این خوراکی ها از سرطان ریه جلوگیری میکند

مجموعه : تغذیه سالم
این خوراکی ها از سرطان ریه جلوگیری میکند

جلوگیری از سرطان ریه

 

سرطان ریه یکی از سخت ترین سرطان ها هست که اگر فردی مبتلا شود زنده ماندن کاملا برایش سخت است در ادامه میتوانید با این خوراکی ها از سرطان ریه جلوگیري می‌کند .

 

درمان سرطان ریه , از طریق بعضی تغییرات در سبک زندگی خود میتوانید احتمال ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهید، که البته بزرگ ترین تغییر دراین زمینه ترک سیگار قلمداد می‌شود. احتمالا از این تغییر کلیدی آگاه هستید، اما آیا می‌دانستید که بعضی مواد خوراکی نیز میتوانند خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهند؟

 

به گزارش تالاب به نقل از “اکتیو بیت”، شاید عجیب بنظر برسد که انچه وارد معده شما می‌شود بتواند بر شرایط آینده ریه هاي شما تاثیر گذار باشد، اما منابع بسیاری به این مضمون اشاره داشته اند که محتویات سالم بعضی مواد خوراکی می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

 

در ادامه با شش ماده خوراکی که می‌توانند بر کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه تاثیر گذار باشند، بیشتر آشنا میشویم.

 

میوه ها و سبزیجاتی با رنگ روشن و درخشان

این خوراکی ها از سرطان ریه جلوگیری میکند

یکی از برترین روش هایي که میتوانید برای دور نگه داشتن سرطان ازبدن خود مدنظر قرار دهید، مصرف میوه ها و سبزیجات تازه است. به لطف آنتی اکسیدان هاي موجود در میوه ها و سبزیجاتی با رنگ روشن، که بطور ناب می‌توان از ویتامین هاي C و A اسم برد، می‌توانید خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید.

 

تراکم پایین این ویتامین ها با خطر بیشتر ابتلا به سرطان ریه پیوند خورده اند.

 

به گزارش تالاب تقریباً تمامی میوه ها و سبزیجات دارای بعضی خصوصیت هاي آنتی اکسیدانی هستند، اما هرچه رنگ آن ها روشن‌تر باشد گزینه بهتری قلمداد می‌شوند. برهمین اساس، شما میتوانید مصرف توت ها، کدو مسمای زمستانی، فلفل دلمه اي ها، و کوجه فرنگی ها را مدنظر قرار دهید.

 

مصرف میوه ها و سبزیجات تازه روشی سالم برای دریافت کربوهیدارت ها نیز قلمداد میشود.

 

مغزهای خوراکی

این خوراکی ها از سرطان ریه جلوگیری میکند

 

مصرف مغزهای خوراکی میتواند اثر مثبتی بر خطر ابتلا به سرطان ریه داشته باشد. این چالش صرف نظر از حالات سیگار کشیدن و دیگر عوامل خطر آفرین شناخته شده درست است.

 

نتایج مطالعات صورت گرفته دراین زمینه نشان داده اند افرادی که بیشتر مغزهای خوراکی مصرف می‌کنند با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه روبه‌رو هستند. فواید مصرف مغزهای خوراکی حتی میان افراد سیگاری نیز دیده شده است.

 

ماهی

این خوراکی ها از سرطان ریه جلوگیری میکند

 

چربی هاي اشباع که در گوشت حیوانات وجود دارند میتوانند خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش دهند، اما این چالش درمورد ماهی صدق نمیکند. این ماده خوراکی بطور متداول سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 است، که بر خلاف چربی هاي اشباع، یک نوع چربی مفید برای بدن انسان هستند.

 

اما کدام ماهی ها بیشترین فایده را برای انسان دارند؟ برای کسب بیشترین فواید سلامت می‌توانید مصرف ماهی هاي سالمون، خال مخالی، و تن را مدنظر قرار دهید، که تحقیق ها نشان داده اند اثر چشمگیری بر کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه دارند. اما اگر به مصرف گوشت قرمز یا ماهی علاقه اي ندارید، شاید بهتر است نگاهی به گزینه بعدی داشته باشید.

 

لوبیاها

این خوراکی ها از سرطان ریه جلوگیری میکند

مقاله اي که درسال 2005 توسط بی بی سی منتشر شد به فواید مصرف لوبیاها «و سویا» بعنوان روشی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه اشاره داشت. این مقاله بر اساس مطالعه اي که با حضور 3,000 شهروند آمریکایی انجام شده و پیوند بین مصرف لوبیا/سویا و خطر کمتر ابتلا به سرطان ریه را نشان می داد، نوشته شده بود.

 

اثر محافظتی بنظر می‌رسد با ترکیبات شبه استروژنی موجود دراین مواد خوراکی مرتبط است، که خطر ابتلا به سرطان را تا 46 درصد کاهش میدهند. این ترکیبات استروژن مثل که منشا گیاهی دارند به اسم فیتواستروژن ها شناخته میشوند ودر مطالعات گذشته نیز اثر محافظتی در مقابل بعضی تومورها را نشان داده بودند.

 

غلات کامل

این خوراکی ها از سرطان ریه جلوگیری میکند

 

بجای استفاده از نان سفید، برنج سفید، و پاستای سفید بهتر است جای گزین هایي که از غلات کامل تهیه شده اند «از جمله کینوآ و جو دوسر» را مصرف کنید. غلات کامل کربوهیدارت ها و مواد مغذی بیشتر، از جمله آنتی اکسیدان ها، را نسبت به غلات پالایش شده عرضه میکنند.

 

مطالعه اي که درسال 2008 در نشریه Circulation منتشر شد به تجزیه و تحلیل عادات خوراکی و موارد سرطان و بیماری قلبی بین بیش از 72,000 زن دریک بازه زمانی بیش از 18 سال پرداخت. پژوهشگران پیوندی قوی بین یک رژیم خوراکی سرشار از میوه، سبزیجات و غلات کامل و خطر کاهش یافته ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و مرگ را شاهد بودند.

 

کاری

این خوراکی ها از سرطان ریه جلوگیری میکند

 

اگر در پی روشی تند و تیزتر برای پیشگیری از سرطان ریه هستید، ادویه کاری ممکن است برای شما مفید باشد. ماده فعال زردچوبه – ادویه اي که در تعداد زیادی از دستورکار هاي خوراکی برای التیام رنگ و عطر و مزه استفاده می‌شود – بنظر می‌رسد از خصوصیت هاي ضد سرطان برخوردار است.

 

به گزارش تالاب با این وجود، مصرف روزانه غذا هاي هندی ممکن است انتخاب خوبی نباشد، زیرا بطور متداول بسیار چرب هستند. برهمین اساس، پژوهشگران استفاده از یک مکمل به شکل قرص برای بهره‌مندی از فواید بدون عوارض جانبی، مثل ابتلا به بیماری قلبی، را مدنظر قرار داده بودند.

 

مطالعات به فواید زردچوبه در پیشگیری از سرطان هایي مثل خون، پروستات، پوست، روده بزرگ و ریه اشاره داشته اند.

 

جدیدترین مطالب سایت