تشخیص درد خوب از درد بد

تشخیص درد خوب از درد بد

علت درد خوب از درد بد

برای دانستن این موضوع که کدوم یک از دردها مفید هست کدام بد این مقاله را مطالعه نمایید در صورتی که بخواهید به صورت موثر ورزش کنید و فایده کافی را از فعالیت ورزشی خود ببرید باید تفاوت بین درد مفید و درد بد بعد از ورزش را بدانید.

 

تشخیص درد مفید از درد بد باعث کمتر شدن آسیب‌هاي ناشی از ورزش میشود. در صورتی که بعد از مدتی ورزش کنید ممکن هست که دچار سوزش در عضلات شوید که این درد طبیعی هست، اما در صورتی که دراز و نشست بروید و کمر شما درد بگیرد باید فرم ورزش را تصحیح کنید تا نتیجه‌ خوبی در ناحیه شکم بگیرید. به صورت کلی سوزش عضلاتی که کمتر از 48 ساعت بهبود می‌یابند مفید هست و مشکل ندارد.

 

دسته بندی دردهای بد:

دردی که شدید باشد و تنها در یک ناحیه خاص از بدن حس شود احتمال دارد بد باشد.

 

1. پارگی عضلات

در صورتی که در حین ورزش ناگهان احساس انقباض شدید در یک عضله داشته باشید احتمال پارگی عضله وجود دارد. در این حالت استراحت کنید تا زمانی که عضله ترمیم شود. در صورتی که درد اکثر از دو هفته‌ به طول بیانجامد احتمال پارگی عضلات وجود دارد. در این حالت به دکتر مراجعه کنید.

 

2. درد مفاصل

در صورتی که درد ناگهانی در کمر یا زانو احساس کردید احتمال آسیب‌دیدگی‌ مفصل وجود دارد. بهتر هست در این حالت ورزش را متوقف کنید. سوزش در مفاصل نیز میتواند نشان دهنده این باشد که عضلات به خوبی فشار را جذب نمیکنند و فشار به مفاصل وارد میشود.

 

3. دردی که افزایش می یابد

دردی که به تدریج افزایش می یابد خطرناک هست. بهتر هست در این حالت ورزش را متوقف کنید و به دکتر مراجعه کنید.

برای پیشگیري از اینگونه آسیب‌ها بهتر هست گذشته از ورزش بدن را گرم کنید.

جدیدترین مطالب سایت