عوارض سریع غذا خوردن

عوارض سریع غذا خوردن

خطرات سریع غذا خوردن 

 

افرادی را در خود ما می‌بینم که بسیار سریع غذا میخورند و این سریع خوردن غذاها بیماری هاي جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت در ادامه تالاب را دنبال نمایید . 

 

تند غذا خوردن , تحقیقات جدید نشان داده است، سریع غذا خوردن میتواند تاثیرات منفی روی سلامتی داشته باشد.

عوارض سریع غذا خوردن

اگر غذای خودرا با سرعت نور تمام کنیم، کار اشتباهی کرده ایم؟

شاید می‌خواستید قبل از یک دیدار، نهار خودرا بخورید و یا شاید دوست داشتید دریک دورهمی خانوادگی، سریعتر به دومین بشقاب برسید.

 

در هردو صورت، تحقیقات جدید نشان داده، سریع غذا خوردن میتواند تاثیرات منفی روی سلامتی داشته باشد.

 

به گزارش تالاب غذا خوردن با سرعت بالا نه تنها روی گوارشتان تاثیر بدی دارد بلکه میتواند خطر قرار گرفتن در مسیر مشکلاتی, مثل بیماری هاي قلبی، دیابت و سکته مغزی را افزایش دهد. باید این سوال را از خود بپرسید , که آیا یک غذا ارزشش را دارد که با بدن خود چنین کاری کنیم؟

 

دانشمندان ژاپنی طی ۵ سال، بیش از ۱۰۰۰ داوطلب را مورد بررسی قرار دادند. هدف آنها دراین پژوهش، تمرکز روی رابطه بین سرعت غذا خوردن و ابتلا به سندروم متابولیک – این بیماری، حاوی پنج فاکتور خطر می‌شود که عبارتند از مواردی مثل فشار خون بالا یا افزایش سطح کلسترول بد – بود.

 

هر داوطلب در یکی از سه دسته اي که محققان تعیین کرده بودند، قرار میگرفت:

آهسته، معمولی و سریع. روی هم رفته کسانی که با سرعت بالاتری غذا می‌خوردند با افزایش وزن، قندخون بالا، سطح بالای کلسترول بد و میان تنه بزرگ، وحدت بیشتری داشتند.

 

عوارض سریع غذا خوردن

خطرات تند خوردن غذا برای سلامتی انسان

به صورت مشخص، ۱۱٫۶ درصد افرادی که در گروه سریع قرار داشتند دچار سندروم متابولیک شدند. در برابر، تنها ۶٫۵ درصد از گروه معمولی و ۲٫۳ درصد از گروه آهسته، چنین مشکلی را تجربه کردند.

 

خطرات تند خوردن غذا برای بدن انسان

نتیجه این شد که خوردن غذا با سرعت بالا می‌تواند باعث افزایش وزن و همینطور بروز اختلالات متابولیک در بلند مدت شود. در برابر، خوردن غذا با سرعت پایین، سبک زندگی هوشمندانه اي است ,که میتواند مانع چنین مشکلاتی برای سلامتی شود.

 

آهسته غذا خوردن، یک تغییر سبک زندگی ضروری است که می‌تواند به جلوگیري از اختلال متابولیک کمک کند.

 

وقتی افراد، سریع غذا میخورند، مهلتِ احساس سیری را از خود میگیرند. بنابر این امکان پرخوری بالا می‌رود. غذا خوردن با سرعت بالا باعث نوسان شدید گلوکز میشود, که میتواند منجر به مقاومت انسولین شود.

 

تعداد زیادی از ما بعضی از وعده هاي خوراکی را پشتِ میزمان و یا در حالی می‌خوریم که با عجله در حال حرکت هستیم. این موارد باعث میشود با سرعت بیشتری غذا بخوریم. علاوه بر بالا رفتن سرعت، طبق معمول در چنین مواقعی فرد به سوی خوراکی آماده می‌رود که طبق معمول سرشار از کالری است و مواد مغذی زیادی ندارد.

 

چاقی یکی از بزرگترین مساله ها برای سلامتی است و می‌تواند علت اصلی پشت سکته هاي مغزی باشد. اضافه وزن تا ۲۲ درصد، خطر سکته مغزی ایسکمیک را در افراد افزایش می‌دهد و اگر چاق باشید، این خطر تا ۶۴ درصد افزایش مییابد.

 

گام هاي ساده زیادی وجوددارد که می‌توانید با استفاده از انها خطر سکته مغزی را کاهش دهید.از جمله استفاده از یک برنامه خوراکی متعادل، انجام مرتب ورزش و آزمایش مرتب فشار خون.

 

جدیدترین مطالب سایت