نکات مهم درباره ایروبیک برای لاغری بهتر (ورزش هوازی برای لاغری)

نکات مهم درباره ایروبیک برای لاغری بهتر (ورزش هوازی برای لاغری)

نکات مهم درباره ایروبیک برای لاغری بهتر

ورزش ایروبیک در صورتی کـه به‌ صورت صحیح و اصولی انجام شود فواید زیادی برای سلامتی شـما خواهد داشت. این ورزش هوازی کمک زیادی بـه شـما خواهد کرد.
همراه ما باشید با نکات مهم و طریقه صحیح ایروبیک برای لاغری در مجله تالاب

 

ورزش ایروبیک « ورزش هوازی » چگونه , چند نوبت و چه مدت

به طور کلی تعداد دفعات مطلوب و معمول انجام این تمرینات حداقل  2 بار در طول هفته اسـت. در شرایط ایده آل و نرمال انجام حداقل 2 بار در هفته این تمرینات بـه شـما این فرصت را خواهد داد تا تناسب اندام خودرا حفظ کرده و از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشید اما بـه عقیده کارشناسان و فیزیولوژیست ها انجام 3 تا 5 نوبت تمرینات در طول هفته بهتر و موثرترخواهد بود. 

 

در مجموع آنچه در انجام این تمرینات حائز اهمیت اسـت افزایش مدت زمان انجام حرکات، استمرار و تکرار و بالا بردن میزان دشواری تمرینات می باشد.

 

کاهش چربی و وزن اضافی با ایروبیک

اگر هدف اصلی شـما از تمرین ایروبیک  از دست دادن چربی و وزن اضافی باشد، 6 یا 7 نوبت در هفته کـه تقریباً معادل روزی یک مرتبه اسـت، می‌تواند تاثیر بالفعل اي روی اندام شـما داشته باشد و شـما را بـه وزن مطلوبتان برساند.

 

در مجموع انچه در انجام این تمرینات حائز اهمیت اسـت افزایش مدت زمان انجام حرکات، استمرار و تکرار و بالا بردن میزان دشواری تمرینات می‌باشد.

 

مخصوصا اگر در شرایط جسمانی مناسبی نیستید، وزن اضافی دارید، سال خورده اید و یا در دوران بهبودی از مصدومیت و سپری کردن دوران نقاهت هستید، این تمرینات برایتان بسیار مفید خواهد بود.

 

نکات مهم درباره ایروبیک برای لاغری بهتر (ورزش هوازی برای لاغری)

 

 گرم کردن بدن در ایروبیک

با حرکات و نرمشهایی خیلی نرم و آرام در کمال آرامش خودتان را گرم کنید، همین نرمشها باعث میشوند تا اگر مشکل جسمانی دارید ناراحتی و دردتان کاهش پیدا کند و کم کم التیام پیدا کنند.

 

گرم کردن و آماده کردن بدن برای تمرینات ایروبیک با انجام نرمشهایی سبک ودر سطوح ساده اي از تمرینات کششی بـه مدت 2 تا 10 دقیقه بـه شـما کمک ویژه اي خواهد کرد اما بـه یاد داشته باشید کـه نباید بـه طور ناگهانی در طول انجام تمرینات، آن ها را متوقف کنید چرا کـه ممکن اسـت دچار مشکل شوید.

 

تصورات نادرست درباره ایروبیک

این تصور نادرست کـه تمرینات ایروبیک ماهیچه ها را سفت وعضلانی می‌کند بسیار طبیعی اسـت اما واقعیتش این اسـت کـه انجام این تمرینات تاثیر بسیار کمی در سفت کردن ماهیچه ها دارد.

 

در تمرینات معمولی ایروبیک ماهیچه هایي کـه در بدن بیش از سایرین فعالیت میکنند صدها حرکت ماهیچه اي را بـه طور متناوب تکرار می نمایند، بدون این کـه در مقابل این تمرینات مقاومتی نشان دهند.

 

در صورتیکه بخواهید ماهیچه ها و عضلا تتان محکم و سفت شوند تمرینات وزنه تاثیر قابل توجهی خواهند داشت. برداشت نادرست دیگر دراین مورد این اسـت کـه اغلب تصور می‌کنند با انجام تمرینات ایروبیک در تعداد دفعات محدود و زمان نرمال می‌توانند چربی اضافی و وزن زیادی خودرا بـه سرعت کاهش دهند!

 

در صورتی کـه این تصور صحت ندارد و افراد برای کاهش وزن اضافی بدن باید با برنامه اي ویژه بـه فعالیت بپردازند. اگر هدف شـما از ایروبیک رسیدن بـه یک تعادل و بالانس جسمانی و بالا بردن درصد سلامتی و داشتن روحیه خوب اسـت ؛ تنها راه تاثیر گذار و موثر دراین امر انجام مرتب و همیشگی تمرینات این رشته می باشد.

 

نکات مهم درباره ایروبیک برای لاغری بهتر (ورزش هوازی برای لاغری)

 

 هدف اصلی شما از انجام ایروبیک

اما اگر هدف شـما از ایروبیک رسیدن بـه یک تعادل و بالانس جسمانی و بالا بردن درصد سلامتی و داشتن روحیه خوب اسـت، باید بـه خاطر داشته باشید کـه تنها راه تاثیر گذار و موثر دراین امر انجام مرتب و همیشگی تمرینات ایروبیک می‌باشد.

 

حتی اگر این تمرینات از حرکات کششی بسیار طی مدت زمان کوتاهی برخودار باشند. سعی کنید از ورزش ایروبیک لذت ببرید و تمریناتش را راحت بگیرید تا در طول یک مدت زمان مشخص تاثیراتش را ببینید. از

 

آنجاییکه عمده تمرینات ایروبیکی روی تکرار حرکات تاکید دارد، بـه همین جهت نیاز چندانی بـه تمرکز کامل ندارد «هرچند توجه و تمرکز کافی از لحاظ تکنیکی در انجام هر ورزشی مهم اسـت»  اما بـه هرحال خواندن و گوش کردن بـه موزیکها و نوارهای آموزشی، تماشای برنامه هاي‌ تلویزیونی ایده جالبی برای یادگیری بهتر تمرینات ایروبیک اسـت.
 

نکات مهم برای ایروبیک

تمرینات خودرا اعم از مدت زمان انجام و درجه سختی و سهولت اش را یادداشت کنید زیرا این شیوه خوبی اسـت کـه در طول یک دوره تمرینی بفهمید چقدر بـه آمادگی بدنی و جسمانی رسیده اید. فراموش نکنید کـه مشاهده این پیشرفتها شـما را علاقه مند و پر انگیز بـه ایروبیک نگاه می دارد.

 

ایروبیک یکی از ورزش های مفید جهت لاغری و سلامتی میباشد از دیگر مطالب ما در پایین دیدن نمایید.
جدیدترین مطالب سایت