7 معایب جبران ناپذیر خود ارضایی در پسران و دختران

7 معایب جبران ناپذیر خود ارضایی در پسران و دختران

خطرات و عوارض جبران ناپذیر خود ارضایی

امروزه آمار استمناء در جوانان ایرانی متاسفانه بالا رفته هست و باید گفته شود که این اثر میتواند بسیار جبران ناپذیر باشد . در اسلام نیز اینکار گناه بالایی قلمداد میشود .

 

عوارض خود ارضایی , خود ارضایی تحت عنوان تحریک اندام هاي جنسی خود با بهرهگیری از دست برای دریافت لذت جنسی تعریف شده هست. هم مردان و هم زنان میتوانند برای لذت جنسی، درگیر خود ارضایی شوند.

 

به گزارش تالاب برقراری رابطه جنسی با شریک زندگی‌تان مزایایی دارد اما خودارضایی مزایای نمونه آنرا عرضه نمیدهد.

 

عوارض خودارضایی مقدور هست گریبان گیر هر فرد شود.در واقع خودارضایی میتواند برای سلامت کلی شما زیان آور باشد. زمانی که مردم سعی می‌کنند خودارضایی کنند طبق معمول از فیلم هایي برای این غرض بهرهگیری میکنند که انها را هیجان زده کند.

 

تحقیقات نشان میدهد که اعتیاد به این فیلم ها در حال افزایش هست و اثرات بدی برای اعتیاد به این فیلم ها گزارش شده هست.زمانی که شما بخود ارضایی عادت کنید، این اثرات منفی رابه سلامتی خود تلقین میکنید:

 

1. ریزش مو

تعداد زیادی از مردم همواره با این مشکل دست به گریبان میباشند و از روشهای مختلفی برای متوقف کردن آن بهرهگیری می‌کنند. شما احتمالا دلایل گوناگون ریزش مو را میدانید اما مقدور هست تصور نکنید که خودارضایی نیز میتواند باعث ریزش مو شود. ریزش مو یکی از عوارض خودارضایی بیش از حد هست.

 

مایع ترشح شده در هنگام ارضا شدن، از 10 درصد پروتئین و 90 درصد آب تشکیل شده هست. از این رو هنگامیکه یک فرد خودارضایی میکند، تخلیه بیش از حد این مایع مقدور هست منتهی به کمبود پروتئین در بدن و ریزش مو شود. پروتئین مسئول ترمیم بافت هاي بدن و همینطور رشد مو هست.

 

2. خستگی و سستی

این یکی از عوارض خودارضایی بیش از حد هست. خودارضایی بیش از حد انرژی شما را میگیرد. فردی که درگیر خودارضایی مکرر هست احتمال دارد که در طول روز بیشتر احساس خستگی و سستی کند. این یک اثر خودارضایی هست که اگر بیش از 3-5 بار در روز انجام شود خودرا نشان می‌دهد و مانع از انجام فعالیت هاي هر روز میشود.

 

3. تاثیر منفی بر حافظه و تمرکز

بدون حافظه و تمرکز نمی‌توانید فردی باهوش باشید. دلایل زیادی برای کاهش حافظه و تمرکز وجوددارد که یکی از آن ها خودارضایی بیش از حد هست. خودارضایی افزون بر تاثیرش بر روی سلامت جسمی و فیزیکی، بر سلامت ذهنی و روانی نیز تاثیر منفی دارد. حافظه ضعیف و عدم توانایی در تمرکز، تاثیر بدی در زندگی آکادمیک و معمولی تان دارد.

 

4. تاری دید

بعضی از عوارض خودارضایی بیش از حد، در چشم ها ظاهر میشوند. تاری دید، مشاهده مگس پران «مشاهده سایه هایي به شکل نقطه یا کرم که با حرکت چشم حرکت میکنند» از جمله این عوارض میباشند.

 

این حالت ها به سادگی میتوانند عوارض خودارضایی بیش از حد باشند. هنگامیکه فرد عادت به خودارضایی می‌کند اختلالات هورمونی در بدن او به وجود می‌آید و این عدم تراز هورمونی می‌تواند منتهی به مشکلات بینایی شود.

 

5. انزال زودرس

مردی با مشکل انزال زودرس نمی‌تواند شریک زندگی خودرا ارضا کند. انزال زودرس یکی از اختلالات مشترک جنسی در بین مردان هست. وقتی فرد درگیر خودارضایی بیش از حد شود، نظارت انزال خودرا از دست میدهد و این سبب انزال زودرس در رابطه با شریک زندگی خود میشود.

 

مطالعات نشان می‌دهد که نه تنها مردان، بلکه زنان نیز می‌توانند گریبانگیر انزال زودرس شوند. بعضی از زنان به علت انزال زودرس سریع تر به رابطه هاي خود پایان میدهند.

 

6. درد

یکیدیگر از عوارض خودارضایی درد هست. مردان مبتلا به خودارضایی بیش از حد مقدور هست در قسمت هاي گوناگون بدن مثل کمر، ناحیه لگن، کشاله ران ودر نواحی بیضه خود درد احساس کنند.

 

تمام این دردها آزار دهنده میباشند و مانع از فعالیت هاي روزمره شما می‌شوند. دلایل گوناگون دیگری برای درد کمر و کشاله ران وجوددارد ولی شما نباید این علت را نیز نادیده بگیرید.

 

7. اختلالات نعوظ

اختلال نعوظ «ED» رایج ترین اختلال جنسی و یک مشکل بسیار جدی در بین مردان هست. این اختلال در بین مردان، در گروه هاي سنی گوناگون دیده می‌شود. دلایل بیشماری برای اختلال نعوظ گزارش شده هست و یکی ازآن دلایل خودارضایی بیش از حد هست. خود ارضایی بیش از حد آلت تناسلی شما را تضعیف می‌کند که منتهی به نعوظ نرم و ضعیف میشود.

 

نتیجه عوارض خودارضایی وحشتناک میباشند، این طورجدید ترین نیست؟ تمام عوارض جانبی مثل انزال زودرس، اختلالات نعوظ، از دست دادن مو و دیگر موارد مقدور هست در انتها باعث نابودی زندگی شما شود. اگر شما فردی هستید که اعتیاد به خودارضایی دارید باید به دنبال راهی برای حل مشکل خود باشید.

 

جدیدترین مطالب سایت