دانستن نشانه‌های بیماری کیسه صفرا

دانستن نشانه‌های بیماری کیسه صفرا

دانستن نشانه‌های مهم بیماری کیسه صفرا

برای پیشگیری از مریضی هاي کیسه صفرا باید علائم و نشانه هاي آن را بدانیم با ما در سایت تالاب باشید بابهترین ها یکی از نشانه هاي شناخته شده مشکل در کیسه صفرا رنگ روشن‌تر از حد معمول مدفوع هست. همینطور، ممکن هست مدفوع ظاهر گچی داشته باشد.

 

کیسه صفرا، اندام کوچکی هست که زیر کبد جای گرفته، اما وظیفه اي مهم یعنی ترشح صفرا «ساخت شده توسط کبد» درون روده ها و کمک به شکستن چربی ها را بر عهده دارد. با این وجود، افراد بسیاری هرساله با کیسه صفرای خود دچار مشکل میشوند که به تغییر در رژیم خوراکی یا برداشتن این اندام منجر میشود.

 

دانستن نشانه‌های بیماری کیسه صفرا

 

به گزارش گروه سلامت تالاب به نقل از “اکتیو بیت”، با دقت به عوامل خطرآفرین مثل جنسیت «زنان احتمال بیشتری دارد به مشکلات کیسه صفرا مبتلا شوند»، سن و سبک زندگی، شما ممکن هست با سنگ هاي کیسه صفرا مواجه شوید که جریان صفرا را مسدود می سازند، یا ممکن هست به طیف وسیعی از مریضی هاي کیسه صفرا مبتلا شوید. در هر صورت، شما نشانه هایي را تجربه خواهید کرد که عمده خوشایند نیستند. در ادامه با چند مشابه از این نشانه ها اکثر آشنا می‌شویم.

 

درد حاد

اگر در قسمت بالا سمت راست یا میانه شکم خود درست پس از صرف یک وعده خوراکی احساس درد می‌کنید، ممکن هست به کوله سیستیت حاد مبتلا باشید، که بعنوان شایع‌ترین مریضی کیسه صفرا شناخته می‌شود.

 

این مریضی معمولا به علت سنگ هاي کیسه صفرا شکل می‌گیرد، اما میتواند از تومورها نیز ناشی شود. درد ممکن هست به اندازه شدید باشد که به سمت بالا و شانه راست نیز سرایت کند. این شرایط میتواند به یک نسخه مزمن منجر شود که از دست رفتن عملکرد کیسه صفرا را به همراه خواهد داشت.

 

تب

اگر تب دارید «به طور معمول با درد شکمی همراهی می‌شود» ممکن هست با یک مشکل کیسه صفرا مواجه باشید. هنگامی که یک سنگ کیسه صفرا در ناحیه گردن این اندام گرفتار شود میتواند موجب التهاب کیسه صفرا شده و به مریضی کوله سیستیت منجر شود.

 

عدم درمان کوله سیستیت میتواند به عوارض جدی و گاهی اوقات تهدیدکننده زندگی، مثل پارگی کیسه صفرا، منجر شود. در این مورد برداشتن اندام متعارف هست.

 

زردی

زرد شدن پوست و قسمت سفید چشم ها می‌تواند نشانه اي از یک مریضی کیسه صفرا باشد. زرد شدن پوست در نتیجه فراوانی بیلی روبین در خون شکل میگیرد، که بعنوان مریضی زردی شناخته میشود.

 

در شرایطی که زردی میتواند ناشی از مشکلات گوناگون باشد، مسائل کیسه صفرا میتواند یکی از انها باشد. بیلی روبین به طور معمول از طریق مجاری صفراوی و همراه با مدفوع یا ادرار دفع میشود، اما مسدود شدن مجاری می‌تواند به تجمع آن ها در بدن منجر شود که زرد شدن پوست را به همراه دارد.

 

رنگ غیر معمول مدفوع

یکی از نشانه هاي شناخته شده مشکل در کیسه صفرا رنگ روشن‌تر از حد معمول مدفوع هست. همینطور، ممکن هست مدفوع ظاهر گچی داشته باشد. علت این شرایط وجود چربی هاي اضافی در مدفوع هست که صفرا به طور موثر انها را تجزیه نکرده هست.

 

اسهال

مشکل دیگر دفع مدفوع مرتبط با مسائل کیسه صفرا اسهال و مدفوع شل هست، که یکی دیگر از نشانه هاي چربی هاي اضافی به درستی تجزیه نشده در دستگاه گوارش هست. اسهال مکرر و طولانی مدت در بین افرادی که مشکلات کیسه صفرا دارند، شایع هست. اگر به طور منظم با این مشکل مواجه هستید، مراجعه به دکتر برای شناسایی علت دقیق این شرایط ضروری هست.

 

تکان و لرز

اگر دچار تکان و لرز شده اید و این شرایط ارتباطی با سرما ندارد، پس با یک مشکل سلامت مواجه هستید. تکان خوردن و احساس لرز می‌توانند نشانه اي از حمله کیسه صفرا باشند. تکان و لرز میتوانند در نتیجه یک عفونت باکتریایی در کیسه صفرا شکل بگیرند. با دقت به اینکه چه میزان از دستگاه صفراوی توسط یک سنگ مسدود شده هست، نشانه ها می‌توانند وخیم‌تر شوند.

 

حالت تهوع و استفراغ

احساس ناراحتی در معده نشانه اي شایع از تمام مریضی هاي مرتبط با کیسه صفرا هست. اما تنها مریضی کیسه صفرای مزمن ممکن هست موجب مشکلات گوارشی مثل رفلاکس اسید معده، گاز، حالت تهوع، و استفراغ شود.

 

فرد ممکن هست احساس ناخوشی مداوم در زمانی که کیسه صفرا بیمار هست را تجربه کند. احتمال دارد احساس مریضی درست پس از خوردن یک وعده خوراکی بدتر شود و به طور معمول با نشانه هاي دیگر مثل سوزش سر دل و نفخ همراه هست. همینطور، امکان تجربه سرگیجه نیز وجود دارد. اگر با هر یک از این نشانه ها مواجه هستید که از بین نمی‌روند به دکتر مراجعه کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت