معرفی انواع دمنوش ها ویژه سرماخوردگی های شدید

مجموعه : تغذیه سالم
معرفی انواع دمنوش ها ویژه سرماخوردگی های شدید

در هنگام سرما خوردگی چه چیزی بخوریم ؟

 

در اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان هستیم و در این دو ماه بالا رفتن سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیشتر میشود.

 

چند وقتی هست که آب و هوای سرد از راه رسیده و نوشیدن چای گرم می‌تواند یکی از برترین روشها برای فراموش کردن سرمای هوا باشد.

 

به گزارش تالاب به نقل از “کر2″، جدا از سنجیدن دلنشین احساس گرما، با انتخاب چای هاي گیاهی می‌توانید از فواید سلامت آن ها به مخصوصاً در اساس رویارویی با ویروس هاي سرماخوردگی و آنفلوآنزا و تسکین گرفتگی سینوس بهره‌مند شوید.

 

سرخارگل «اکیناسه»

معرفی انواع دمنوش ها ویژه سرماخوردگی های شدید

پژوهشی هیجان اگیز که در نشریه دکتری Advances in Therapy توزیع شد، نشان داد که عصاره سرخارگل از قدرت بالایی در کاهش خطر ابتلا به عفونت هاي تنفسی برخوردار هست، در شرایطی که خطر ابتلا به سینه پهلو، عفونت هاي گوش، ورم لوزه، و فارنژیت را کاهش می‌دهد.

 

به گزارش تالاب سرخارگل نشان داده هست حتی اگر به عفونت تنفسی مبتلا باشید نیز در کاهش شدت علائم مریضی مفید عمل میکند. نتایج مطالعه اي که در نشریه Cell Immunology توزیع شد، نشان داد که سرخارگل بطور قابل توجهی علائم عفونت هاي تنفسی فوقانی را کاهش داده هست. سرخارگل از خواص ضد التهابی قوی سود می‌برد، که احتمالا مسئول این اثرات میباشند.

 

میوه و گل آقطی

معرفی انواع دمنوش ها ویژه سرماخوردگی های شدید

 

میوه آقطی دیر زمانی هست که همچون یک مبارز طبیعی در برابر سرماخوردگی و آنفلوانزا مورد بهرهگیری قرار میگیرد. پژوهشی که در نشریه Nutrients توزیع شد، نشان داد دوره سرماخوردگی افرادی که میوه آقطی مصرف کرده بودند، نسبت به افرادی که دارونما دریافت کرده بودند، بطور قابل توجهی کمتر بوده هست.

 

به گزارش تالاب مصرف چای آقطی و نعناع بیابانی برای افزایش تعریق و جلوگیري از سرماخوردگی و آنفلوآنزا پیشنهاد می‌شود. برای تهیه این درمان سنتی، یک قاشق رستوران از برگ هاي نعناع بیابانی و یک قاشق رستوران از گل هاي آقطی را در آب داغ ریخته و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد.

 

با ظهور اولین نشانه هاي سرماخوردگی یا آنفلوآنزا نصف فنجان یا یک فنجان از این چای را هر 30 تا 45 دقیقه مصرف کنید، تا زمانی که تعریق شروع شود. آنگاه هر یک یا دو ساعت یکبار دو قاشق رستوران بهرهگیری کرده تا زمانی که تب پایین آمده یا علائم مریضی التیام یابند.

 

زنجبیل

معرفی انواع دمنوش ها ویژه سرماخوردگی های شدید

 

تحقیق هاي بیشماری نشان داده اند که زنجبیل حتی زمانی که داروهای آنتی بیوتیک یا ضد ویروس شکست میخورند، از توانایی بالایی در مبارزه با ویروس ها و باکتریها برخوردار هست.

 

ملیسا/ بادرنجبویه

معرفی انواع دمنوش ها ویژه سرماخوردگی های شدید

 

ملیسا که به نام بادرنجبویه نیز شناخته می‌شود، به موجب اثرات ضد ویروسی خود، به مخصوصاً در برابر ویروس تبخال، شناخته شده هست و تحقیق هاي اخیر آزمایش آن در برابر مریضی هاي ویروسی، از جمله آنفلوانزا را هدف گذاری کرده اند.

 

دریک مطالعه پژوهشگران دریافتند که روغن اساسی ملیسا بطور مفید ویروس آنفلوآنزا پرندگان را مهار کرده هست. برای تایید نتایج این تحقیق باید مطالعات بیشتری صورت بگیرند، اما این نتایج نخست آینده اي امیدوارکننده را ترسیم کرده اند.

 

ارگانو

معرفی انواع دمنوش ها ویژه سرماخوردگی های شدید

در شرایطی که مقدور هست برترین چای نباشد که تا کنون مزه کرده اید، ارگانو همچون یک گیاه داروئی ضد عفونت قوی شناخته شده هست و اثرات آن در برابر باکتریها، قارچ ها، و ویروس ها ثابت شده هست. با افزودن چای ارگانو به رژیم خوراکی خود می‌توانید احتمال ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا را کاهش دهید.

 

نعناع بیابانی

معرفی انواع دمنوش ها ویژه سرماخوردگی های شدید

چای نعناع بیابانی میتواند به تسکین گرفتگی سینوس کمک کند. اگر در سینوس خود احساس گرفتگی دارید، نوشیدن یک فنجان چای نعناع بیابانی دو تا سه بار در روز می‌تواند به تسکین این شرایط کمک کند.

 

آویشن

معرفی انواع دمنوش ها ویژه سرماخوردگی های شدید

آویشن همچون درمانی برای سرفه، عفونت ها تنفسی، و برونشیت مورد تایید دولت کشور آلمان قرار گرفته هست. فلاونوئیدهایی که در این گیاه یافت میشوند، عضلات ناحیه نای که با سرفه و التهاب پیوند خورده اند را آرام می سازند.

 

بومادران

معرفی انواع دمنوش ها ویژه سرماخوردگی های شدید

در دنیای گیاهان داروئی، بومادران یکی از برترین نظیر ها برای تحریک تعریق قلمداد می‌شود. اما چراباید میزان تعریق خودرا افزایش دهیم؟ متخصصان گیاهان داروئی بر این باورند که تعریق در کاهش تب نقش داشته و به بدن در مبارزه با عفونت کمک می‌کند. تعریق یکی از برترین روش هایي هست که بدن برای کاهش دمای داخلی و تخلیه سموم مربوط با عفونت ها بکار می‌گیرد.

 

روش تهیه چای گیاهی برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا

معرفی انواع دمنوش ها ویژه سرماخوردگی های شدید

 

یک تا دو قاشق چایخوری از گیاه داروئی تازه خرد شده یا خشک شده «برگ ها، بجز آقطی که از گل ها یا میوه بهرهگیری می‌شود، یا زنجبیل که ریشه تازه یا خشک شده بهرهگیری می‌شود» رابه یک فنجان آب جوش افزون کنید.

 

اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه دم بکشد.

 

چای را صاف کرده و بنوشید.

 

همینطور، شما میتوانید از ترکیب گیاهان داروئی با یک دیگر بر اساس نیازها یا سلیقه چشایی خود انتخاب هاي مورد علاقه‌تان را شکل دهید. نعناع بیابانی می‌تواند عطر و طعم هر چای گیاهی را التیام ببخشد.

 

هر روز سه فنجان چای گیاهی برای تحقق اثر درمانی حداکثری مصرف کنید. اگر به مریضی دیگری مبتلا هستید یا دارو مصرف می‌کنید، پیش از بهرهگیری از چای هاي گیاهی با دکتر خود مشورت کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت