درمان یبوست در ماه مبارک رمضان

درمان یبوست در ماه مبارک رمضان

درمان بیماری یبوست در ماه مبارک رمضان

متخصص تغذیه به روزه داران که دارای مریضی یبوست میباشند و و ازاین مریضی رنج میبرد .ماه رمضان و روزه گرفتن بسیار برای بدن خوب هست اما با رعایت نکات سلامتی منصور رضایی متخصص تغذیه با اشاره به مشکلات گوارشی در ماه رمضان اظهار داشت:

 

یکی از مشکلات شایع گوارشی در طول سال و به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان بحث یبوست هست، زیرا در این زمان، معمولاً تحرک افراد و مصرف بعضی از فیبر‌ها و مایعات کاهش می‌یابد.

 

وی ادامه داد: در نتیجه کاهش تحرک بدنی، مصرف فیبر‌ها و مایعات در روزهای ماه مبارک رمضان، شاهد شیوع اکثر یبوست در این ماه در میان روزه داران هستیم.

 

به گزارش تالاب:این متخصص تغذیه به روزه داران پیشنهاد کرد: افراد اگر می خواهند مشکل گوارشی کمتری داشته باشند و از یبوست کمتر رنج ببرند تا حد امکان سعی کنند مدیریت آب را در طول روز داشته باشند و مصرف منابع آبی راکه همراه با فیبر‌ها باشند به ویژه میوه و سبزی افزایش دهند و در مقابل، از مصرف چای اجتناب کنند. وی ادامه داد: چون چای بعنوان یک ماده قابض هست و احتمال یبوست را افزایش می دهد.

 

گرچه باید بیاد داشت که در صورت مصرف بیش از اندازه فیبر در مواد خوراکی، باید حتما به میزان مصرف آب هم افزوده شود، زیرا گرچه فیبر ها در بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کنند ولی این پروسه نیازمند حضور آب همراه با فیبر ها می باشد، ضمن این که فیبر ها خود جذب آب قابل توجهی دارند.

 

این متخصص تغذیه به روزه داران پیشنهاد کرد: روزه داران، همینطور سعی کنند در میان وعده‌هاي افطار تا شام و یا تا گذشته از سحر، تحرک فیزیکی خود را داشته باشند، زیرا افزایش تحرک و مصرف مایعات به افزایش حرکت دستگاه گوارش کمک و یبوست را تا حدودی درمان میکند.

 

جدیدترین مطالب سایت