کشف راز انسان های سالم و سلامت

کشف راز انسان های سالم و سلامت

 راز انسانهای کمتر مریض می شوند را بدانید

به علت این که فصل پاییز برای انسان ها دارای مریضی های عجیب است  وبرای رفع این مشکل این مطالب را برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم در این مقاله ما قصد داریم چندین راز مبتلا نشدن به بیماری های مثله سرما خوردگی و آنفولانزا را به شما عزیزان بگوییم چون در فصل پاییز و زمستان هستیم بیشتر دچار چنین بیماریهایی میشویم ولی افرادی هستند که به ندرت دچار بیماری می شوند البته این هم بستگی به شرایط ایمنی بدن شما  دارد که چگونه در برابر این بیماری ها مقاوت از خود نشان دهد. با به کارگیری این روشها شما هم در ردیف افرادی قرار خواهید گرفت که کمتر دچار بیماری شوید .

 

عادت به چرت زدن دارند

کشف راز انسان های سالم و سلامت

از نظر علمی به اثبات رسیده که کم خوابی با افزایش وزن، تحریک پذیری سیستم دفاعی بدن و افزایش هومورن کورتیزول می شود، یعنی همان هورمونی که میزان اضطراب را افزایش می دهد. آنچه نظر پروفسور «سارنُف میدنیک» از بخش روانپزشکی دانشگاه کارولینای جنوبی به خود جلب کرده چیزهایی بیش از این موارد هستند.

 

وی در کتاب خود با نام «رمز مریض نشدن برخی افراد» به این موضوع اشاره می کند که چرت زدن بعد از ظهر در میان بزرگسالان می تواند از ابتلای آنها به سرماخوردگی و آنفولآنزا جلوگیری کند.

 

از قرن ۱۳ ام میلادی و پس از ابداع ساعت مکانیکی، بشر زمان بندی را آموخت و به چرت زدن در میان روز هم عادت کرد. بهترین زمان های پیشنهادی برای این چرت زدن بعداز ظهر می تواند بین ساعات یک تا سه باشد.

 

به نوشیدن چای علاقه فراوانی دارند

کشف راز انسان های سالم و سلامت

نوشیدن چای و همچنین بو کردن آن پیش از نوشیدن، سبب می شود که مخاط بینی تحریک شده و باکتری و جرم هایی که مانع تنفس خوب می شوند را از بینی دور کند.

 

روابط اجتماعی خوبی دارند

 

کشف راز انسان های سالم و سلامت

شاید تصور کنید که رفت و آمد با دیگران باعث از بین بردن عادات غذایی مناسب و یا کم شدن میزان فعالیت های بدنی و ورزش تان شود اما بهتر است بدانید که مطالعات نشان داده اند که داشتن دوستان بیشتر می تواند از بروز مشکلاتی چون از دست دادن حافظه، حملات قلبی و یا بیماری های عفونی ممانعت به عمل آورد. یکی از رمز و رازهایی که در میان افرادی که کمتر بیمار می شوند وجود دارد این است که آنها به طور دائم در صدد پیدا کردن دوستان جدید هستند. در مطالعه و بررسی زندگی پرستاری به نام سیدنی کلینگ، که در ۷۵ سال زندگی خود به یاد نمی آورد که مریض شده باشد، به این موضوع اشاره می کند که به دنبال دوستان جدید بودن در عدم ابتلای او به بیماری تاثیر فراوانی داشته است.

 

از مصرف پروتئین پرهیز نمی کنند

 

کشف راز انسان های سالم و سلامت

 

افرادی که در بیشتر طول عمرشان به مقدار کافی پروتئین مصرف می کنند کمتر بیمار می شوند. آنها در تمام وعده های غذایی به میزان لازم پروتئین مصرف می کنند. پس اگر می خواهید هم خود و هم همکارانتان را از سرماخوردگی های پاییزی و زمستانی دور نگه دارید، پروتئین کافی میل کنید.

 

 

دست هایشان را کمتر در معرض جاهای عمومی قرار می دهند

 

کشف راز انسان های سالم و سلامت

 

در جاهای عمومی مانند میله های مترو یا دستگیره پله ها که هزاران هزار نفر آنها را لمس کرده اند، انواع و اقسام باکتری ها و جرم ها وجود دارند که می توانند سبب بیماری شوند. افرادی که کمتر از سایرین بیمار می شوند، تا آنجا که امکان داشته باشد با این چیزها تماس پیدا نمی کنند.

 

برای رفتن به ماساژ پیشتاز هستند و وقت قبلی می گیرند

 

کشف راز انسان های سالم و سلامت

 

از آنجایی که ماساژ سبب گردش خون بهتر در بدن می شود و با این کار اکسیژن اضافه را به جریان خون وارد می کند، بنابراین چندان عجیب هم نیست که افرادی که هر چند هفته یک بار برای ماساژ وقت می گیرند، کمتر از سایرین بیمار شوند.

 

مراقب میزان مصرف شکر هستند

 

کشف راز انسان های سالم و سلامت

 

کم شدن میزان قند در خون سبب می شود که توانایی گلبول های سفید خون برای از بین بردن ویروس ها و باکتری ها افزایش پیدا کند. بنابراین با کاهش میزان مصرف شکر می توان به بالابردن سیستم ایمنی بدن کمک کرد و در نتیجه کمتر مریض شد.

 

تماس زیادی با صورت شان ندارند

 

کشف راز انسان های سالم و سلامت

 

اگر سابقا عادت به جویدن ناخن های تان را داشتید و اخیرا این عادت تبدیل به لمس بیش از اندازه صورت تان شده، تلاش کنید که این عادت را ترک کنید. هر زمانی که خواستید این کار را انجام دهید به خودتان یادآوری کنید که با انجام این کار، مقادیر قابل توجهی جرم های مضر را از طریق بینی و دهان به بدن تان وارد می کنید. دن کالین، که در بخش روابط عمومی رسانه بیمارستان بالتیمور کار می کند، درمصاحبه ای با «پریونشن» گفت: “من هنگام لمس دکمه های آسانسور و یا لمس دستگیره های در در زمان باز و بسته کردن آن، از یک دستمال کاغذی استفاده می کنم.” وی ادامه می دهد: “هر زمان هم به سر میز کارم باز می گردم سریع از مایع ضدعفونی کننده استفاده می کنم. زمانی که به عنوان مثال چشمانم خارش پیدا می کنند بدون آنکه دستم را ضدعفونی کنم آنها را لمس نمی کنم. یا اینکه از پشت دستم که مستعد باکتری های کمتری است استفاده می کنم.”

 

در معرض هوای تازه قرار می گیرند

 

کشف راز انسان های سالم و سلامت

 

بسیاری از افراد این تصور را دارند که در روزهای سرد سال نباید از خانه بیرون آمد اما چنین تفکری نادرست است. اگر می خواهید از رموز افرادی که کمتر بیمار می شوند استفاده کنید، بدون در نظر گرفتن دمای هوای بیرون که ممکن است خیلی هم سرد باشد، با پوشش مناسب و کافی از هوای تازه استفاده کنید.

 

از میزان استرس خود می کاهند

 

کشف راز انسان های سالم و سلامت

 

 

اگر فعالیتی مانند ورزش زومبا دارید و این کار به شما لذت می دهد و از اضطراب تان می کاهد به انجام آن ادامه دهید. برخی نیز راه های دیگری را برای کاهش میزان استرس خود به کار می برند که می توان به کتاب خواندن اشاره کرد. به هر حال از هر راهی که فکر می کنید می توانید میزان این اضطراب ها را که می توانند سبب حمله های قلبی نیز شوند را کاهش دهید.

 

دوش آب سرد می گیرند

 

کشف راز انسان های سالم و سلامت

جدیدترین مطالب سایت