چگونه متوجه شویم که روده هایمان مشکل دارد ؟

چگونه متوجه شویم که روده هایمان مشکل دارد ؟

علت درد گرفتن روده ها 

چگونه متوجه شویم که روده هایمان مشکل دارد  ؟ روده ها یکی از حساس ترین نثاط بدن افراد ها میتواند باشد برای پیشگیري از این مریضی می توانید بیشتر بشناسید .

 

اختلالات روده غالباً اساس ساز شکل‌گیری نشانه هاي گوارشی میشوند، که میتوانند در فعالیت هاي هر روز انسان اختلال ایجاد کرده و احساس مریضی را در وی شکل دهند.

 

چگونه متوجه شویم که روده هایمان مشکل دارد ؟ 

به گزارش تالاب به نقل از “استپ تو هلث”، احساس درد در ناحیه شکم، التهاب، و دیگر مشکلات معده که میتوانند با دقت به علت شکل‌گیری دوباره تکرار شوند، مواردی رایج میباشند.

 

با این وجود، از آنجایی که سلامت روده بر فرآیندهایی مثل ترشح بعضی هورمون ها و عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان تاثیر گذار هست، یک روده بیمار میتواند علائم خودرا در بخش هاي دیگر بدن نیز نشان دهد.

 

برهمین اساس هست که مردم غالباً مشکلات سلامت خودرا زمانی که مشکل از روده ها ناشی می‌شود با مریضی هایي ناب اشتباه میگیرند. در ادامه با هشت نشانه که مقدور هست نشان دهنده وجود مشکل در روده باشند، بیشتر آشنا میشویم.

 

استرس و افسردگی

تماس حالات روده ها با احساسات انسان مقدور هست عجیب بنظر برسد، اما همان اندازه که عجیب هست، به همان اندازه نیز شرایط انها با یک دیگر پیوند خورده اند.

 

حدود 70 درصد سروتونین در بدن انسان از این اندام سرچشمه می‌گیرد. سروتونین انتقال دهنده عصبی مسئول احساس شادی هست.

 

مقادیر کم از این ماده شیمیایی احساس خستگی و ناراحتی را در فرد ایجاد می‌کند و همینطور بر عملکردهای فیزیولوژیکی بدن، مثل گوارش، تاثیر گذار هست.

 

سطوح بالای گلوکز

پیش دیابت و دیابت مریضی هاي مزمنی میباشند که از تجمع بیش از اندازه قند در خون ناشی می‌شوند.

 

عملکرد ضعیف روده می‌تواند اساس ساز ابتلا به این دو مریضی باشد، زیرا باکتری هایي که در این قسمت ازبدن انسان زندگی می‌کنند میتوانند تحت تاثیر قرار گرفته و بروز مشکل در فرآیندهای سوخت و ساز که قند رابه انرژی تبدیل میکنند، در پی داشته باشد.

 

مشکلات پوست

شرایطی مثل آکنه و اگزما مقدور هست با بروز مشکل در روده ها، به مخصوصاً با تغییر در باکتری هاي ساکن آن ها، پیوند خورده باشند.

 

همچون مثال، اختلالی به نام سندرم روده نشت پذیر بر اساس دشواری در گوارش بعضی ذرات غذا تعریف می‌شود، که محرک یک واکنش التهابی هست و نتیجه آن غالباً در پوست نمایان می‌شود.

چگونه متوجه شویم که روده هایمان مشکل دارد ؟

مشکلات گوارشی

التهاب شکمی، گاز، و اسهال از نشانه هاي محرز تغییرات در جمعیت باکتریایی محافظ روده ها میباشند. در شرایطی که این نشانه ها میتوانند به سبب مشکلات گوناگون معده شکل بگیرند، باید دقت داشته باشید که یک اختلال روده نیز میتواند اساس ساز آن ها باشد.

 

این نشانه ها می‌توانند به سبب تجمع مواد زائد و همینطور گوارش ضعیف بعضی مواد خوراکی شکل بگیرند.

 

نفس بدبو

هالیتوزیس که همچون بوی بد دهان یا نفس بدبو شناخته میشود، مقدور هست در نتیجه عدم تراز میکروبی در روده هاي انسان شکل بگیرد.

 

در شرایطی که این عدم تراز ها در معده شروع می‌شوند، در بیشماری مواقع به بخش هاي دیگر بدن، از جمله دهان نقل مکان میکنند.

 

اگر دهانشویه ها و روشهای درمانی خارجی دیگر سبب از بین رفتن بوی بد دهان نمیشوند، بروز مشکل در روده ها می‌تواند علت این شرایط باشد.

 

مشکلات خواب

اگر در به خواب رفتن با مشکل روبه‌رو هستید، این میتواند نشانه اي هشداردهنده از یک عدم تراز در مواد شیمیایی ترشح شده از طریق مغز برای خواب موثر باشد.

 

یکی از این مواد شیمیایی سروتونین هست، که پیش‌تر به این انتقال دهنده عصبی اشاره داشتیم ودر روده ها نیز ساخت می‌شود.

 

هنگامیکه سطوح سروتونین کاهش می یابد یا شرایط عادی ندارد، بیخوابی و اختلالات خواب از نشانه هاي رایج قلمداد می‌شوند.

 

چگونه متوجه شویم که روده هایمان مشکل دارد ؟

علاقه چندان به شیرینی

عدم تراز در باکتریها به سبب مصرف منظم قند و شیرینی ها میتواند اشتیاق بی نهایت برای مصرف این نوع مواد خوراکی را در پی داشته باشد.

 

باکتریها با این ماده که آن ها را تغذیه می‌کند، سازگار میشوند و هنگامیکه سطوح آن کاهش می یابد، انها سوخت مورد نیاز خودرا از مغز دریافت میکنند. در نتیجه، اشتهای بیشتری برای مصرف خوراکی هاي شیرین داشته و با گذشت دوران وزن افزون خواهید کرد.

 

عدم تحمل خوراکی

عدم تحمل خوراکی، مثل عدم تحمل لاکتوز یا گلوتن، یک محصول جانبی ناشی از دشواری در گوارش کامل این مواد در روده ها هست.

 

درصورت ابتلا به سندرم روده نشت پذیر، این دشواری در تجزیه غذا یک واکنش التهابی را تحریک می‌کند، که نه تنها بر گوارش تاثیر گذار هست، بلکه سیستم ایمنی بدن انسان را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.

 

شناسایی دقیق مشکل از اهمیت مخصوصاً اي برخوردار هست، زیرا درصورت عدم درمان میتواند به بروز مشکلاتی جدی تر منتهی شود.

 

جدیدترین مطالب سایت