چرا بدن انسان در هنگام ورزش کردن دچار لرزش می شود؟

چرا بدن انسان در هنگام ورزش کردن دچار لرزش می شود؟

دلیل لرزش های بدن هنگام ورزش کردن انسان چه می باشد؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که در هنگام ورزش کردن بدنتان دچار لرزش شده است و باعث بر هم خوردن تعادل شما شده است.

 

به گزارش تالاب، لرزش بدن در هنگام ورزش می تواند نشان دهنده مشکلاتی باشد که این مشکلات علت های متفاوتی دارد شایع ترین این علت ها درست انجام ندادن حرکت ورزشی می باشد که باعث تضعیف در سایر عضلات شده باعث لرزش می شود. اما علت های دیگری هم موجب لرزش بدن در زمان ورزش کردن می شوند با ما همراه باشید تا بیشتر به این مساله بپردازیم.

 

گاهی اوقات به هنگام انجام ورزش عضلات بدن به لرزش درمی آیند. این مساله می‌تواند علت‌های متفاوتی داشته باشد که غالباً خطرناک نیستند.

 

لرزش بدن به هنگام انجام حرکات ورزشی مختلف می‌تواند علت‌های متفاوتی داشته باشد که عبارتند از:

چرا بدن انسان در هنگام ورزش کردن دچار لرزش می شود؟

لرزش بدن هنگام ورزش کردن

1- حرکت جدید

در صورتی که فردی حرکت ورزشی جدیدی انجام دهد احتمال لرزش بدن وجود دارد. دلیل این اتفاق این است که حرکت جدید جزو الگوهای مغزی متداول ما نیست و بدن الگوی حرکتی جدیدی را تجربه می‌کند. مغز در این حالت تلاش می‌کند تا دریابد که چگونه باید این حرکت را انجام دهد. بعضی عضلات نیز ممکن است درگیر یارگیری حرکت جدید شوند بنابراین بدن به لرزش درمی‌آید.

 

2- خستگی

فاکتور دیگری که باعث لرزش بدن به هنگام ورزش می‌شود خستگی است هنگامی که به ست‌های آخر حرکات ورزش خود می‌رسید لرزش بدن شروع می‌شود زیرا عضلات خسته شده‌اند. هنگامی که بدن خسته می‌شود هیدروژن در عضلات جمع می‌شود که باعث اسیدی شدن عضلات می‌شود.

 

 

بر اثر این اتفاق به مغز سیگنالی فرستاده می‌شود که عضلات در ناراحتی هستند بنابراین بدن می‌لرزد. هر چقدر بدن ورزیده‌تر شود این اتفاق با تاخیر صورت می‌گیرد.

 

بهتر است تعادل را در ورزش رعایت کنید. در صورتی که وزنه‌ای که در دست گرفته‌اید بیش از حد برای شما سنگین باشد لرزش بدن خطرناک است و ممکن است باعث آسیب‌دیدگی شود. بهتر است از وزنه‌هایی با وزن کمتر در ابتدا شروع کنید.

 

 

به هنگام انجام حرکات ورزشی تنفس را فراموش نکنید. نگه داشتن نفس باعث می‌شود که فشار وارد بر بدن افزایش یابد. داشتن تنفس منظم آرامش بیشتری به بدن می‌دهد.

 

بعد از ورزش ریکاوری و تغذیه مناسب داشته باشید تا آسیبی به شما وارد نشود.

 

جدیدترین مطالب سایت