پیشگیری از کرونا ویروس با توصیه های ساده

پیشگیری از کرونا ویروس با توصیه های ساده

پیشگیری از کرونا ویروس

بهترین کار برای پیشگیری از ویروس کرونا کمتر حاضر شدن در مکان هاي‌ شلوغ و بیرون از خانه اسـت و شستشوی دستها به طور مداوم اسـت و نکاتی کـه دیگر کـه اگر رعایت کنید شـما را خطر ابتلا بـه ویروس کرونا حفظ خواهد کرد.

 

بـه گزارش تالاب افراد برای پیشگیری از ابتلا بـه ویروس کرونا باید از غذا‌هاي‌ پر حجم و دیر هضم پیشگیري کنند؛ زیرا این غذا‌ها مدت زیادی در دستگاه گوارش و روده‌ها میمانند و هضم ان‌ها زمان‌بر اسـت.

 

اوتصریح کرد: افراد از مصرف گوشت‌هاي‌ غلیظ مانند: دل، جگر، قلوه، گوشت گاو و گوساله و گوشت‌هایي کـه دارای رطوبت بالایی هستند مانند ماهی تازه و پرورشی و گوشت پرندگان خودداری کنند.

 

این متخصص طب سنتی بیان کرد: افراد هنگام مصرف گوشت از پخته بودن ان خاطرجمعی داشته باشند و از خوردن گوشت نیم‌پز بپرهیزند.

 

او ادامه داد: افراد تا حد امکان سه وعده غذایی خودرا بـه پنج وعده کم حجم تبدیل کنند؛ زیرا با وارد شدن غذای کم دستگاه گوارش کمتر دچار اختلال می شود و هضم ان نیز راحت خواهد بود. همچنین در خصوص مصرف لبنیات افراد بـه یاد داشته باشند کـه از شیر و ماست پرچرب استفاده نکنند و حتماً شیر را قبل از مصرف بجوشانند.

 

حاج محمد خانی ادامه داد: ویروس کرونا و یا ویروس‌هاي‌ مشابه ان باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهد شد و لازم اسـت افراد برای تقویت سیستم ایمنی خود دمنوش‌هاي‌ گیاهی را تهیه و مصرف کنند.

 

او گفت: افراد با تهیه دمنوشی‌هایي کـه با گیاهان اکیناسه، گل گندم، گل بومادران، آویشن ،پرسیاوش و بید تهیه میشود، میتوانند بـه تقویت سیستم ایمنی بدنشان کمک فراوانی کنند.

 

پیشگیری از کرونا ویروس با توصیه های ساده

پیشگیری از کرونا ویروس با توصیه های ساده

این متخصص طب سنتی بیان کرد:گیاه خرگوشک کوهی کـه در عده اي از شهر‌هاي‌ ایران بـه گیاه دم گاو نیز مشهور اسـت تاثیر بی نظیر در ضد عفونی کردن محیط‌هاي‌ آلوده دارد. افراد با سوزاندن این گیاه میتوانند محیط آلوده را ضدعفونی کنند.

 

او اظهار کرد: افرادی کـه دارای مجاری تنفسی خشک بوده و درگیر مشکلات سینوزیت و عفونت‌هاي‌ سینوسی هستند میتوانند بر حسب مزاجشان از بخور و یا استنشاق آب گیاهانی مانند بابونه، گل بنفشه، مرزنجوش استفاده کنند. همچنین توصیه می شود افراد از گیاهانی کـه خاصیت آنتی بیوتیکی دارند را در برنامه غذایی خود بـه صورت پخته مصرف کنند، این گیاهان شامل شلغم و ترب سیاه اسـت.

او افزود: افراد از مصرف غذا‌هایي کـه دارای افزودنی اسـت خودداری کرده و غذا را بـه دریک وعده مصرف کنند و برای وعده‌هاي‌ دیگر نگه ندارند.

 

این پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد برای ضد عفونی کردن محیط منزل می توانند از گیاه بو مادران و یا برگ بو استفاده کرده و با مواد ضدعفونی کننده کـه این روز‌ها در بازار کمیاب شده اسـت خداحافظی کنند. طرز تهیه این ماده ضد عفونی کنند نیز بـه این صورت اسـت کـه ابتدا ۲۰ گرم از این گیاه را دریک لیتر آب جوشانده و سپس صاف کرده و با کمک دستمال محیط را تمیز کنند.

 

پیشگیری از کرونا ویروس با توصیه های ساده

افزایش سیستم دفاعی بدن با خوراکی ها

آب کلم

آب کلم سرشار از ویتامین‌هاي‌ متعدد، موادمعدنی، آنتی اکسیدان‌ها و همچنین منبع ویتامین آ، ث، ب ۶؛ منیزیم، مس و آهن اسـت کـه سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت می کند.
مصرف کلم همراه با چغندر منبع خوبی از فولات و ویتامین‌ها اسـت.

 

پیشگیری از کرونا ویروس با توصیه های ساده

آب کدو تنبل

برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان از آب کدو تنبل استفاده کنید؛ زیرا این آبمیوه منبع خوبی از ویتامین آ، ویتامین ب ۶؛ ویتامین‌ اي و روی اسـت.

 

پیشگیری از کرونا ویروس با توصیه های ساده

ترکیب آب توت فرنگی و کیوی

ترکیب آب توت فرنگی و کیوی سرشار از ویتامین ث اسـت و برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد؛ مصرف این آبمیوه همراه با نعنا کـه منبع خوبی از فولات، ویتامین آ، منیزیم و روی اسـت توصیه می شود.

 

پیشگیری از کرونا ویروس با توصیه های ساده

آب پرتقال، گریپ فروت و لیمو

ترکیب آب میوه‌هاي‌ پرتقال، گریپ فروت و لیمو منبع خوبی از ویتامین ث بـه شمار میرود کـه برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم اسـت.

پیشگیری از کرونا ویروس با توصیه های ساده

آب گوجه فرنگی برای تقویت بدن

توصیه می شود برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان از آب گوجه فرنگی استفاده کنید؛ زیرا این ماده منبع بسیار خوبی از ویتامین ث و ویتامین آ اسـت.

 

پیشگیری از کرونا ویروس با توصیه های ساده

آب هویج

آب هویج سرشار از بتا کاروتن و ویتامین آ اسـت و مصرف ان برای تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه میشود.

 

همیشه پیشگیری بهتر از درمان اسـت. ویروس کرونا هم چیزی نیست کـه نتوان پیشگیری کرد. باید مدتی احتیاط کرد و توصیه ها را جدی گرفت.

جدیدترین مطالب سایت