فواید عصاره استخوان

مجموعه : تغذیه سالم
فواید عصاره استخوان

آیا عصاره استخوان فوایدی هم دارد ؟ 

 

عصاره استخوان میتواند همچون آب گوشت هم بهرهگیری شود و همان اندازه هم برای بدن خواص و مقوی هست . 

 

شاید قبلا درمورد مزایای عصاره استخوان چیزهایی شنیده باشید. اکثر کسانی که با عصاره استخوان آشنایی دارند میدانند وقتی مریض هستیم برای سیستم ایمنی بدن موثر هست چون باعث آب رسانی و جایگزین شدن الکترولیت هاي بدن می‌شود.

 

اما آیا خوردن پروتئین عصاره استخوان همچون جزئی از برنامه خوراکی هر روز مزایای دیگری نیز دارد؟

 

درست کردن عصاره از استخوان، تاندون ها و مفاصل حیوانات چیز جدیدی نیست. در سراسر جهان مردم از عصاره استخوان همچون اکسیری سالم و خوشمزه بهرهگیری میکردند.

 

در زندگی مدرن امروزی 14 تا 48 ساعت جوشاندن استخوان به خاطر سرعت گرفتن زندگی تبدیل به کاری غیرمعمول شده هست. به علاوه در تعداد زیادی از کشور های پیشرفته عصاره استخوان رابه صورت آماده و یا در غالب مکمل به فروش میرسانند.

 

” عصاره استخوان را همچون اکسیری برای تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود مفاصل، کمک به بهبود سریع تر زخم ها و کمک به تولید استخوان هایي قوی می شناسند. “

 

اگرچه بعضی از متخصصان هنوز شک دارند که واقعا عصاره استخوان چنین مزایایی دارد یا خیر. تحقیقات بسیار معدودی درمورد خواص عصاره استخوان شده هست و بعضی ادعا می‌کنند چیزهایی که درمورد عصاره استخوان گفته میشود هیچگونه مدرکی برای اثبات خود ندارند.

نوشیدن عصاره استخوان و یا مصرف مکمل آن می‌تواند جزئی از یک برنامه سالم باشد.

 

با این حال مثل هر غذای دیگری نمیتوان گفت عصاره استخوان خوراکی جادویی هست و با خوردن آن پاسخ تمام نیازها را داده ایم.

 

آیا پروتئین عصاره استخوان مزیتی برای سلامتی دارد؟ گفتنش سخت هست چون هنوز تحقیقات علمی درمورد این که پروتئین عصاره استخوان چگونه به سلامت کمک می‌کند انجام نشده هست.

 

فواید عصاره استخوان

 عصاره استخوان

 

چه چیزهایی درمورد عصاره استخوان گفته می‌شود؟

با افزایش میزان بهرهگیری از عصاره استخوان در جهان شاید به این فکر کنید که چرا خوردن این غذا انتخابی سالم به حساب می‌آید؟

 

عصاره استخوان معمولا مربوط با بهبود سلامت استخوان و تشکیل کلاژن درنظر گرفته می‌شود.

 

عقیده بر این هست که چون عصاره استخوان از مواد معدنی درست میشود، همین که شما عصاره استخوان را مصرف میکنید باعث تحریک و تشکیل کلاژن و رشد استخوانی در بدن می‌شود. با این حال چنین طرز تفکری درست نیست.

 

وقتی کلاژن را هضم می‌کنید، باید به آمینو اسید هاي انحصار به فرد تجزیه شود تا بدن بتواند جذبشان کند. سپس بدن این آمینو اسیدها را برای بهرهگیری هاي گوناگون خود بکار میبرد و ضرورتا برای تولید کلاژن مصرف نمیشوند.

 

ایده تماس عصاره استخوان با تقویت سیستم ایمنی بدن شواهد علمی برای حمایت از خود دارد.

چرا وقتی سرما خورده اید مرسوم هست که برای بهتر شدن سوپ مرغ بخورید؟ اثبات شده هست که آب مرغ در واقع به بدن کمک می‌کند با عفونت تنفسی فوقانی رویارویی کند.

 

تحقیقات نشان داده خوردن سوپ هاي مرغ آماده تاثیر خاصی ندارند اما درست کردن سوپ مرغ به صورت خانگی و همان روش قدیمی می‌تواند یکی از روشهای فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن باشد.

 

عصاره استخوان همینطور میتواند منبعی از مایعات و الکترولیت ها باشد. مصرف عصاره استخوان در دوران مریضی و حتی بعد از ورزش می‌تواند به آب رسانی بدن کمک کند و الکترولیت هاي از دست رفته را جایگزین کند.

 

عصاره استخوان مسلما می‌تواند بخشی از یک برنامه خوراکی کم کربوهیدرات با پروتئین بالا باشد اما یک مکمل معجزه گر نیست.

 

فواید عصاره استخوان

فواید عصاره استخوان

 

آیا پروتئین عصاره استخوان برایمان خوب هست؟

مکمل هاي عصاره استخوان را با گرفتن آب این عصاره و باقیمانده ماده خشک شده درست می‌کنند.

 

همان طور که گفته شد تا به حال پژوهش جامعی در رابطه با اثبات ادعاهایی که درمورد عصاره استخوان میشود صورت نگرفته هست.

 

بعضی ادعاهایی که درمورد پروتئین عصاره استخوان میشود عبارتند از: کاهش التهاب، بهبود سلامت پوست، محافظت در برابر چین و چروک، کمک به سلامت مفاصل، محافظت از سوخت و سازی سالم، تقویت خلق و خو و تقویت سلامت ایمنی بدن.

 

گاهی ادعا میشود که عصاره استخوان سرشار از پروتئین، کلاژن، مواد معدنی و ویتامین ها هست.

 

درست هست که عصاره استخوان کلاژن زیادی دارد اما این بدان معنا نیست که بدن ضرورتا از انها تنها برای استخوان، پوست و مفاصل بهرهگیری می‌کند. همانگونه که گفته شد این کلاژن در بدن به آمینو اسیدها تجزیه میشود.

 

همینطور گفته میشود که مقدور هست ویتامین ها و آنزیم هاي موجود در عصاره استخوان طی فرایند پخت تغییر کنند.

 

بنابر این با این که عصاره استخوان برای سلامت بد نیست و موثر هم هست اما باید این را بدانید، مصرف عصاره استخوان به معنای برطرف شدن تمام نیازها نیست و کمی درمورد خواص آن اغراق شده هست.

 

آیا به پروتئین عصاره استخوان احتیاج داریم؟

اگر میخواهید از عصاره استخوان همچون بخشی از برنامه خوراکی خود بهرهگیری کنید هیچ ایرادی ندارد. متخصصان سلامت نمیگویند که باید همچون بخشی از برنامه تان باشد اما میتواند همچون خوراکی سالم کمکتان کند.

 

اما سوال اینجاست که چرا بهرهگیری اش میکنید. اگر تنها برای افزایش پروتئین موجود در برنامه خوراکی مورد بهرهگیری قرارش میدهید، دیگر غذاها مثل لبنیات، تخم مرغ یا گوشت در واقع پروتئین بیشتری نسبت به عصاره استخوان دارند.

 

اگر از عصاره استخوان به خاطر طعمش و این که مکملی ساده هست بهرهگیری میکنید بنابر این به مصرف خود ادامه دهید.

 

جدیدترین مطالب سایت