راهکارهای ورزشی برای جلوگیری از کمر درد

راهکارهای ورزشی برای جلوگیری از کمر درد

کمر درد را چگونه از بین ببریم ؟ 

برای درمان کمر درد تان کافیست که چند ورزش را انجام دهید برای اطلاعات بیشتر در ادامه می توانید تالاب را دنبال نمایید. 

 

کمر درد از جمله دردهای هست که به سراغ همه ی می‌آید، مهم نیست در چه سن و چه موقعیتی باشید بلکه در زندگی روزمره ما مواردی وجود دارد که باعث بوجود آمدن کمر درد میشود. از آن ها میتوان به نشستن مکرر پشت میز اشاره کرد.

 

اگر بطور پیوسته ورزش نمی‌کنید و با این درد روبه‌رو شدید، روشی ساده برای درمان آن وجود دارد. هرچند باید به ذکر داشته باشید که اگر کمر دردتان بطور مکرر اتفاق افتاد نباید ازآن به سادگی بگذرید بلکه حتما باید به دکتر مراجعه کنید تا اگر چالش جدی تری از یک گرفتگی و خشکی بدن ساده هست زودتر برطرف شود.

 

برای انجام این نرمش اصلا به خودتان فشار نیاورید و زمانی که متوجه بوجود آمدن درد بیشتر در بدنتان شدید از ادامه حرکت دست بکشید.

 

۱ » حرکت چرخش لگن

به گزارش تالاب برای انجام این حرکت ابتدا به پشت روی زمین دراز بکشید و پاها را داخل شکم جمع کنید. دستان را آزاد کنارتان قرار دهید. حالا پاها رابه همان حالت جمع شده یکبار به سوی چپ و یکبار به سوی راست حرکت دهید. بالا تنه نباید تکان بخورد. حرکت را طوری انجام دهید که فقط با ناحیه کمر انجام شود. اما به خودتان فشار نیاورید. هر دوران که این حرکت را انجام دادید کمی نفس بکشید و آنگاه دوباره این حرکت را انجام دهید. این حرکت به درمان کمر درد می‌تواند کمک کند.

 

۲ » حرکت گربه 

حرکت گربه یکی از متداول ترین تمرینات ساده یوگا هست. در این حرکت در ابتدا همانند گربه روی دست و زانوها بمانید. دست ها موازی هم در امتداد شانه روی زمین قرار میگیرند. ماهیچه هاي شکم را سفت کرده و کمر رابه حالت حلالی بیرون ببریدو پشت را دقیقا گرد کنید. پنج ثانیه  با دم بمانید و آنگاه با بازدم پشت را انحنا به داخل دهید. هیچ حرکتی در دست ها یا پاها دیده نمی‌شود.

 

این حرکت را در گربه ها دیده اید زمانیکه از خواب بر می خیزند کمرشان را خم کرده و چند ثانیه بهمین حالت می مثل بهمین علت این حرکت به حرکت گربه سرشناس شده هست و باعث می‌شود خستگی و کمردرد شما بهتر شود.

 

۳ » شنای خشک 

برای انجام این حرکت باید روی شکم دراز بکشید. فاقد این که شکم از زمین جدا شود  یک دست و پای مخالف آن  را از زمین جدا کنید. یک‌بار دست راست و پای چپ و پس ازآن دست چپ و پای راست، همانند دست و پا زدن در آب. اینکار رابه مدت دو دقیقه انجام دهید. با هر دوران بالا آمدن دست دم بگیرید. سر را تمام مدت در امتداد ستون فقرات نگه دارید و نشانه هاي درمان کمر درد را بررسی کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت