خوردن سیب چه اهمیتی برای بدن دارد ؟

مجموعه : تغذیه سالم
خوردن سیب چه اهمیتی برای بدن دارد ؟

خواص خوردن سیب 

سیب یکی از برترین میوه هاي زمینی هست که خواص بی مشابه و بالایی دارد در ادامه همراه تالاب باشید و ما را دنبال نمایید. 

 

این یک خبر میوه اي هست. گاز زدن یک اسنک کوچک در روز میتواند برترین انتخاب برای سلامتی قسمت مرکزی بدن تان باشد، مثلاً گاز زدن یک سیب.

 

به گزارش تالاب دانشمندان در دانشگاه غرب استرالیا کشف کرده اند، زنانی که یک عدد سیب کوچک در روز سرو میکنند نسبت به زنانی که میانگین مصرف سیب انها ۱۵عدد سیب در سال هست طول عمر بیشتری برایشان پیش بینی کرده اند.

 

مطالعات آنان نشان داد که خوردن سیب در روز باعث کاهش خطر مرگ زودرس تا ۳۵% می‌شود. در این مقاله از مجله آکا ایران۵ فایده اي که سیب برای بدن تان دارد رابه اطلاع تان میرسانیم.

 

۱. سیب چربی هاي شکمی تان را از بین میبرد و شکم تان را صاف می‌کند

سیب با مرض چاقی مبارزه می‌کند، به همین علت هست که باید سیب را با پوست بخورید و حتی اگر خاصیت کمی سمی دانه ها و چوب سیب که به علت سم پاشی مزارع آن هست، وجود نداشت کل سیب را باید می خوردید.

 

ترکیب طبیعی موجود در پوست سیب یعنی اورسولیک اسید خواص بیشماری دارد. باور بر این هست که این ماده توده ي عضلانی و چربی خوب را در بدن افزایش میدهد. افزایش چربی خوب در بدن و همینطور توده ي عضلانی به معنای کالری سوزی و مشخص شدن هرچه اکثر عضلات تان هست.

 

۲. خطر ابتلا به دیابت را کاهش میدهد

پوست سیب به اندازه ي متوسط آن حدود ۴.۴گرم فیبر دارد، میزان زیادی از فیبر موجود در سیب تا مدتی پس از مصرف از تیرکشیدن و درد معده ناشی از گرسنگی مانع می‌شود و کمک می‌کند تا میزان قند خون تا مقدار زیادی نظارت شود. طبق مطالعات BMJ که حول مصرف میوه ها تحقیق و بررسی میکند، ویژه سیب، ثابت کرده هست که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

 

۳. هوای تنفسی تان را تصفیه می‌کند

سیب یک نخ دندان طبیعی هست، به هر دوران گاز زدن ذرات موادغذایی باقیمانده از غذاها را در دندان ها تمیز میکند و لثه هاي تان را ماساژ میدهد. همینطور بوی بد دهان را میگیرد و باعث میشود تا خیلی ها پشت سرتان از بوی بد دهانتان حرف نزنند.

 

۴. رژیم خوراکی تان را پاکسازی می‌کند

خوردن اکثر سیب به علت فیبری که دارد، فیبر بیشتری وارد بدن میکند که منتهی به تغییر ذائقه و کاهش اشتها میشود و همینطور مواد خوراکی مثل میوه ها و سبزیجات تا ۲۵% پاکسازی و سم زدایی شوند و دیگر مواد خوراکی مثل تنقلات و جانک فود ها از رژیم خوراکی تان حذف شود.

 

طبق تحقیقات مشخص شده هست که افرادی که تکه هاي سیب را در طول روز مصرف می‌کنند نسبت به آن هایي که سیب نمی‌خورند رژیم خوراکی سالم تر و دارای مواد خوراکی با ارزش خوراکی بالاتری میباشند.

 

۵. سیستم ایمنی تان را تقویت می‌کند

آنتی اکسیدان هایي که در سیب وجود دارند مشخص شده هست که بدن تان را در برابر تعداد زیادی از مریضی هاي قلبی و سرطان هاي شناخته شده اي پشتیبانی میکند، عملکرد سیستم ایمنی تان را تقویت میکند و کارکرد سیستم تنفسی و کل دستگاه ریوی را بهبود می بخشد و تا حدودی به رفع آسم می انجامد.

 

خلاصه

سیب در حقیقت برای بدن تان بسیار خوب هست و افزون بر موارد گفته شده در بالا فواید دیگری نیز مثل داشتن ویتامین هایي از قبیلC_B6، که میزان کلسترول خون تان را در حد پایینی نگاه می دارد و یا این که با خوردن سیب مواد معدنی مثل آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم به بدن تان میرسد، تنظیم کننده ي فشار خون هست و غیره.

 

حتی دستور طبخ خوراک هایي را یا بگیرید که با سیب تهیه می‌شوند و همچون یک اسلحه ا ي برای چربی سوزی بهرهگیری شود مثل کیک فاقد شکر پای سیب، یا اسموتی آب سیب، خود آب سیب برای صبحانه و یا غیره. یک ضرب المثل انگلیسی می‌گوید خوردن یک عدد سیب در روز شما را از پزشک رفتن بی نیاز می‌کند.

 

جدیدترین مطالب سایت