مواد غذایی مناسب افراد مواجهه با تیروئید

مجموعه : تغذیه سالم
مواد غذایی مناسب افراد مواجهه با تیروئید

افرادی که تیروئید دارند چه مصرف کنند ؟ 

 

افرادی که دارای تیرویید هستند کمی سخت کاهش وزن را تجربه خواهند کرد در ادامه میتوانید با مواد خوراکی مناسب افراد مواجهه با تیرویید تالاب را دنبال نمایید .

 

تیروئید شما مسئول بازرسی متابولیسم و رشد است و هنگامیکه بدن با فقر ید روبه‌رو میشود، عملکرد این غده مختل خواهد شد.

 

سایت تالاب : علائمی از قبیل کلسترول بالا، خستگی، افسردگی، از علائم کمبود ید در بدن هستند. اضافه کردن مواد خوراکی غنی از ید به رژیم روزانه، از بروز این علائم تا حد زیادی پیشگیري میکند:

 

موز: نه تنها میوه اي برای افزایش سطح انرژی و تامین پتاسیم بدن است، بلکه هر شماره ازآن ۳ میکروگرم ید دارد. شما می‌توانید برای تامین ید، روزانه بیش از یک موز متوسط بخورید.

مواد غذایی مناسب افراد مواجهه با تیروئید

 

نمک ید دار: این نوع نمک بسیار متمایز از نمک پختن است و هر گرم ازآن ۷۷ میکروگرم ید دارد.

 

گوشت بوقلمون: علاوه بر این‌که منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین ب، فسفر و … است، هر ۸۵ گرم ازآن ۳۴ میکروگرم ید به بدن میرساند.

 

آلوی خشک: تنها ۵ شماره آلوی خشک نیاز شما رابه فیبر، ویتامین آ و ویتامین کا تامین می‌کند ضمن این‌که منبع خوبی از ید است.

 

تخم مرغ آب پز: سرشار از ویتامین هاي آ، دی، روی، کلسیم، آنتی اکسیدان ها و … بوده و ۱۰ درصد از نیاز روزانه شما به ید را تامین میکند.

 

سیب زمینی پخته شده: سرشار از ویتامین ها، فیبر و پتاسیم است. شما با مصرف یک شماره سیب زمینی پخته شده ۶۰ میکروگرم ید به بدنتان می‌رسانید. این یعنی ۴۰ درصد از میزان نیاز روزانه خود به ید رابا مصرف یک سیب زمینی پخته شده برطرف کرده‌اید.مجله تالاب

 

شیر: اکثر مردم به خاطر نگرانی از کمبود ویتامین دی و کلسیم، شیر رابه رژیم خوراکی خود اضافه می‌کنند اما بهتر است بدانید این نوشیدنی شامل مقادیر مناسب ید نیز هست. در هر فنجان از شیر ۵۶ میکروگرم ید وجوددارد و ۳۷ درصد از نیاز روزانه شما رابه این ماده معدنی تامین می‌کند.

 

میگو: ید به وفور در میگو یافت میشود. هر سه اونس میگو شامل ۳۵ میکروگرم ید است. شما نه تنها این ماده معدنی را از میگو دریافت میکنید بلکه مقادیر مناسب کلسیم و پروتئین را نیز به بدن‌تان می‌رسانید.

 

جدیدترین مطالب سایت