فایده های خواندنی قدم زدن پا برهنه

فایده های خواندنی قدم زدن پا برهنه

فواید راه رفتن بدون استفاده کفش 

راه رفتن یکی از برترین ورزش هایي برای سلامتی هست  ، روزهای کودکی را به یاد می آورید که چگونه با پای لخت در بین علفزارها و یا شن هاي ساحل راه می رفتید؟ با بدنتان دوباره ارتباط برقرار کنید .

 

اتصال به زمین مهمترین کشف سلامتی

آیا از خوابیدن زیر آسمان پرستاره احساس سرزندگی می‌کنید؟ باور کنید یا نه، شما با اینکار باعث میشوید که نیروی شفابخش طبیعت به کمک شما بیاید.

 

اتصال به زمین یک مفهوم تازه نیست. این عقیده وجود دارد که اگر با پای لخت راه بروید، مخصوصا اگر پا مستقیما با زمین تماس داشته باشد، متوجه فواید درمانی انجام این عمل خواهید شد. برخی افراد حتی به آن ” یوگای پا ” لقب داده اند.

بومیان ایالات امریکا و بومیان کشورهای دیگر بطور غریزی و در طی قرنها می دانستند که راه رفتن با پای لخت روشی هست که بتوان بطور مستقیم و از طریق پوست بدن با زمین ارتباط برقرار کرد. انجام دادن اینکار درست مانند این بود که باتری بدن خود را شارژ میکنند. آیا این مهم ترین دستاورد برای حفظ سلامتی بدن هست؟

 

فایده های خواندنی قدم زدن پا برهنه

توصیف اتصال با زمین

اتصال با زمین یعنی چه؟ اتصال با زمین به راحتی راه رفتن روی ماسه هاي ساحل یا درازکشیدن روی یک صخره و اتصال مستقیم از طریق پوست بدن به سطح زمین هست. فرضیه اي وجود دارد که میگوید یونهای منفی زمین کمک می‌کنند که یونهای مثبتی که در بدن ما همۀ روزه از طریق استرس، خوردن غذا هاي ناسالم و قرار گرفتن در معرض وسایل الکترونیکی وتلفن همراه بوجود می‌آیند به تعادل برسند.

یک متخصص در حوزه زمین شناسی بنام پزشک جیمز آچمن اینچنین توصیف میکند: ” منطقی ترین علت برای توصیف اثرات خوب اتصال با زمین این هست که ارتباط مستقیم با زمین ریتم هاي الکتریکی هرروز و الکترونهای آزاد را از سمت زمین به بدن انسان فعال میکند “

 

فایده های خواندنی قدم زدن پا برهنه

فواید اتصال با زمین

ارتباط منظم حوزه هاي الکتریکی طبیعی زمین باعث می‌شود بارهای الکتریکی بدن به تعادل برسند. متخصصین این حوزه در سال 2013 به فواید درمانی اسپا رتبه 3 دادند و مزایای آنرا اینچنین برشمردند:

– کاهش دردهای مزمن
– بهبود خواب
– کاهش استرس
– بهبود انرژی
– کاهش عدم تعادل هورمونی و قاعدگی در زنان
– تسریع ریکاوری بدن در جریان فعالیتهای ورزشی شدید

پزشک استفن سیناترا مشاورنویسنده کتاب “Erthing with Ober ” می‌گوید: یکی از مهم‌ترین فواید اتصال با زمین این هست که به نظر میرسد الکترونهای با بار منفی را از سطح زمین به داخل بدن هدایت میکند که در آنجا رادیکالهای آزاد با ساختار بار مثبت ایجاد التهابات مزمن میکند .

 

فواید بالقوه انرژی زمین روی مغز ، قلب ، عضلات ، سیستم ایمنی و سیستم عصبی و به نوبه خود روی روند پیری انسان اثر می‌گذارد و از نظر علم پزشکی یک اتفاق بزرگ می باشد.

Ober جوانی هست که دوست دارد با پای لخت تمام روز را در بیرون از منزل راه برود. پس از سالها که به عنوان مدیر اجرایی تلویزیون کابلی به اندازه یک قلمو با مرگ فاصله داشت که این مساله برای او سرآغاز یک زندگی سالم میشود. او همۀ وقت خاطر نشان می‌کرد که وسایل الکتریکی و الکترونیکی برای امنیت اکثر باید به سیم کشی زیر زمینی مجهز باشند.

 

او تعجب میکرد که چنین تکنولوژی اي می‌تواند روی طول عمر و سلامتی بشر چقدر اثر گذار باشد. نتایج این ترس او عبارت بود از یک تشک ، ملافه هاي مخصوص، نوار مچ بند و چند چیز دیگر؛ تمامی این وسایل را برای ایجاد تاثیر زمین در زمان کارکردن و یا استراحت در داخل منزل تدارک دیده بود.

 

انتظار می‌رود که در آسپا یا چشمه هاي معدنی بتوان ” اتصال با زمین ” را بهتر برقرار نمود. سعی کنید کمتر از موسیقی بهره گیری کنید و اکثر به صداهای طبیعت و حقیقی گوش فرا دهید تا با اختلالات ناشی از کمبود طبیعت مبارزه کنید.

فایده های خواندنی قدم زدن پا برهنه

یک جایگزین برای اتصال با زمین

اگر با پابرهنه راه رفتن چندان راحت نیستید ، باید بدنبال یک جایگزین بگردید. کفش هاي پلاستیکی سنتی مانع از رسیدن این انرژی زمینی می‌شوند اما به گفته پیتر کالتر حتی در زمانی که کفش به پا کرده اید هم میتوانید این انرژی را دریافت کنید.

 

برخی از شرکت ها کفشهایی را ساخت می‌کنند که در داخل خود فلزمس دارند. اگر با زمین ارتباط داشته باشیم و یا از چنین کفشهایی بهره گیری کنیم ، بارهای ناخواسته مثبت جذب این کفش ها شده و رادیکالهای آزاد زیان آور را از بدنمان دور می‌کنند.

یکی دیگر از مقیدین به پدیده ” اتصال به زمین” پزشک Roy Lidke هست یه گفته او ، کلیه مخلوقات بیولوژیکی از زمین سود میبرند که به انها در شرایط جدی کمک میکند.

 

تخریب هاي سلولی در اثر استرس باعث بروز فرایند هاي التهابی شده که به بیماریهای قلبی ، سرطان و تسریع پیری و حتی مرگ سلولها می انجامد. زمین الکترونها را از اتمها و مولکولها گرفته و این رادیکالهای آزاد را تغییر می‌دهد.اما اگر این راه رفتن با پا لخت باشد میتواند دو برابر سلامتی شما را تضمین کند .

 

منبع :iran.pezeshk.us

جدیدترین مطالب سایت