آبلیمو و خاصیت سم‌ زدایی بدن

مجموعه : تغذیه سالم
آبلیمو و خاصیت سم‌ زدایی بدن

آبلیمو فواید زیادی برای تندرستی

لیموترش منبع خوبی از ویتامین B کمپلکس و پیش‌ساز ویتامین A می‌باشد. این ویتامین‌ها ایمنی بدن را افزایش می دهند.نوشیدن فنجانی آب گرم با یک برش لیموی ترش تازه هنگام صبح برای تندرستی فواید زیادی به همراه دارد، اما باید مراقب دندان‌ها نیز بود.

 

به گزارش تالاب از شبکه خبری دویچه وله، روز را با نوشیدن یک فنجان آب گرم همراه با آب لیموی تازه آغاز کردن، نسخه‌اي سنتی برای تغذیه‌ي سالم هست و فواید زیادی برای تندرستی به همراه دارد. این نوشیدنی دستگاه گوارش را فعال و جگر را پاکیزه می کند.

آب لیمو همینطور به علت داشتن ویتامین ث، سیستم دفاعی بدن را تقویت میکند. همینطور اگر بدن کسی دچار اختلال مزمن در تعادل اسید ـ باز باشد، آب لیمو به بازگرداندن این تعادل و ثبات آن یاری میرساند.

 

آب لیمو خاصیت سم‌زدایی نیز دارد و بطور طبیعی جزو مواد پیشاب‌زا یا ادرارآور هست و همین خاصیت سبب می شود که به بدن کمک کند تا مایعات و زهرابه‌ها «توکسین‌ها» را دفع کند.خاصیت دیگر آب لیمو شاداب و مرطوب نگهداشتن پوست هست.

 

خلاصه آب یک نیمه لیموی ترش در بامداد هر روز بسیار سودمند هست. فقط از آن جهت که لیمو ترش یکی از اسیدی‌ترین مرکبات هست و محیط دهان را اسیدی می کند، برای محافظت از دندان‌ها باید پس از نوشیدن، دهان را با آب شستشو داد.

 

جدیدترین مطالب سایت