ایده های مفید برای درمان نیش حشرات بر روی بدن

ایده های مفید برای درمان نیش حشرات بر روی بدن

درمان گزیدگی حشره

گزیدگی نیش حشرات موذی در فصل تابستان اضافه بر درد چندان میتواند بی حالی را به بار بیاورد ، روش هایي را جمع آوری کرده ایم و ما را در ادامه دنبال نمایید.

به جای خرید مواد شیمیایی از داروخانه برای تسکین خارش حاصل از نیش پشه، می‌توانید از درمان هاي خانگی زیر بهرهگیری کنید:

 

1- جوش شیرین :

با مخلوط کردن جوش شیرین و سرکه خمیری درست کنید و این ماده خمیری‌شکل را روی نقاطی که پشه نیش زده بمالید. این خمیر، اثر سمی ماده اي راکه پشه با نیش خود وارد بدن کرده هست، خنثی می‌کند و به زودی خارش آن بهبود می یابد. بعد از آن‌که این ماده خمیری خشک شد، بهبود گزش پشه تسریع میشود.

 

2- خمیر دندان :

بهرهگیری از خمیردندان سبب تسکین خارش می‌شود. خارش پوست باعث گسترش سم به مناطق دیگر پوست میشود و سبب افزایش خارش هاي بعدی می‌گردد.

 

3- نمک:

پس از آن که قسمتی از بدنتان دچار گزش پشه شد، می‌توانید آن قسمت را با آب بشویید و روی آن را آرام بمالید. سپس اطراف آن قسمت نمک بمالید. خارش آن، بعد از چند لحظه بهبود می یابد.

 

4- دئودورانت :

ماهیت قلیایی دئودورانت باعث تسکین درد گزش پشه میشود. نوع جامد آن از نوع اسپری و ژل آن بهتر می باشد.

 

اگرچه بهرهگیری از سرکه به بهبود خارش کمک شایانی میکند، اما بهرهگیری از سرکه برای پوست هاي حساس پیشنهاد نمی‌شود، چون آن را دچار التهاب میکند
 
 

5- آلوئه ورا:

از درمان هاي مهم خانگی برای مریضی هاي پوستی از جمله گزش پشه، بهرهگیری از آلوئه ورا می باشد. بهرهگیری از آلوئه ورا، نه تنها خارش نیش پشه را تسکین می‌دهد، بلکه سبب تسریع در بهبودی آن می‌شود.

 

6- سرکه سفید:

سرکه سفید نه تنها یک پاک کننده طبیعی هست، بلکه بعنوان تسکین دهنده خارش و ضدعفونی کننده در گزش پشه بهرهگیری میشود. یک پنبه را به سرکه آغشته کنید و به نرمی بر روی قسمتی از پوست که دچار گزش پشه شده بمالید و اثر آن را پس از چند لحظه دیدن کنید.

 

اگرچه بهرهگیری از سرکه به بهبود و کم شدن درد و خارش کمک شایانی می‌کند، اما بهرهگیری از سرکه برای پوست هاي حساس پیشنهاد نمیشود، چون این نوع پوست ها را دچار التهاب میکند.

 

ایده های مفید برای درمان نیش حشرات بر روی بدن

درمان گزیدگی انواع حشره ها

 

7- پوست موز:

پوست موز میتواند در درمان گزش پشه موثر باشد. این ویژگی به خاطر وجود مقادیر زیادی پتاسیم و آنتی اکسیدان هاي گوناگون در پوست موز می باشد. این عناصر هم در موز و هم در پوست موز وجود دارد، اما بهرهگیری از پوست آن بهتر جواب می‌دهد.

 

برای کاهش درد ناشی از گزش پشه کافی هست قسمت داخلی پوست موز را روی منطقه مورد نظر بگذارید تا تاثیر کند.

 

8- لیمو:

بهرهگیری از لیمو نه تنها خارش را برطرف می‌کند، بلکه از بروز عفونت نیز پیش گیری می نماید. لیمو یک ضدعفونی کننده طبیعی هست و به علت داشتن آنتی اکسیدان، به ترمیم پوست سرعت می بخشد. یک لیمو را ببرید و هسته هایش را خارج کنید و آن را بر روی قسمت مورد نظر بگذارید.

 

9- روغن درخت چای:

بهرهگیری از این روغن در مبارزه با عفونت بسیار موثر هست و یک ضد التهاب طبیعی محسوب میشود. همین طور به ترمیم پوست کمک شایانی میکند. برای بهبود گزش پشه چند قطره از این روغن را بر روی منطقه موردنظر بریزید.

 

اگر پس از گزش پشه، علایمی مثل درد و تب به همراه ورم شدید پوست را داشتید، حتما به دکتر مراجعه کنیدپ
 
 

10- حرارت و گرما:

بهرهگیری از کمپرس آب گرم ویا دوش آب گرم می‌تواند در تسکین درد ناشی از گزش پشه موثر باشد. گرما سبب خروج بزاق پشه از پوست میشود و در کاهش درد بسیار موثر می باشد.

 

اگر چه این راه حل موقتی هست، اما وقتی حس گرما به مغز منتقل شود، تا مدتی مغز با گرمای محل گزیده شده روبرو میشود و به فکر سرد کردن آن منطقه هست و برای مدتی درد ناشی از گزیدگی را فراموش می‌کند.

 

11- از برگ گیاهانی نظیر ریحان،

اسطوخودوس و بارهنگ بهرهگیری کنید و روی زخم بگذارید «می‌توانید عصاره برگ را روی منطقه مورد نظر بگذارید» و روی آن را با دستمال تمیزی بپوشانید و ببندید.

 

12- بهرهگیری از یخ:

بهرهگیری از یخ موجب بی حس شدن منطقه مورد نظر شده و تاثیر هیستامین را محدودمی کند «هیستامین در واکنش به ماده آلرژی زایی که پشه وارد بدن کرده هست ساخت میشود». همین طور یخ به کاهش خارش و درد کمک میکند.

 

13- چای کیسه اي:

میتوانید از چای کیسه اي مصرف شده و خیس بهرهگیری کنید. آن را روی محل مورد نظر بگذارید و اجازه دهید تا تانن موجود در برگ چای به مقابله با آلرژی و خارش پوستی بپردازد.

 

14- بهرهگیری از صابون :

صابون به علت خاصیت قلیایی اش، درد ناشی از گزش پشه را تسکین میدهد. مقداری از صابون را روی قسمت مورد نظر بگذارید و صبر کنید.

 

به نکات زیر دقت کنید

– اگر برآمدگی غیرعادی پس از گزش پشه روی پوستتان بروز کرد، حتما به دکتر مراجعه کنید.

– اگر به کشورهای خارجی سفر کردید و با گزش پشه مواجه شدید، حتما به دکتر مراجعه کنید تا از عدم انتقال مریضی هاي شایع در آن کشور اطمینان حاصل کنید.

– پس از انجام هر یک از راه هاي ارائه شده در بالا، مدتی به بدن خود فرصت دهید تا واکنش هاي مناسب را ارائه دهد. در بعضی موارد ممکن هست یک تا دو ساعت طول بکشد تا اثر خارش و درد و التهاب از بین برود.

– اگر پس از گزش پشه، علایمی مثل درد و تب به همراه ورم شدید پوست را داشتید، حتما به دکتر مراجعه کنید. ممکن هست حساسیت شدیدی به آن نوع پشه داشته باشید که باید تحت نظر دکتر بهبود یابد.

جدیدترین مطالب سایت