فواید فوق العاده کدو تنبل و تقویت بینایی

مجموعه : تغذیه سالم
فواید فوق العاده کدو تنبل و تقویت بینایی

کدو تنبل چه خواصی دارد ؟ 

 

کدو تنبل یکی از خوراکی هاي شیرین است که بعنوان دسر هم گاهی اوقات پخته و مصرف میشود و جدا از مزه خوبش بسیار فواید هاي خواندنی دارد . 

 

کدوتنبل یکی ازآن غذا‌هاي فصلی است که هم اکنون دقیقا در فصلش قرار داریم. اگر به دنبال خوردن خوراکی سالم هستید، کدو تنبل یکی از برترین هاي این فصل است.

در ادامه با خواص کدو تنبل آشنا میشوید تا بهانه‌اي برای مصرف بیشتر آن باشد.

فواید فوق العاده کدو تنبل و تقویت بینایی

کدو تنبل به شکل‌گیری پوست، دندان و استخوانی سالم کمک می کند

 

احساس سیری کنید

هر ۲۸ گرم تخم کدو تنبل، شامل ۱.۷ فیبر است و هر فنجان پوره کدو تنبل شامل ۵۰ کالری و ۳ گرم فیبر است. فیبر کمک میکند برای مدت دوران بیشتری احساس سیری کنید؛ بنابر این جلوی اشتها گرفته می شود ودر کل کمتر غذا می خورید.

 

تقویت بینایی

تنها مقداری کدو تنبل، دو برابر نیاز روزانه‌تان ویتامین A. دارد که بینایی را التیام می‌بخشد. همینطور این ویتامین، اختلال در عملکرد شبکیه را در افراد مبتلا به رتینیت پیگمانتوزا کند می کند، این بیماری چشمی میتواند حتی باعث کوری شود. ویتامین A. همینطور به شکل‌گیری پوست، دندان و استخوانی سالم کمک می کند.

فواید فوق العاده کدو تنبل و تقویت بینایی

کاهش فشارخون

روغن تخم کدوتنبل سرشار از فیتواستروژن‌هاست که طبق تحقیقات، برای پیشگیری از فشارخون مناسب است. وقتی محققان، موش‌ها رابا مکمل خوراکی روغن کدو تنبل تغذیه کردند متوجه شدند طی تنها ۱۲ هفته فشار خون سیستولیک و دیاستولیک انها کاهش یافته است.

 

خواب آسان تر

تخم کدو تنبل سرشار است از تریپتوفان، آمینو اسیدی که میتواند باعث احساس خواب آلودگی شود. تریپتوفان همینطور به بدن کمک میکند سروتونین ساخت کند. انتقال‌دهنده عصبی که باعث می شود احساس آرامش و سهولت کنید. تخم کدوتنبل نه تنها به خوابی بهتر کمک می کند، بلکه سروتونین حاصل ازآن نیز باعث بهتر شدن خلق و خو می شود.

فواید فوق العاده کدو تنبل و تقویت بینایی

پیشگیری از سرطان پروستات

کدو تنبل – مخصوصا تخم کدوتنبل – شامل مقدار زیادی بتاکاروتن و دیگر آنتی‌اکسیدان‌هاست که خواص ضدسرطانی دارند. تخم کدوتنبل می تواند مخصوصا برای آقایان مفید باشد. تحقیقات نشان داده روغن تخم کدوتنبل، باعث پیشگیری از پیشرفت سرطان پروستات در موش هاي نر شده است. یک چهارم فنجان تخم کدو تنبل، همینطور شامل ۲.۷۵ میلی گرم زینک است «حدود ۱۷‌درصد نیاز روزانه برای افراد بالغ» که با سلامت جنسی آقایان در تماس است.

 

داشتن قلبی سالم تر

تحقیقات نشان داده فیبر موجود در کدوتنبل، میتواند از قلب نیز محافظت کند. دریک پژوهش که روی ۴۰۰۰۰ مرد ، مشخص شد آن هایي که برنامه خوراکی سرشار از فیبر استفاده می کنند در مقایسه با کسانی که فیبر برنامه خوراکی‌شان پایین است تا ۴۰‌درصد کمتر در خطر بیماری‌هاي قلبی قراردارند.

 

در تحقیقی دیگر که روی بانو‌ها انجام شده بود، محققان پی‌بردند بانو‌هایي که رژیم خوراکی سرشار از فیبر دارند در مقایسه با آن‌هایي که کمتر فیبر مصرف میکنند تا ۲۵‌درصد کمتر در خطر بیماری‌هاي قلبی قراردارند.

 

جدیدترین مطالب سایت