خواص درمانی بی نظیر آلوچه سبز یا گوجه‌ سبز

مجموعه : تغذیه سالم
خواص درمانی بی نظیر آلوچه سبز یا گوجه‌ سبز

خواص آلوچه سبز یا گوجه‌ سبز

در فصل بهار هستیم و گوجه سبز یا آلوچه از میوه های‌ خوشمزه این فصل است . این میوه خوشمزه که قیمت بالایی هم دارد چه خواصی دارد ؟ آیا مایل هستید بدانید ارزش غذایی گوجه سبز یا همان آلوچه سبز چیست ؟

 

با ما همرا شوید در خواص درمانی بی نظیر گوجه‌ سبز یا آلوچه سبز :

 

فواید مصرف گوجه سبز :

مصرف گوجه سبز براي درمان شب‌كوري، مفيد است و همچنين بيماري‌های نقرس، رماتيسم و تصلب شرايين با خوردن گوجه سبز التیام مي‌يابد. گوجه سبز، خاصيت مسهلي دارد و خشك شده آن براي درمان اعصاب و كم‌خوني مفيد است. همچنين مدر است و اعمال كليه‌ها را تنظيم مي‌كند.

 

گروه تغذیه تالاب : جوشانده 25 تا 30 گرم برگ درخت گوجه سبز، كشنده انگل‌های معده است و اين خاصيت در هسته گوجه سبز هم وجوددارد.البته فراموش نكنيد برگ گوجه سبز نفاخ است و براي معده مضر است، مگر آن كه همراه با يك مسهل خورده شود.

برخي پزشكان معتقدند اين ميوه ترش‌مزه براي درمان تومورها هم موثر است و كودكان در حال رشد خوب است روزانه مقداري گوجه سبز نوش جان كنند.كساني كه به مزه ترش حساسند، مي‌توانند از پخته شده آن در انواع خورش‌ها استفاده كنند.

 

به دليل طبيعت سرد گوجه سبز در برخي شهرهاي شمالي كشورمان اين ميوه را همراه با سبزي‌های كوهي كه خاصيت گرم دارند، مصرف مي‌كنند.

 

خواص درمانی بی نظیر آلوچه سبز یا گوجه‌ سبز

خواص آلوچه سبز یا گوجه‌ سبز

 

در خرید آلوچه دقت کنید!

طبق معمول کودکان با دیدن میوه‌هایي چون آلوچه و چغاله بادام بر روی چرخ دستی‌ها که ظاهری تمیز و خیس دارند به گمان این‌که خوراکی‌ها توسط فروشنده تمیز شده‌اند، انها را خریداری و بلافاصله با پاشیدن مقداری نمک آنرا میل می کنند.

 

در حالی‌که این میوه‌ها اصولا نشسته و ضد عفونی نشده‌اند و آبی که بر روی آن ها پاشیده میشود صرفا برای تازه و خوش منظره نگه داشتن آن است.

 

با شروع فصل بهار اینگونه میوه‌ها توسط میوه فروشان و فروشندگان دوره‌گرد عرضه میشوند که با استقبال زیادی به ویژه از سوی کودکان روبرو می شود.

 

این میوه‌ها در صورتی که نشسته و آلوده مصرف شوند احتمال ابتلا به بیماری‌های‌ عفونی، گوارشی از جمله حصبه و مسمومیت‌های‌ غذایی را افزایش می دهد.

 

تعداد زیادی از افراد معتقدند که این میوه‌ها سرد هستند و مصرف زیاد انها موجب عوارضی از قبیل دل به هم خوردگی، تهوع، اسهال، سردرد و دل درد میشود.

 

در واقع گرد و غبار نشسته بر روی میوه‌ها حاوی تعداد زیادی از میکروب‌هاست که موجب ایجاد عوارضی شبیه همان سردی کردن میشود.

 

عده اي از این میوه‌ها تنها با آب جوی، چاه و دیگر آب‌های‌ غیر خوراکی توسط فروشنده‌ها شسته شده و بنابر این فرد مصرف‌کننده را گرفتار بیماری‌های‌ گوارشی و حتی تعداد زیادی از بیماری‌های‌ عفونی که تمام بدن را مبتلا کرده و عوارض جدی در پی دارند.

 

بیماری حصبه نوعی عفونت باکتریایی دستگاه گوارش ناشی از مصرف آب و مواد غذایی آلوده است که می تواند افراد بی احتیاط را در کلیه سنین مبتلا کند، اما شدت این بیماری در کودکان و افراد بالای ۶۰ سال بیشتر است و عوارضی از قبیل کاهش شدید آب و املاح بدن، سوراخ شدن روده‌ها، خون ریزی دستگاه گوارش، عفونت استخوان و زردی را ایجاد می کند.

 

گروه تغذیه تالاب : مسمومیت‌های‌ غذایی ناشی از باکتری‌هایي مثل سیلوس، سرئوس و استافیلوکوک اورئوس نیز از جمله بیماری‌هایي هستند که در اثر مصرف غذا و میوه آلوده فرد را مبتلا کرده و عوارض خود رابه او تحمیل میکنند.

 

خواص درمانی بی نظیر آلوچه سبز یا گوجه‌ سبز

آلوچه چربی سوز است

 

بیشتر بدانید…
آلوچه گر به مقدار مناسب مصرف شود خاصیت مسهلی ندارد و تنها ممکن است خوردن نشسته آن میکروب‌هایي را وارد بدن کند که به ناراحتی‌های‌ گوارشی از قبیل دل درد و اسهال منجر شود.

 

این میوه چون حاوی برخی ویتامین‌ها و نیز پیش ساز ویتامین A است برای کمک به درمان شب کوری و نیز رشد بدن «درصورت مصرف تمام مواد غذایی دیگری که موردنیاز کودکان هستند» مفید است.

 

گروه تغذیه تالاب : آلوچه دارای ویتامین‌های‌ B و C است و بهمین جهت برای آرامش اعصاب نیز مفید است، ولی البته مصرف زیاد آن حالتی از حساسیت موقت را در دهان و دندان‌های‌ مصرف‌کننده ایجاد می کند و هر ۱۰۰ گرم گوجه سبز ۳۰ کیلو کالری انرژی دارد.

 


حتما بخوانید:  خواص درمانی گوجه‌ سبز ( آلوچه )


لازم به ذکر است، اگر آلوچه و چغاله بادام کاملا تمیز و ضد عفونی شده و به صورت کمپوت خورش و ترشی آن‌ها در حد مناسب مصرف شوند، هیچگونه خطری را متوجه مصرف‌کننده نمیکند و مواد مغذی مناسبی را نیز به بدن می رساند.

 

آلو منبع کربوهیدرات است. کم چربی و کم کالری است. منبع غنی ویتامین A و کلسیم، منیزیم، آهن،پتاسیم و فیبر است. آلو سدیم و کلسترول ندارد. مثل تعداد زیادی از میوه ها مقادیر فراوانی ویتامین C دارد. برای تهیه برگه آلو از آلوهایی که نرسیده ترند، استفاده می شود.

 

آلو روی درخت ودر برابر اشعه خورشید خشک می شود. اما امروزه آلو را تحت تاثیر لوله های‌ هوای داغ خشک می کنند که این عمل سبب می شود محصولی یکدست حاصل شود.

 

پوست آلو حاوی ماده اي است که حرکات روده را تنظیم می کند. اگر پوست آلو را بگیرید تعداد زیادی از اثرات مهم این میوه از بین میرود.

 

خواص درمانی بی نظیر آلوچه سبز یا گوجه‌ سبز

آلوچه در درمان تومورها موثر است

 

گوجه‌سبز به صورت تازه و پخته درخورش‌ها مصرف میشود.

این میوه غنی از ویتامین C، اسید‌مالیك و اسید سیتریك است، اما توجه داشته باشید مصرف زیاده از حد گوجه سبز باعث نفخ معده می شود.

 

ارزش غذایی 100 گرم گوجه سبز:

كربوهیدرات 8.51 گرم، چربی 2.84 گرم، پروتئین 1.6 گرم، فیبر خام 0.5 درصد.

 

با مصرف 100گرم گوجه سبز، 5 درصد ویتامین آ، 2.1 درصد ویتامین ب 1 «تیامین»، 1.9 درصد ویتامین ب 2«ریبوفلاوین»، 2.8 درصد نیاسین، 13 درصد ویتامین ث، 5.1‌ درصد كلسیم، 2.2 درصدفسفر، 5 درصدآهن و 3.6 درصد پتاسیم مورد نیاز در روز تامین می شود.

 

برخی گیاه شناسان معتقدند مصرف گوجه‌سبز برای التیام طعم دهان مفید است. از خواص دیگر این میوه، خاصیت مسهلی آن است كه بخوبی شناخته شده است. همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل كاهش فشارخون ‌و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملكرد معده‌اي – روده‌اي است.

 

گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون میشود، از این رو می تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد. این میوه اثرات قابل‌توجهی در پیشگیري از بیماری‌هایي مانند چربی خون بالا، پیری سلول وسرطان دارد. اسید بنزوئیك، تركیبی است كه خاصیت ضد میكروبی دارد. این ماده بطور طبیعی در گوجه سبز وجوددارد.

 

همچنین، بعضی از تحقیقات بیانگر خاصیت ضدقارچی و ضدباكتریایی این میوه هستند. مطالعات نشان میدهد كه این میوه می تواند در درمان تومورها موثر باشد. همچنین به‌دلیل وجود اسید اسكوربیك «ویتامین ث‌»، برای افراد مبتلا به نقرس توصیه میشود.

 

گوجه سبز آلوچه میوه اي خوشمزه در فصل بهار و تابستان

 

گروه تغذیه و سلامتی تالاب

جدیدترین مطالب سایت