درباره ورزش و دردهای مفاصلی در بدن

درباره ورزش و دردهای مفاصلی در بدن

رابطه بین ورزش و دردهای مفاصلی 

اگر ورزش میکنید در طول هفته مطمئن باشید از بقیه سالم تر هستید در ادامه میتوانید با درباره ورزش و دردهای مفاصلی در بدن سایت تالاب را دنبال کنید.

 

برخلاف دیدگاه برخی که ورزش را برای بهبود وضعیت مفاصل مضر می دانند، ورزش و از جمله ورزش‌های کششی باعث تقویت عضلات و استحکام مفاصل بدن می‌شوند. تحرک بدنی موجب تقویت مفاصل، بهبود قابلیت انعطاف و بهتر ایستادن و بهتر شدن تنفس می‌شود. بسیاری از افراد آرتریتی (درد مفاصل)، به خاطر درد از ورزش کردن می‌ترسند و برای همین کم ورزش می‌کنند. این خود باعث از بین رفتن عضلات و ضعیف شدن مفاصل می‌شود.

 

از جمله ورزش هایی که برای بهبود درد مفاصل می توان انجام داد جارو کردن است که نوعی ورزش هوازی محسوب میشود. همچنین شستن ظروف با آب گرم باعث شل شدن مفاصل انگشتان شده و بافتن بافتنی بافتن نیز یکی از ورزش‌ها برای کشش انگشتان بوده و باغبانی نیز یکی از ورزش‌های کشش مفاصل است.

دکتر ابوالحسنی، متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره توضیح داد: وقتی درگیری هایی با مفاصل داریم و با مواردی همچون ساییدگی در حفره مفاصل مواجه می شویم، توصیه میشود ورزش هایی برای تقویت عضلات اطراف آن مفصل صورت پذیرد تا شرایط بهتری برای حرکت آن ایجاد شود.

 

 به گزارش تالاب وی ادامه داد: هر مفصل حرکات خاص به خودش را دارد؛ از جمله حرکات ریز و حرکات بزرگ؛ “حرکات ریز”، تمرینات و ورزش های درمانگری هستند که با دست روی مفاصل اعمال می کنیم تا آنها را تقویت کرده و به وضعیت سابق برگردانیم.”حرکات بزرگ” ورزش هایی هستند که با تقویت و کمک عضلات اطراف مفصل می توان

 

حرکات بزرگ مفصل را به آنها برگرداند.عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان گفت: با تقویت حرکت عضلات، برای مفاصل محافظت ایجاد می کنیم.

 

درباره ورزش و دردهای مفاصلی در بدن

جدیدترین مطالب سایت