فواید آب لیمو در صبح ناشتا

مجموعه : تغذیه سالم
فواید آب لیمو در صبح ناشتا

آب لیمو در صبح ناشتا 

آب لیمو یکی از بهترین نوشیدنی هاي مناسب در سر صبح است که پیشنهاد میشود افراد صبح ناشتا میل کنند . 

 

اولین نوشیدنی که هنگام صبح مصرف میکنید چه چیزی است؟ اگر این نوشیدنی شامل آب و لیمو نمیشود ممکن است برخی فواید فوق العاده که به سود سلامت شما هستند را از دست بدهید.

فواید آب لیمو در صبح ناشتا

فواید آب لیمو در صبح ناشتا

 

به گزارش تالاب به نقل از “اینسایدر”، نوشیدن آب به همراه لیمو در هر زمان از روز میتواند به التیام شرایط سلامت شما کمک کند. آب بدلیل این‌که مواد مغذی رابه سلول هاي شما منتقل می‌کند، مفید است و همچنین به دفع مواد زائد ازبدن کمک میکند.

 

به گفته اشلی کوف، متخصص تغذیه، با افزودن لیمو یا آبلیمو شرایط آب هرچه بیشتر قلیایی‌سازتر میشود. این میتواند برای دستگاه گوارش مفید باشد، زیرا محیط بهتری را برای رشد باکتری هاي خوب فراهم میکند. لیمو ترشح بی کربنات سدیم درون روده کوچک را تحریک میکند و این میتواند به تسکین سوء تغذیه کمک کند.

 

به گفته استفانی فراری، متخصص تغذیه، هیچ دلیلی برای ننوشیدن آب لیمو وجود ندارد. این نوشیدنی بدن را هیدارته نگه می دارد و از این رو عملکرد عضلانی و گوارش را التیام می بخشد. همچنین، نوشیدنی آب لیمو ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند. این در شرایطی است که مزه تلخ لیمو میتواند به افزایش تولید صفرا و جریان آن کمک کند.

 

چه چیزی درباره لیمو خاص است؟

لیمو نه تنها عطر و طعم خوبی دارد و می‌توان ازآن به همراه خوراکی ها و نوشیدنی هاي مختلف استفاده کرد، بلکه منبع فوق العاده برای ویتامین C، پلی فنول ها، و آنتی اکسیدان ها نیز است.

 

افزون بر این، آنتی اکسیدان هاي نیرومند موجود دراین میوه به مقابله با آسیب رادیکال هاي آزاد کمک می‌کنند.

 

نوشیدن آب لیمو بعنوان اولین چیزی که هنگام صبح مصرف میکنید، آنتی اکسیدان هاي مورد نیاز بدن برای جوان سازی پوست و حفظ ظاهر با طراوات آنرا در اختیار بدن قرار می‌دهد.

 

چراباید آب لیمو را صبح هنگام بنوشید؟

اگر مصرف آب لیمو در هر زمان از روز میتواند برای بدن انسان مفید باشد، پس چرا نوشیدن صبح هنگام آن بسیار اهمیت دارد؟

 

به گفته پل سالتر، متخصص تغذیه و کاهش وزن، فواید نوشیدن آب لیمو صبحگاهی ممکن است بیشتر با نوشیدن آب مرتبط باشد تا خود لیمو. نوشیدن یک لیوان بزرگ آب می‌تواند به تامین آب مورد نیاز بدن پس از یک دوره عدم مصرف مایع کمک کند. همچنین، این اثر مثبتی بر سرکوب اشتها دارد.

 

به گزارش تالاب هنگامیکه صبح از خواب بیدار می‌شوید، بدن شما در حالت کم آبی قرار دارد. از آنجایی که چند ساعت را بدون خوردن یا نوشیدن پشت سر گذاشته اید، دستگاه گوارش همانند یک اسفنج تمیز است. آغاز روز با نوشیدن یک لیوان آب لیمو به معنای آغاز روز با یک منبع خوب برای ویتامین C که توسط لیمو تامین میشود و فواید طبیعی تامین آب مورد نیاز بدن توسط آب است.

 

بعنوان پاداش اضافی، اگر آب لیمو را جای گزین نوشیدنی هاي ناسالم مانند قهوه هاي شیرین شده با شکر کنید، کاهش کالری و افزایش مواد مغذی دریافتی را تجربه خواهید کرد، که یک وضعیت برد-برد محسوب می‌شود.

 

جدیدترین مطالب سایت