راهکاری های خوراکی برای قوی شدن سیستم ایمنی بدن

مجموعه : تغذیه سالم
راهکاری های خوراکی برای قوی شدن سیستم ایمنی بدن

روش خوشمزه برای قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن 

 

برای قوی شدن سیستم ایمنی بدن حتما ضروری نیست که تمام وقت خود ما رابه قرص و داروهای شیمیایی وصل کنیم در ادامه میتوانید با راهکاری هاي دیدنی برای قوی شدن سیستم ایمنی بدن تالاب را دنبال نمایید. 

 

راهکاری هاي دیدنی برای قوی شدن سیستم ایمنی بدن , قدرت و حالات سیستم ایمنی بدن بر شرایط سلامت شما تاثیر گذار هست و میزان آسیب پذیری شما در برابر ابتلا به سرماخوردگی یا ویروس هایي که در اطرافتان حضور دارند را تعیین می‌کند.

 

به گزارش تالاب به نقل از “لایف هک”، این چالش به مخصوصاً در فصل زمستان از اهمیت بیشتری برخوردار میشود، زیرا با کاهش چشمگیر دما میزان ابتلا به سرماخوردگی هاي شدید نیز افزایش می یابد. اگر از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستید، روشهای مختلفی برای تقویت آن وجود دارند.

 

دراین میان چند روش خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارند که با کمک بعضی مواد خوراکی به تقویت بدن کمک می‌کنند.

 

ماست

راهکاری های خوراکی برای قوی شدن سیستم ایمنی بدن 

 

ماست شامل پروبیوتیک ها هست، که به افزایش باکتری هاي خوب ساکن دستگاه گوارش به غرض دفع میکروب هاي مریضی‌زا کمک میکند. مصرف هر روز هفت اونس «198 گرم» ماست می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان کمک کند، زیرا گلوبول هاي سفید خون رابه فعالیت بیشتر تحریک می‌کند.

 

شما میتوانید با افزودن میوه هایي مثل توت فرنگی و بلوبری به ماست نه تنها عطر و طعم بهتری به آن ببخشید، بلکه فواید این ماده خوراکی را هرچه بیشتر افزایش دهید. همینطور، افزودن گرانولا به ماست آن رابه صبحانه اي فوری برای افزایش سلامت کلی بدن تبدیل می‌کند.

 

سیر

راهکاری های خوراکی برای قوی شدن سیستم ایمنی بدن 

سیر نه تنها عطر و طعم بهتری به غذا هاي گوناگون می بخشد، بلکه به موجب تقویت سیستم ایمنی بدن انسان نیز شناخته شده هست. سیر شامل آلیسین هست، که یک ماده فعال قلمداد می‌شود و با باکتریها و عفونت هایي که می‌توانند در بدن گسترش یابند، مبارزه میکند.

 

نتایج بعضی مطالعات نشان داده اند که با مصرف شش حبه سیر در هفته می‌توانید خطر ابتلا به سرطان معده را تا 50 درصد و خطر سرطان روده بزرگ را تا 30 درصد کاهش دهید. برای افزایش مصرف سیر میتوانید هر روز دو حبه ازآن رابه وعده خوراکی خود افزون کنید.

 

چای

راهکاری های خوراکی برای قوی شدن سیستم ایمنی بدن 

چای طبیعی که شامل گیاهان داروئی هست، به موجب آمینو اسیدهای موجود در خود بطور موثر با ویروس ها رویارویی میکند. چای سیاه و چای سبز از سالم‌ترین انتخاب ها قلمداد میشوند، که هردو شامل ال-تیانین میباشند.

 

نوشیدن چند فنجان چای در روز می‌تواند به موجب آنتی اکسیدان هاي موجود دراین نوشیدنی برای سلامت و توقیت سیستم ایمنی بدن شما خوب باشد.

 

عصاره اس

تخوان

راهکاری های خوراکی برای قوی شدن سیستم ایمنی بدن 

 

عصاره استخوان «آب قلم» به موجب توانایی در تقویت روده و کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر «IBS»، و همینطور با تقویت سیستم ایمنی به دفع مریضی ها کمک می‌کند و از این رو شاهد روال افزایشی محبوبیت خود هست.

 

از فواید پودر عصاره استخوان می‌توان به تقویت سلامت استخوان ها و روده، و کاهش التهاب در بدن اشاره کرد.

 

شما با بهرهگیری از یک آرام پز میتوانید استخوان ها رابه همراه سبزیجات و آب بپزید، تا عصاره استخوان به دست آید یا از پودر عصاره استخوان که به سهولت با آب ترکیب میشود، بهرهگیری کنید.

 

مصرف صبحگاهی عصاره استخوان بیشترین فایده را برای بدن انسان دارد و به بسته شدن منافذ موجود در روده در افراد مبتلا به سندرم روده نشت پذیر کمک میکند. مغز استخوان موجود در عصاره نیز همچون یک ابرماده خوراکی درنظر گرفته میشود، زیرا از تراکم بالای موادمعدنی برخوردار هست.

 

سیب زمینی شیرین

راهکاری های خوراکی برای قوی شدن سیستم ایمنی بدن 

 

سیب زمینی شیرین میتواند با ویروس ها و باکتری هاي مختلفی که وارد بدن انسان می‌شوند، مبارزه کند، زیرا منبع خوبی برای ویتامین A هست. ویتامین A به حفظ سلامت پوست کمک میکند و با تبدیل بتاکاروتن به ویتامین A میتواند بافت هم بند را در بدن احیا کند.

 

نصف یک سیب زمینی شیرین را هر روز در رژیم خوراکی خود جای دهید و از مواد خوراکی نارنجی دیگر مثل کدو تنبل، کدو حلوایی و هویج نیز بهرهگیری کنید.

 

میوه هاي خانواده مرکبات

راهکاری های خوراکی برای قوی شدن سیستم ایمنی بدن 

 

لیمو، لیمو ترش، پرتقال، گریپ فروت و نارنگی همگان از محتوای بالای ویتامین C سود میبرند ودر تقویت سیستم ایمنی بدن ودر نتیجه قدرت دفاعی در برابر سرماخوردگی یا یک عفونت نقش دارند. اگر به مریضی مبتلا شده باشید نیز مصرف این تولیدات می‌تواند به کوتاه شدن دوره مریضی کمک کند.

 

قارچ

راهکاری های خوراکی برای قوی شدن سیستم ایمنی بدن 

 

قارچ ها چند صد سال هست که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد بهرهگیری قرار میگیرند، زیرا فعالیت گلوبول هاي سفید خون را افزایش میدهند.

 

گلبول هاي سفید دراین شرایط حالت تهاجمی‌تری بخود میگیرند و از این رو می‌توانند به جلوگیری از عفونت ها و یا بهبودی سریعا‌تر مریضی کمک میکنند. شما می‌توانید انواع گوناگون قارچ ها را در رژیم خوراکی هر روز خود جای دهید.

 

جدیدترین مطالب سایت