در چه سن و سالی به کودکمان آبمیوه بدهیم ؟

مجموعه : تغذیه سالم
در چه سن و سالی به کودکمان آبمیوه بدهیم ؟

آبمیوه دادن به کودکان

آبمیوه دادن به کودکان باید طبق سن و سال هاي خاص باشد تا اسانس هاي موجود در آبمیوه کودکان را آزرده نکند در ادامه بیشتر می خوانیم . 

 

به گزارش تالاب همه ی والدین می‌دانند که آب میوه منبع خوبی از ویتامین ها است ولی شاید خیلی از انها هنوز آگاه نباشند که آب میوه می‌تواند منشاء شروع چاقی و اضافه وزن باشد.

 

تحقیقات نشان میدهد که نوشیدن آب میوه به مقدار متوسط و آنهم آب میوه طبیعی، تاثیر چندانی روی وزن کودک ندارد اما آب میوه نیز مانند هر ماده غذایی دیگری حاوی کالری است و مصرف بیش از حد آن منجر به افزایش وزن میشود.

 

توصیه متخصصان تغذیه به والدین این است که آب میوه هاي صد در صد طبیعی رابه جای آب میوه هاي شیرین شده یا کوکتل به کودک خود بدهند.

 

برای خاطرجمعی از این‌که کودک بیش از حد آب میوه نمی‌خورد، آکادمی اطفال ایالات امریکا توصیه هایي را ارائه داده است:

 

کودکان صفر تا شش ماه: به این کودکان نباید آب میوه داد مگر در موارد نادری برای از بین برد یبوست نوزاد.

 

کودکان ۶ تا ۱۲ ماه: اگر آب میوه به این کودکان داده می‌شود باید محدوده آن بین ۴ تا ۶ اونس یعنی ۱۱۸ تا ۱۷۷ میلی لیتر باشد چون بیش ازآن منجر به بروز پوسیدگی دندانهای شیری می‌گردد.

 

کودکان ۱ تا ۶ سال: تا ۶ اونس یعنی ۱۷۷ میلی لیتر آب میوه در روز مفید است.

 

کودکان ۷ سال و بالاتر: تا ۱۲ اونیس یعنی ۳۵۵ میلی لیتر آب میوه در روز توصیه میشود.

 

به یاد داشته باشید که شش اونس یعنی ۱۷۷ میلی لیتر آب میوه معادل یک وعده میوه در روز است. اگر چه مقدار مناسب آب میوه در روز برای کودکان مفید است ولی هیچ گاه نمی‌تواند گزینه بهتری از خود میوه باشد.

 

مقدار مصرف آبمیوه در سنین مختلف متفاوت است. هر چه شروع به اینکار را از سنین پایین تر آغاز کنید کودک بهتر به آن عادت خواهد کرد. در سنین ۱ تا ۳ سال برای انجام اینکار وقتی تکه اي از میوه مورد نظر را در دهان کودک می‌گذارید در ابتدا ممکن است کودک از خوردن آن طفره برود.

 

برای اینکار صبور باشید ودر روزهای بعد آنرا تکرار کنید تا کودک بالاخره به طعم میوه عادت کند و آنرا بخورد. بهتر است برای شروع به اینکار از میوه جات نرم، مانند موز،گلابی، پوره استفاده کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت