تمرینات سرعتی برای ورزشکاران

تمرینات سرعتی برای ورزشکاران

تمرینات سرعتی برای ورزشکاران

به گزارش تالاب گام‌هایی برای انجام درست تر تمرینات سرعتی وجود دارند که ورزشکاران باید آنها را رعایت کنند. بعضی از تمرین‌های ورزشی نیاز به سرعت دارند، سه فاکتور اساسی در ایجاد این سرعت موثر هستند که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم:

 

1- آیا سرحال هستید؟
ورزش‌های سرعتی هنگامی به خوبی انجام می‌شوند که خسته نباشید. اگر سرعت برای شما مهم است در ابتدای جلسه ورزشی باید تمرین سرعتی را انجام دهید. استراحت بین ورزش‌های سرعتی نیز مساله مهمی است. برای مثال اگر دوی سرعت هفت ثانیه‌ای انجام می‌دهید باید بین هر دور 90 ثانیه استراحت کنید. بعد از هفت یا هشت بار انجام این دوی سرعت انرژی کافی برای نگه داشتن سرعت از بین می‌رود و باید به سراغ ورزش دیگری که نیاز به سرعت ندارد برویم.

 

2- آیا تمرین شما با ورزش‌تان هماهنگی دارد؟
انجام دوی سرعت هفت ثانیه‌ای که در قسمت قبل به آن اشاره شد برای بالا بردن سرعت در همه ورزش‌ها مناسب نیست، این تمرین برای کسانی مناسب است که می‌خواهند در ورزش خود 50 تا 80 متر سریع بروند، مثلا برای ورزش والیبال یا اسکواش و راگبی این تمرین مناسب نیست. ببیند که ورزش شما به چه حرکت سرعتی احتیاج دارد، سپس تمرین مناسب با آن را پیدا کنید. مثلا ممکن است لازم باشد که به اطراف حرکت کنید یا عقب عقب بروید. در ورزش تنیس شما باید بر روی دویدن سریع به سمت طرفین کار کنید.

 

3- شرایط واقعی را در نظر بگیرید:
کار کردن بر روی سرعت بسیار خوب و پایه‌ای است و می‌تواند برای شما مفید باشد، اما باید این تمرین‌ها واقع بینانه و متناسب با شرایط واقعی در ورزش انجام شوند. برای مثال وقتی بر روی سرعت در بازی تنیس کار می‌کنید باید در نظر بگیرید که شما باید به سرعت به جایگاه اولیه خود بازگردید یا باید نگاهتان به حریف باشد و موقعیت و واکنش‌های او را نیز زیر نظر داشته باشید.

در آخر باید اشاره کرد که تمرینات سرعتی برای ورزشکار در طول سال لازم هستند و تنها در فصلی که ورزشکار احساس می‌کند نیاز به حرکت سریع ندارد می‌توان برای مدتی کوتاه آنها را کنار گذاشت.
 
 
جدیدترین مطالب سایت