جلوگیری از جرم گوش را جدی بگیرید

جلوگیری از جرم گوش را جدی بگیرید

نکاتی در مورد جرم گوش 

 

جرم گوش اگر بازبینی توسط دکتر تست نشود میتواند ضررهای جبران ناپذیری داشته باشد .

 

جرم گوش بر خلاف باور عموم مردم که آن را ماده مزاحم و بی ارزش می‌دانند، به پشتیبانی از گوش کمک میکند و آن را تمیز و سالم نگه می دارد.

این ماده که تعداد زیادی از ما دل خوشی ازآن نداریم همینطور می‌تواند نشانگری از حالات سلامت نیز باشد.

 

جرم گوش به رنگ سبز یا زرد هست

رنگ جرم گوش در حالت عادی نارنجی کم رنگ تا قهوه اي پر رنگ هست، اما اگر با رنگ هایي مثل زرد، سبز، سفید یا سیاه روبه‌رو شدید، این میتواند نشانه اي از یک عفونت بوده و باید برای برسی دقیق شرایط به دکتر مراجعه کنید. عفونت ها می‌توانند به ناگاه شکل بگیرند، بدون این‌که پزشکان توانا به مشخص کردن علت اصلی آن باشند، اما در مواردی مثل گوش شناگران، باقی ماندن آب در گوش میتواند محرک یک عفونت باشد.

 

جرم گوش پوسته پوسته هست

اگر جرم گوش و کانال گوش شما پوسته پوسته و خشک هست، این میتواند در حقایق نشانه اي از اگزما باشد. مردم میتوانند در گوش خود نیز به اگزما مبتلا شوند، اما درمان آن بسیار آسان‌تر هست.

 

این شرایط جرم گوش که احتمالا با درد دوست هست، میتواند نشانه اي از ابتلا به سوریازیس نیز باشد، اگر چه این مورد کمتر رایج هست. بیماران بطور متداول از ابتلا به این مریضی آگاه میباشند، زیرا راش هاي پوستی را در نقاط دیگر بدن دیدن خواهند کرد، اما بطور قطع مواجهه با جرم گوش پوسته پوسته ارزش بررسی اکثر و دقیقتر را دارد.

 

جرم گوش بدبو هست

جرم گوش هیچ گاه نباید دارای بو باشد. اگر اینگونه هست، می‌تواند نشانه اي از عفونت باشد. این بیمار هست که بطور متداول بو را احساس میکند، اما احتمال این‌که دقت دیگران نیز به آن جلب شود نیز بسیار چندان هست. در هر صورت، این شرایط باید درمان شود. اگر در کنار بو با زنگ زدن گوش نیز روبه‌رو هستید، نگرانی ها هرچه اکثر افزایش می یابد و باید هرچه سریعا‌تر به دکتر مراجعه کنید.

 

جلوگیری از جرم گوش را جدی بگیرید

عفونت و جرمگیری گوش

 

جرم گوش به بیرون نشت میکند

اگر پس از تمرینات ورزشی احساس رطوبت بیشتری در گوش هاي خود دارید، احتمالا عرق سبب آن شده هست، اما اگر از خواب بیدار شده و با بقایای جرم گوش روی متکای خود روبه‌رو شده اید، این نشانه اي از یک عفونت گوش یا مریضی گوش مزمن هست.

 

جرم گوش خودرا احساس می‌کنید

اگر بطور پیوسته جرم گوش را در کانال گوش خود احساس میکنید، این میتواند به ایجاد گرفتگی و نیاز به پاکسازی گوش توسط دکتر اشاره داشته باشد. بر خلاف باور عموم، گوش پاک کن هاي پنبه اي به پاکسازی گوش ها کمکی نمیکنند ودر عوض جرم گوش را هرچه اکثر به درون کانال گوش هل میدهند، که میتواند به تجمع، تحریک و حتی آسیب دیدگی استخوان هاي شنوایی منتهی شود. برای پاکسازی جرم گوش از انها بهرهگیری نکنید!

 

جرم گوش احساس خارش ایجاد میکند

همه ی ما هر از چند گاهی احساس خارش دریک نقطه ازبدن خودرا سنجیدن میکنیم، اما اگر بطور پیوسته با احساس خارش در قسمت درونی گوش خود روبه‌رو هستید، این میتواند نشانه اي از بروز یک مشکل باشد. احساس خارش در گوش می‌تواند نشان دهنده یک عفونت باشد.

 

جرم گوش خشک و تیره هست

اگر متوجه شدید که جرم گوش متراکم‌تر، خشک‌تر، یا تیره‌تر از حد عادی هست این میتواند نشانه اي از افزایش سن و پیری عمومی باشد. با افزایش سن، جرم گوش خشک‌تر و پوسته پوسته‌تر میشود.

 

جدیدترین مطالب سایت