آیا ورزش برای کاهش وزن کافی است ؟

آیا ورزش برای کاهش وزن کافی است ؟

آیا ورزش برای کاهش وزن کافی است ؟

همیشه نمی توان روی ورزش اکتفا کرد زیرا ورزش کردن تا حدودی انسان را لاغر و به تناسب اندام میرساند در ادامه تالاب را دنبال کنید.

 

بیشتر افراد ورزش را بعنوان عامل اصلی و پایه برای کاهش وزن انتخاب می کنند که این کاری اشتباه است و ممکن است نتیجه حاصل نشود. مطالعات انجام شده در دانشگاه لویولا آمریکا نشان داده که ورزش فاکتور اصلی برای کنترل وزن نیست.محققان دانشگاه لویولا با بررسی افراد بزرگسال و جوان دریافتند که میزان فعالیت فیزیکی و میزان نشستن هیچ کدام با افزایش وزن در ارتباط نیستند.

 

سیر این تحقیقات می‌گوید داشتن فعالیت فیزیکی نمی‌تواند از افزایش وزن شما جلوگیری کند. داشتن فعالیت فیزیکی به سلامتی کمک می‌کند و احتمال بیماری قلبی، دیابت و سرطان را کاهش می‌دهد و بر روحیه نیز تاثیرگذار است. افرادی که ورزش می‌کنند بیشتر زندگی می‌کنند و سالم‌تر هستند. اما فعالیت فیزیکی با وجود اینکه باعث کالری‌سوزی می‌شود، اشتها را نیز افزایش می‌دهد و زمانی که استراحت می‌کنیم کمتر غذا می‌خورید.

 

در این مطالعات افرادی از کشورهای متفاوت مورد بررسی قرار گرفتند. حتی بررسی‌های انجام شده نشان داده است افرادی که تحرک لازم را دارند میزان بیشتری هر ساله وزن اضافه می‌کنند تا کسانی که اصلا فعالیت ندارند.

 

جدیدترین مطالب سایت