10 نکته مهم در مورد انزال دردناک در مردان

10 نکته مهم در مورد انزال دردناک در مردان

انزال های دردناک در مردان 

 

افرادی که انزال هاي دردآور دارند مشکوک به چند نوع بیماری هستند برای اطلاعات بیشتر در ادامه می توانید با 10 نکات مهم در مورد مردان زود انزالی و دردآور تالاب را دنبال نمایید .

 

سایت تالاب : انزال دردآور علاوه بر این که بر روی نوع رابطه جنسی تاثیر میگذارد، ممکن است نشان دهنده وجود یک مشکل جدی در بدن مرد باشد و باید مورد دقت قرار بگیرد. در ادامه به مهمترین علل انزال دردآور اشاره می‌کنیم.

 

انزال دردآور که dysorgasmia یا  orgasmalgia هم نامیده می شود، ممکن است منجر به ناراحتی خفیف یا درد شدید در دوران انزال یا بعد ازآن شود. این درد آلت تناسلی، کیسه بیضه و ناحیه پرینال* perineal را در بر می‌گیرد.

 

*پرینال perineal یا perianal :ناحیه بین واژن و مقعد در زنان و بین آلت تناسلی و مقعد در مردان را ناحیه پرینال می‌نامند.

 

انزال دردآور تاثیرات جدی بر روی روابط جنسی دارد. با خواندن ادامه این پست متوجه خواهید شد چرا نباید انزال دردآور را نادیده بگیرید و چرا در رابطه جنسی اهمیت زیادی دارد. 

 

در ادامه به 9 دلیل متعارف مربوط به انزال دردآور اشاره می‌کنیم.

 

1. انزال دردآور بر اثر پروستاتیت  Prostatitis 

پروستاتیت prostatitis به التهاب یا عفونت غده پروستات گفته می شود. پروستاتیت متعارف ترین مشکل اورولوژی*  در میان مردان زیر 50 سال است.

پروستاتیت باعث ادرار دردآور یا تکرر ادرار می شود، بنابر این این امکان وجوددارد که پروستاتیت بجای عفونت مجاری ادرار اشتباه گرفته شود. دیگر علائم پروستاتیت عبارتند از درد ناحیه پایین شکم و مشکل در رسیدن به نعوظ.

 

عوامل تشدید کننده پروستاتیت عبارتند از: 

دیابت

سیستم ایمنی ضعیف شده

پروستات بزرگ شده خوش خیم

رابطه مقعدی

استفاده از کاتتر ادراری یا سوند ادراری* urinary catheter

 

*کاتتر ادراری یا سوند ادراری urinary catheter :لوله باریک، توخالی و انعطاف‌پذیری است که برای جمع‌آوری ادرار، درون مثانه قرار داده میشود. به فرآيند گذاشتن این لوله در علم دکتری کاتتراسیون یا سونداژ می گویند.

 

* اورولوژی urology:علمی است كه از بیماری و اختلالات و درمان سیستم ادراری در مردان و زنان و نیز اختلالات تناسلی و ناتوانی جنسی و ناباروری در مردان بحث می كند.

 

2.   انزال دردآور بر اثر جراحی

بعضی از انواع جراحی ها ممکن است باعث بروز عوارض جانبی، از جمله انزال دردآور، شود. یکی از این جراحی ها پروستاتکتومی رادیکال* radical prostatectomy می باشد، دراین جراحی تمام پروستات و یا بخش هایي از بافت هاي مجاور آن برداشته می‌شوند.

 

به گزارش سایت تالاب این جراحی برای درمان سرطان پروستات استفاده می شود. خطرات این جراحی عبارتند از: اختلال نعوظ، درد آلت تناسلی و درد بیضه. جراحی مربوط به درمان فتق hernia نیز باعث انزال دردآور می شود.

 

بعضی عوارض جانبی مربوط به جراحی موقت هستند و به آرامی التیام پیدا می‌کنند. دکتر خصوصیت هاي شرایط شما را محاسبه می‌کند تا روشهای درمانی را بررسی کند. روشهای درمانی دراین شرایط عبارتند از مصرف داروها یا جراحی بیشتر. 

 

3. انزال دردآور بر اثر کیست ها و سنگ ها

احتمال بروز کیست ها و سنگ ها در مجرای انزالی وجوددارد. این کیست ها یا سنگ ها می‌توانند باعث انسداد انزال، ناباروری و انزال دردآور میشوند.

 

انسداد در فرایندی به اسم تراشیدن پروستات از راه مجاری انزال transurethral resection of the ejaculatory ducts «دراین روش قسمتی از بافت پروستات با جراحی برداشته می شود» برطرف می شود.

 

4. انزال دردآور بر اثر مرف داروهای ضد افسردگی

داروهای ضدافسردگی باعث اختلال در عملکرد جنسی و از جمله درد در هنگام انزال میشوند.داروهایی که بیشترین عوارض جانبی  را بر روی مسائل جنسی دارند عبارتند از:

 

• مهار کننده هاي بازجذب انتخابی سروتونین selective serotonin reuptake inhibitors یا SSRI

• مهار کننده هاي بازجدب سروتونین و نوراپی لعنت 

• داروهای ضد افسردگی سه حلقه اي و تتراسایکلین ها 

• مهار کننده هاي مونوآمین اکسیداز

 

دراین شرایط مصرف داروها را بدون مشورت با دکتر متوقف نکنید. انجام اینکار ممکن است افسردگی را بدتر سازد.

 

با دکتر مشورت کنید تا یک داروی جای گزین مناسب پیدا کنید. یافتن داروی مناسب با میزان مصرف درست ممکن است کمی نیاز به دوران داشته باشد.

 

*مهارکننده‌هاي بازجذب سروتونین با اسم مخفف اس‌اس‌آرآی‌ها «SSRIs»دسته‌اي از داروهای ضد افسردگی هستند که برای درمان افسردگی و بعضی از انواع اختلالات اضطرابی و اختلالات شخصیتی کاربرد دارند.

 

10 نکته مهم در مورد انزال دردناک در مردان

داروهای ضدافسردگی باعث اختلال در عملکرد جنسی و درد در هنگام انزال میشوند

 

5.انزال دردآور بر اثر نوروپاتی پودنتال Pudendal neuropathy 

نوروپاتی پودنتال شرایطی است که بر اثر آن آسیب هایي به یک عصب در لگن وارد می شود. این امر ممکن است منجر به درد واژینال و درد مقعد شود. عواملی که میتوانند باعث نوروپاتی پودنتال شوند، عبارتند از: آسیب دیدن، دیابت و مولتیپل اسکلروز یا ام اس multiple sclerosis.

 

دراین شرایط مسدود کننده هاي عصبی، عوامل بی حس کننده و استروئیدها می‌توانند به نظارت درد کمک کنند.فیزیوتراپ هم می‌تواند تمریناتی بشما آموزش دهد که به تقویت ماهیچه کف لگن کمک میکنند. در بعضی موارد نیز برای رفع عصب فشرده جراحی لازم خواهد بود.

 

6.انزال دردآور بر اثر سرطان پروستات

گاهی سرطان پروستات بدون علامت ممکن است باعث انزال دردآور شود، با این دیگر علائم مربوط به سرطان پروستات عبارتند از: مشکل در دفع ادرار، مشکل در نعوظ یا مشاهده خون در ادرار یا مایع منی.

 

روشهای درمانی سرطان پروستات به نوع، میزان پیشرفت و سرعت پیشروی سرطان بستگی دارد. بعضی سرطان هاي پروستات خیلی به آرامی رشد میکنند و به درمان کم و نظارت نیاز دارند.

 

سرطان پروستات با پرتو درمانی، هورمون درمانی، واکسن درمانی و شیمی درمانی قابل درمان خواهد بود.جراحی نیز برای برداشتن پروستات و قسمت هایي از بافت اطراف آن نیاز خواهد بود. 

 

7. انزال دردآور بر اثر تریکومونیازیس Trichomoniasis

تریکومونیازیس یک بیماری عفونتی مقاربتی است که ممکن است باعث سوزش یا درد در هنگام ادرار شود.

 

تمام آنچه برای درمان این شرایط لازم خواهد بود استفاده از آنتی بیوتیک است. از آنجایی که تریکومونیازیس یک بیماری مقاربتی قابل انتقال است، شریک جنسی باید بررسی شده و تحت درمان قرار بگیرد.

 

8. انزال دردآور بر اثر پرتو درمانی

پرتو درمانی ناحیه لگن میتواند منجر به اختلال نعوظ شود و انزال دردآور رابه دنبال داشته باشد. این عوارض جانبی مربوط به پرتو درمانی طبق معمول موقتی هستند. 

 

عوارض پرتو درمانی پس از پايان دوره پرتو درمانی برطرف میشوند، اما اگر عوارض آن به شکل یک مشکل مداوم در آمد با دکتر مشورت کنید.

 

9. انزال دردآور بر اثر مشکلات روحی 

در بعضی موارد دلیل را نمیتوان تعیین کرد. اگر در دوران خودارضایی دچار انزال دردآور نمیشوید، ممکن است یک مشکل روحی عامل انزال دردآور باشد. برای بررسی بیشتر به یک درمانگر مراجعه کنید. 

 

چه زمانی برای انزال دردآور باید به دکتر مراجعه کرد؟

به خاطر انزال دردآور باید به متخصص اورولوژیست مراجعه کنید.با معاینه جسمی و انجام آزمایشات دلیل بیماری تشخیص داده می شود.

 

انزال دردآور چطور تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص دلیل انزال دردآور یک معاینه جسمی کامل، از جمله معاینه دیجیتال مقعدی انجام می شود. در دوران مراجعه به دکتر آماده باشید تا سوابق دکتری خود رابه طور کامل برای دکتر بیان کنید و به سوال ات وی جواب دهید. مهمترین سوالاتی که از شما پرسیده خواهد شد عبارتند از:

 

•    چند وقت است که در دوران ارگاسم دچار درد میشوید؟ 

•    این درد چه میزان طول میکشد؟ 

•    آیا انزال انجام می شود یا ارگاسم شما بدون انزال است «بدون مایع منی»؟ 

•    چه علائم دیگری مشاهده میکنید؟ 

•    آیا در هنگام دفع ادرار دچار درد یا سوزش می‌شوید؟ 

•    آیا در حال حاضر داروی خاصی مصرف میکنید؟

•    آیا تا کنون تحت درمان سرطان قرار گرفته اید؟ 

•    آیا پیشینه سرطان پروستات درخانواده شما وجوددارد؟ 

•    آیا دچار دیابت هستید؟

 

آزمایش هایي که برای تشخیص انزال دردآور انجام میشوند، عبارتند از: 

•    آزمایش هاي ادرار برای تشخیص عفونت

•    تست مخصوص آنتی ژن پروستات برای بررسی مشکلات پروستات، از جمله سرطان

 

بسته به نتایج آزمایش ها، ممکن است آزمایش هاي دیگری مثل آزمایش خون یا آزمایش هاي تصویری نیاز باشد.

 

پیامد های انزال دردآور

انزال دردآور طبق معمول نشانه اي از یک مشکل بزرگ تر است که باید درمان شود. درمان این مشکل از بروز پیامد های جدی‌تر پیشگیري می‌کند. درمان نکردن انزال دردآور اثرات منفی بر رفتارهای جنسی شما می‌گذارد.

 

درمان انزال دردآور

درمان انزال دردآور بستگی به دلیل آن خواهد داشت. بیماری هاي زمینه، مثل دیابت و ام اس نیز باید مورد بررسی قرار بگیرند.

 

به گزارش تالاب برای درمان عفونت مصرف آنتی بیوتیک هاي غذایی لازم خواهد بود. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی NSAID بدون نسخه و داروهای ضد درد می‌توانند به کاهش التهاب و تسکین درد کمک کنند.

 

در مورد عفونت هاي جدی‌تر آنتی بیوتیک هاي تزریقی یا حتی بستری شدن لازم خواهد بود.

 

جدیدترین مطالب سایت