فواید خواندنی میوه انار خونساز حرفه ای

مجموعه : تغذیه سالم
فواید خواندنی میوه انار خونساز حرفه ای

انار را بیشتر بشناسیم 

 

میوه انار یک میوه پر طرفدار و خوشمزه هست که بسیار در ایران ازآن بهرهگیری میشود در ادامه می توانید با فواید خواندنی میوه انار خونساز حرفه اي تالاب را دنبال نمایید. 

 

به گزارش تالاب در حال حاضر، سرطان همچون یکی از مرگبارترین مریضی ها در دنیا شناخته میشود. این در شرایطی هست که برترین دارو برای درمان این مریضی همان‌ گونه بطور دقیق شناسایی نشده هست. از این رو، تحقیق هاي بیشماری تمام تلاش خودرا بر یافتن راه حلی دکتری برای این شرایط معطوف کرده اند.

 

چه به غرض پیشگیری از ابتلا به سرطان و یا حتی درمان بیماران مبتلا به این مریضی، امید بیشماری وجوددارد که دیر یا زود سرطان قابل درمان یا قابل پیشگیری باشد.

فواید خواندنی میوه انار خونساز حرفه ای 

به گزارش گروه سلامت تالاب به نقل از “دکتر هلث بنفیت”، انار یکی از میوه هایي هست که تحقیق هاي بیشماری در اساس فواید ضد سرطانی آن انجام شده هست. بنظر میرسد این میوه میتواند به پیشگیری از علائم سرطان کمک کند. از این رو، دانشمندان در پی یافتن برترین روش برای بهره‌مندی از فواید این میوه همچون یک ابزار ضد سرطان میباشند.

 

انار میوه اي شگفت انگیز هست که یک عدد ازآن می‌تواند تا 1,400 دانه را نیز در خود جای دهد. هند و ایران دو کشور مطرح در اساس صادرات انار میباشند.

 

ارزش تغذیه اي انار

در فهرست زیر ارزش تغذیه اي انار در هر 87 گرم عرضه شده هست:

کالری: 72 کالری

چربی کل: 1 گرم

چربی اشباع: 0.1 گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

سدیم: 3 میلی گرم

پتاسیم: 205 میلی گرم

کربوهیدارت: 16 گرم

فیبر خوراکی: 3.5 گرم

قند: 12 گرم

پروتئین: 1.5 گرم

کلسیم: 9 گرم

آهن: 1.5 گرم

منیزیم: 2.4 گرم

ویتامین B6: 4.3 گرم

ویتامین C: 13 گرم

 

 

انار و سرطان

انار ویژگی هاي ضد سرطانی عرضه میکند. چند علت برای این موضوع وجود دارند.

 

انار شامل پلی فنول ها هست. از این رو، انار یک منبع آنتی اکسیدانی موثر درنظر گرفته می‌شود. آنتی اکسیدان ها در اساس مبارزه با رادیکال هاي آزاد که سبب آسیب سلولی میشوند، موثر عمل می‌کنند. رادیکال هاي آزاد یکی از دلایل شکل‌گیری سلول هاي سرطانی میباشند. از این رو، نابودی رادیکال هاي آزاد در بدن به معنای پیشگیری از رشد سلول هاي سرطانی هست.

 

انار سرشار از ویتامین C هست و از این رو به تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ و نگه‌داری ازآن کمک میکند. اگر سیستم ایمنی عملکرد درستی داشته باشد، سلول هاي سرطانی توانایی رشد در بدن را نخواهند داشت. در نتیجه، انار انتخاب خوبی برای پیشگیری از سرطان هست.

 

به گزارش تالاب بعضی مطالعات نشان داده اند که انار شامل الاجیتانین ها هست، که میتوانند رشد سلول هاي سرطانی را کند کنند و از منتشر سلول هاي سرطانی در بدن پیش گیری میکنند. ویژگی هاي ضد سرطانی انار می‌تواند مرگ سلول سرطانی را از طریق مسدود کردن مسیر دریافت مواد مغذی از طریق آن ها برنامه ریزی کند.

 

انار شامل تانن و آنتوسیانین ها هست، که همچون عواملی ضد تومور شناخته شده اند. انار تکثیر سلولی را کاهش میدهد و به بازتولید سلول هاي موثر کمک میکند. از این رو، تکثیر سلول هاي سرطانی در بدن انسان میتواند محدود شود و سلول هاي سالم جای گزین انها شوند.

 

دیگر فواید سلامت مصرف انار

جدا از ویژگی هاي ضد سرطانی، انار فواید سلامت دیگری را نیز عرضه میکند که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می‌شود:

 

تقویت سیستم ایمنی

ویتامین C موجود در انار به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان کمک می‌کند و از ابتلا به مریضی ها پیشگیری می‌کند.

 

ضد پیری

انار همچون یک آنتی اکسیدان عمل میکند. از این رو، مصرف این میوه فواید ضد پیری عرضه می‌کند. انار به کاهش چین و چروک هاي پوست کمک میکند ودر نتیجه نشانه هاي افزایش سن و پیری را محدود میکند.

 

ضد افسردگی

روغن اساسی انار می‌تواند احساس خوشایندی را در انسان شکل دهد و همینطور سبب آرامش ذهن شود. در نتیجه، این ماده همچون یک عامل ضد افسردگی کار میکند. روغن اساسی انار به رهایی از اضطراب و شکل‌گیری احساس آرامش در فرد کمک می‌کند.

فواید خواندنی میوه انار خونساز حرفه ای

حفظ سلامت پوست

بعضی تحقیق ها نشان داده اند که انار برای پوست انسان نیز موثر هست. مصرف این میوه به بازسازی پوست آسیب دیده کمک میکند. از این رو، انار برای درمان درماتیت ها و تسکین آکنه مناسب هست.

 

حفظ سلامت مو

ویتامین هاي موجود در انار به تقویت موی سر کمک می‌کنند و همینطور مصرف این میوه میتواند به درخشندگی مو کمک کند.

 

پیشگیری از مریضی قلبی عروقی

انار می‌تواند به پیشگیری از تشکیل پلاک در دیواره رگ هاي خونی کمک کند. از این رو، خطر ابتلا به مریضی هاي قلبی عروقی کاهش می یابد و احتمال مواجهه با مواردی مثل سکته مغزی یا حمله قلبی کمتر می‌شود.

 

پیشگیری از دیابت

انار به کاهش قندخون کمک می‌کند. در نتیجه، این میوه می‌تواند درمانی طبیعی برای بیماران مبتلا به دیابت باشد.

 

کاهش فشار خون

بعضی مطالعات نشان داده اند که انار به کاهش فشار خون سیستولیک کمک میکند. اینکار با پیش گیری از فعالیت آنزیم مبدل آنژیوتانسین انجام میشود. در نتیجه، مصرف انار به کاهش فشار خون کمک میکند.

 

حفظ سطوح کلسترول

اسید پونیسیک موجود در انار همچون یک کاهنده کلسترول بد خون «LDL» و تری گلیسیرید عمل میکند. اضافه بر این، این ماده ساخت کلسترول مفید «HDL» را تحریک می‌کند.

 

کاهش وزن

بعضی افراد انار رابه سبب فواید آن در اساس کاهش وزن مصرف میکنند. انار به تسریع موزیک سوخت و ساز و چربی سوزی در بدن کمک میکند.  

 

التیام دستگاه گوارش

ویتامین B موجود در انار به افزایش سوخت و ساز بدن کمک میکند. برهمین اساس، مصرف این میوه کارایی دستگاه گوارش را التیام می بخشد.

 

تسکین اسهال

انار می‌تواند همچون یک عامل ضد باکتری عمل کند. برهمین اساس، این میوه می‌تواند به درمان اسهال کمک کند. اضافه بر این، انار درد شکمی رابه سبب توانایی در تحریک اعصاب کاهنده درد تسکین می‌دهد.

 

عوارض جانبی مصرف انار

برای بیشتر افراد مصرف انار بی خطر هست. اما برای بعضی مصرف این میوه میتواند سبب شکل‌گیری عوارض جانبی شود.

 

افرادی که دارای پیشینه آلرژی میباشند باید در اساس مصرف انار محتاط باشند. مصرف این میوه می‌تواند سبب شکل‌گیری واکنشی آلرژیک، مثل خارش، تورم و آسم شود.

 

بهرهگیری از ریشه انار به سبب محتوای سمی آن بی خطر نیست. در نتیجه، باید از اینکار پرهیز کرد.

 

زنان باردار و آنهایی که به فرزند خود شیر می‌دهند باید پیش از مصرف انار با دکتر خود مشورت کنند. شواهدی در این اساس که مصرف انار برای این افراد بی خطر یا خطرناک هست، وجود ندارند و تحقیق ها تنها به این مضمون اشاره داشته اند که آب انار برای مصرف از طریق زنان باردار بی خطر هست.

 

از آنجایی که انار توانایی کاهش فشار خون را دارد باید از مصرف بیش از اندازه آن، به مخصوصاً از طریق افرادی که فشار خون پایین دارند، پرهیز کرد. اینکار می‌تواند سبب سرگیجه و حالت تهوع شود، زیرا فشار خون به ناگاه افت میکند.

 

مصرف انار مقدور هست با بعضی داروها تداخل ایجاد کند. از این رو، پیش از مصرف پیشنهاد می‌شود با دکتر خود در این اساس مشورت کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت