدر شدن و کم شدن مقدار ادرار

گیجی و سرگیجه

سر درد

احساس خستگی

ضعف و بی‌حوصلگی

گرفتگی عضلانی

خستگی صورت

گود رفتن چشم

تپش تند قلب

 

تشخیص عفونت معده

آزمایش تنفسی اوره، آندوسکوپی و آزمایش معده و روده و سی تی اسکن از روشهای تشخیصی ابتلا به میکروب معده قلمداد می‌شوند.

 

درمان عفونت معده

به دلیل مقاومت چندان میکروب هلیکوباکتر پیلری به دارو، برای درمان عفونت معده بیش از 20 نوع ترکیبی از داروها وجوددارد. ، اما روش معمول برای درمان این مریضی روشهای سه یا چهار داروئی هست که داروهایی چون امپرازول، آموکسی سیلین، مترونیدازول، بیسموت، فورازولیدون و کلاریترومایسین را حاوی می شود.

 

درمان به هنگام عفونت معده از ابتلای به سرطان معده پیشگیری می کند. درمان صحیح و به هنگام عفونت ناشی از میکروب هلیکوباکترپیلوری می تواند آسیب‌هاي وارد به معده که در بعضی موارد به سرطان منتهی می شود را التیام بخشد.
 

بوی بد دهان

بستگی به بروز یکی از علائم بوی بد دهان عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، سرفه، خلط، درد معده، سردرد، زکام و کاهش وزن میتواند از نشانههاي وجود مریضی در خود و دلیل بوی بد دهان باشد که دراین مواقع، باید به دکتر عمومی مراجعه کرده و با رهنمونی دکتر ودر صورت نیاز به متخصص مراجعه کرد.
 
 
برای رفع بوی بد دهان باید مصرف هر روز مایعات به مقدار کافی باشد و دست کم یکبار در روز از مسواک و نخ دندان بهرهگیری شود.
 

بوی بد دهان با مصرف غذایی ناب و یا آدامس رفع نمی‌شود و بستگی به علائم مریضی فرد مبتلا، باید به دکتر مربوطه نیز مراجعه شود.

 

عفونت معده و بوی بد دهان

از آنجا که بوی نامطبوع دهان، اختلالی رایج هست و تنفس نامطبوع نیز بیشتر به خاطر التهاب لثه اي، رسوبات زبانی، عدم رعایت نظافت و بهداشت دهانی رخ میدهد.

 

باکتری اي به نام هلیکوباکتر پیلوری که در دهان افرادی زندگی می کند که علائم مریضی معده اي را از خود نشان نمی‌دهن. تحقیقاتی که بتازگی انجام شده هست نشان می دهد که باکتری هلیکوباک‌تر پیلوری میتواند منتهی به زخم هاي معده شده و از طرفی عامل انواع سرطان هاي معده قلمداد شود.

 

این باکتری، ترکیبات متغیر و ناپایداری ساخت میکند که بوی نامساعد و نامطلوبی دارند. پزشکان غالباً برای تشخیص این مریضی، سطح و میزان این مواد را می‌سنجند. بیماریهای معدی روده اي هم می تواند منتهی به تنفس نامطبوع شود.
 
 
جدیدترین مطالب سایت