بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

زنان و دختران ایرانی توانستند مقام اول فوتسال آسیا را بدست آورند. اکنون بهترین تیم فوتسال زنان در آسیا ایران است و این مقام بالا رابا تلاش این 14 ستاره که قصد داریم در این جا به شماه معرفی کنیم بدست آمده است.

 

آشنایی با 14 دختر جذاب فوتبالیست ایرانی

تیم ملی فوتسال زنان ایران توانست در جایگاه اول آسیا قرار گیرد و این افتخاری است برای ورزش بانوان کشور و مایه خوشحالی ما. سال‌های زیادی است که دیده نمی شوند.

 

سال‌های زیادی است که همه ی ي جوره نادیده گرفته میشوند، اما کار خودشان را انجام می‌دهند و برترین عناوین را در معتبرترین مسابقات فوتسال قاره کهن از آن خود می‌کنند.

 

سال‌هاست با وجود افزایش محدودیت‌ها و مانع تراشی‌ها پای عشق و علاقه خود مانده‌ و همه ی ي دشواری‌ها را به جان خریده‌اند. شیرزنان ایرانی توقف‌ناپذیرند. آن ها چنان در مستطیل کوچک فوتسال غیرتمندانه می‌جنگند و پیش می روند که حتی دنیا هم لب به تحسین‌شان می‌گشاید. به بهانه افتخارآفرینی بزرگ ستاره‌های فوتسال به معرفی این قهرمانان میپردازیم.

 

دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

 

1- فاطمه اعتدادی ماشین گلزنی

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

ان‌قدر به راحتی گل می زند و با توپ هنرنمایی میکند که حتی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به او لقبی اختصاص داده است. «خودرو گلزنی» عنوانی است که سایت AFC به او داده و ستاره ایرانی هم در مسابقات قهرمانی آسیا ثابت کرد که شایستگی این لقب را دارد.

 

اعتدادی با ٩ گل زده به همراه سارا شیربیگی و بازیکن ژاپنی در صدر جدول گلزنان آسیا قرار گرفت. اعتدادی درحالی این عنوان را به خودش اختصاص داد که تیم‌ملی ایران یک بازی کمتر از ژاپن انجام داده که اگر تعداد بازی‌ها مشترک بود حتماً او می‌توانست به تنهایی عنوان خانم گل مسابقات قهرمانی آسیا را به دست بیاورد. اعتدادی هم مثل اغلب ملی‌پوشان فوتسال در تیم دانشگاه آزاد به میدان می‌رود و ‌سال گذشته به همراه این تیم نایب قهرمان لیگ ایران شد.

 

2- سارا شیربیگی خانم هت تریک

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

سارا شیربیگی از آن ستاره‌هایی است که حالا حالاها فرصت درخشش در قاب فوتسال را دارد. این بازیکن تیم‌ملی فوتسال ٢٧ساله است و حداقل تا ٤؛ ٥‌سال دیگر میتواند برای تیم‌ملی بازی کند و بدرخشد. شیربیگی پیش از مسابقات قهرمانی آسیا هم توانایی‌های خود را نشان داده بود، اما اوج درخشش

 

او با پیراهن تیم‌ملی در تایلند رقم خورد. او با گل‌های حساسی که در این مسابقات به ثمر رساند نقش مهمی در قهرمانی تیم‌ملی ایفا کرد. شیربیگی با هت تریک در دیدار فینال مقابل ژاپن توانست خود را به دیگر هم تیمی‌اش فاطمه اعتدادی در صدر جدول گلزنان برساند. او درحالی مقابل یکی از بهترین تیم‌های آسیا هت تریک کرد که ژاپنی‌ها تا قبل از بازی با ایران کمترین گل خورده را داشتند.

 

3- فاطمه پاپی برنده نظرسنجی 90

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

اهالی فوتسال او را متخصص زدن گل‌های زیبا می‌دانند. فاطمه پاپی ٢٨ساله وقتی خیلی معروف شد که یکی از گل‌هایش در لیگ برتر در‌ سال گذشته در جمع بهترین گل‌های ماه فوتبال و فوتسال ایران در برنامه ٩٠ قرار گرفت و در کمال شگفتی از طرف بینندگان این برنامه به‌عنوان بهترین گل انتخاب شد.

 

او‌ سال گذشته هم در تیم حفاری بازی کرد و گل‌های قیچی برگردان زیبایی در لیگ به ثمر رساند. پاپی از پرافتخارترین بازیکنان لیگ فوتسال است که سابقه خانم گلی و انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن این لیگ را در کارنامه خود دارد

 

4- لیلا خدابنده‌ لو ذخیره‌ ای مطمئن

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

لیلا خدابنده‌لو دروازه‌بان تیم‌ملی فوتسال ایران است که البته به تناوب برای تیم‌ملی بازی میکند اما هر بار هم که درون دروازه قرار گرفته عملکرد خوبی داشته است. او یکی از مهم ترین مهره‌های تیم‌ملی روی نیمکت است و ذخیره‌ای مطمئن برای فرزانه توسلی محسوب می‌شود. خدابنده‌لو که در تیم مطرح دانشگاه آزاد بازی میکند،

 

فصل گذشته عنوان بااخلاق‌ترین بازیکن لیگ فوتسال بانوان را به خود اختصاص داد. جالب اینجاست که جایزه بازیکن بااخلاق یکی از مهمترین جوایز لیگ فوتسال بانوان است که اهمیت زیادی برای بازیکنان و تیم‌ها دارد.

 

5- فاطمه ارژنگی؛ بمب روحیه

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

او هم یکی از بازیکنان ذخیره و مطمئن تیم‌ملی است که هر زمان مشکلی برای بازیکنان اصلی تیم‌ملی پیش بیاید برای درخشش درون زمین آماده است. ارژنگی بازیکن شاخص دانشگاه آزاد است که دو‌سال پیش عنوان بهترین بازیکن لیگ را به خود اختصاص داد.

 

6- نسترن مقیمی؛ ستاره‌اي از شمال

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

او از بهترین بازیکنان تیم نفت آبادان در لیگ ‌سال گذشته بود. نسترن مقیمی ٢٩ساله که در شمال ایران متولد شده برای پیگیری رویاهای فوتسالی‌اش به جنوب کشور رفته و در ان‌جا خوش درخشیده است.

 

7- نسیمه غلامی؛ مسی ایران

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

نه این‌که با یکی دو حرکت تکنیکی این لقب را به او داده باشند نه. کاپیتان تیم‌ملی فوتسال ایران واقعاً تکنیکی خارق‌العاده دارد که به شایستگی لقب مسی فوتسال در آسیا را به خود اختصاص داده است. غلامی ٣٣ساله بعد از نیلوفر اردلان کاپیتان تیم‌ملی ایران شد و با این‌که از بقیه بچه‌های تیم‌ملی بزرگ‌تر است اما می گویند روابط بسیار نزدیکی با بچه‌ها دارد و کاپیتان محبوبی برای تیم‌ملی محسوب می‌شود. غلامی در نخستین قهرمانی تیم متمول نفت آبادان هم نقشی موثر داشت.

 

8- فهیمه زارعی؛ زننده گل‌های زیبا

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

ستاره کهنه‌کار تیم‌ملی ؛ معروف است به این‌که گل‌های زیبایی می زند. فهیمه زارعی ٣٤ساله با وجود این‌که از سال‌های جوانی فاصله گرفته اما به درخشش خود در تیم باشگاهی و تیم‌ملی ادامه می‌دهد. او‌ سال گذشته برای تیم حفاری اهواز بازی کرد و عنوان بهترین بازیکن فصل را به خودش اختصاص داد. سه‌سال پیش پایگاه معتبر مترو که به‌طور تخصصی اتفاقات فوتسال را دنبال می‌کند، گل او به مالزی در دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا را به‌عنوان بهترین گل تاریخ فوتسال بانوان جهان انتخاب کرد.

 

9- فرزانه توسلی؛ عقاب آسیا

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

بهترین دروازه‌بان آسیا. فرزانه توسلی ٣٢ساله یکی از ستاره‌های تاثیرگذار تیم‌ملی فوتسال است که اوج درخشش او در دیدار فینال مقابل ژاپن بود. او در مقابل بازیکنان سرعتی و تکنیکی تیم‌ملی ژاپن شجاعانه ایستادگی کرد و فقط دو بار به آنها این فرصت را داد که دروازه ایران را باز کنند.

 

توسلی در بین دروازه‌بانان این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا بهترین عملکرد را داشت و نقشی مهم در دبل قهرمانی ایران ایفا کرد. توسلی در‌ سال ٢٠١٥ از طرف سایت فوتسال پلنت در جمع ١٠ دروازه‌بان برتر فوتسال زنان جهان قرار گرفت که عنوان ارزشمندی برای او و فوتسال ایران بود. جالب است بدانید که توسلی بین فوتسالی‌ها لقب عقاب آسیا را به خود اختصاص داده است. او درحالی در تیم باشگاهی خود دانشگاه آزاد و تیم‌ملی می‌درخشد که در هیچ‌کدام از دو تیم مربی اختصاصی برای دروازه‌بانی ندارد.

 

10 – فرشته کریمی بهترین در دنیا

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

سرشناس‌ترین بازیکن تیم‌ملی فوتسال ایران است که شهرتی جهانی دارد. فرشته کریمی که در دوران نوجوانی بسکتبالیست بوده با وجود ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها برای فوتبال بانوان وارد این رشته شد و بعد به فوتسال آمد و درخشش در این رشته را آغاز کرد. او در تمام رده‌های ملی فوتبال و فوتسال بازی کرده و در ‌سال ٢٠١٥ و بعد از نخستین قهرمانی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا، در جمع ١٠ بازیکن

 

برتر فوتسال زنان در دنیا قرار گرفت. او بعد از این افتخارات با حضور در برنامه‌های تلویزیونی به شهرت زیادی رسید و نقشی چشمگیر در معرفی فوتسال بانوان به مردم ایران ایفا کرد. کریمی امسال هم برای دومین بار پیاپی به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا دست یافت تا افتخاری دیگر به کارنامه‌اش اضافه کند. کریمی‌ سال گذشته در تیم فوتسال پرسپولیس به میدان رفت.

 

11- طاهره مهدی‌پور؛ امید به آینده‌

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

کم سن و سال‌ترین بازیکن تیم‌ملی است. طاهره مهدی‌پور، دروازه‌بان تیم‌ملی فوتسال است که سابقه بازی برای تیم‌ملی در جام‌جهانی اسپانیا را دارد. او که فقط ٢١‌سال دارد ان‌قدر در سال‌های گذشته خوب بوده که در جام‌جهانی اسپانیا کادر فنی تیم‌ملی را وادار کرد بعد از سالها دست به تغییر درون دروازه بزنند. بی‌شک آینده‌ای درخشان در انتظار این گلر خوب خواهد بود.

 

12- آرزو صدقیانی‌زاده؛ ملی‌پوش ١٥ساله

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

آرزو، یکی از پدیده‌های فوتسال ایران است. او فقط ٢٢‌سال دارد اما ان‌قدر خوب است که سرمربی تیم‌ملی نتوانست او را به مسابقات قهرمانی آسیا نبرد. صدقیانی‌زاده در فصل اخیر لیگ برتر به همراه تیم نفت آبادان قهرمان شد و یکی از ارکان مهم قهرمانی این تیم بود. او یکی از مستعدترین فوتسالیست‌های زن ایران است که توانست در ١٥سالگی به تیم‌ملی دعوت شود.

 

13- مهسا کمالی؛ رویای لژیونر شدن

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

ستاره تیم فوتسال دانشگاه آزاد گرچه درحال حاضر جایگاه ثابتی در تیم‌ملی ندارد اما این استعداد و شانس را دارد که پا جای ستاره‌های بزرگ تیم‌ملی بگذارد. او فصل پیش بارها به‌عنوان بهترین بازیکن لیگ فوتسال در هفته‌های مختلف انتخاب شد و آرزوهای دوردستی را دنبال میکند. کمالی ٢٣ساله بازی در اروپا و لژیونر شدن را رویای بزرگ خود معرفی می‌کند.

 

14- فرشته خسروی؛ با استعداد

بازیکن ایذه‌ای فوتسال ایران‌ سال گذشته به همراه نفت آبادان قهرمان لیگ شد و همین موضوع دلیل خوبی بود برای دعوتش به تیم ملی. خسروی ٢٤ساله سابقه زیادی در تیم‌ملی ندارد اما از بازیکنانی است که استعداد زیادی دارد و میتواند جایگاه فیکسی در تیم‌ملی برای خود جور کند.

 

شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران پس از کسب قهرمانی در دومین دوره رقابت های قهرمانی آسیا گفت: در این لحظه واقعا خوشحالم. در واقع سالها بود که انتظار این لحظه را می کشیدم و این قهرمانی بهترین لحظات زندگی من را رقم زد.

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

زنان و دختران فوتبالیست ایران

 

مظفر در مورد عملکرد شاگردانش که به خصوص در دیدار فینال خیره کننده بود، عنوان کرد: فکر می کنم امروز تیم ما بهترین عملکرد خود را نشان داد. مسابقه فینال همیشه مسابقه منحصر به فردی است، چرا که بازیکنان تحت فشار و استرس قرار میگیرند و باید آنها را نظارت کرد و همینجا از کلیه اعضای کادر فنی و دستیارانم تشکر میکنم.

 

سرمربی تیم فوتسال زنان ایران در مورد بازی های آسیایی سال گذشته که با کسب رتبه سومی برای شاگردانش خاتمه یافت و تجربه رویارویی با ژاپن اضافه کرد: سال گذشته ما چندین مسابقه با تیم ملی ژاپن داشتیم ولی ان ها در هر تورنمنت، تیم متفاوتی دارند.

 

به گزارش تالاب ژاپن کاملا تیم متفاوتی با تیم سال 2015 و همینطور تیم سال 2017 در ترکمنستان بود. ما هم بازیکنان و هم کادر فنی جدیدی در این تیم دیدیم. میدانستیم که با تیم جدیدی روبرو هستیم که تغییرات زیادی داشته است.

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

زنان و دختران فوتبالیست ایران

 

مظفر ادامه داد: فکر می کنم عملکرد آن ها در نیمه نهایی مقابل تایلند عالی بود. ما روی دو مسابقه ان ها برابر چین و تایلند تمرکز کردیم و آنها در این مسابقه از مجموعه ای از تاکتیک ها استفاده کردند، اما ما برای این برنامه ها آماده بودیم و همینطور برای برنامه پاورپلی «بازی با 5 بازیکن» هم خودمان را آماده کرده بودیم.

 

سایت تالاب : سرمربی تیم زنان فوتسال ایران با اشاره به عملکرد خوب شاگردانش در خط دفاعی بیان کرد: فکر میکنم عملکرد فوق العاده ای در خط دفاعی از بازیکنانم دیدیم. در واقع ما توانستیم 5 گل بزنیم، چون در نیمه اول به خوبی از دروازه خودمان دفاع کردیم.

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

زنان و دختران فوتبالیست ایران

 

مظفر در ادامه ضمن تبریک به فرشته کریمی به دلیل کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات و همینطور سارا شیربیگی و فاطمه اعتدادی که با 9 گل عنوان خانم گلی مسابقات را مشترکا به دست آوردند، به تمجید از عملکرد فرزانه توسلی گلر تیم خود پرداخت که نمایش خیره کننده ای در فینال داشت و گفت : فکر میکنم فرزانه بهترین گلر فوتسال آسیا است. در سال 2015 و همینطور این تورنمنت او درخشان بود و برای این عملکرد توسلی شایسته کسب عنوان بهترین دروازه بان آسیا است.

 

تیم ملی فوتسال بانوان ایران در فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که در تایلند برگزار میشد، برابر ژاپن به میدان رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ این تیم را شکست داد و برای دومین بار قهرمان این رقابت‌ها شد. فینال دو سال پیش هم بین دو تیم ایران و ژاپن برگزار شد که ایران در ان بازی با تک گل فرشته کریمی عنوان قهرمانی را به دست آورد.

بهترین دختران فوتبالیست ایرانی در تیم ملی فوتسال ایران

زنان و دختران فوتبالیست ایران

 

سایت تالاب : در نیمه اول بازی ژاپن بر روی دروازه ایران فشار آورد اما ضربات این تیم در چارچوب نبود. رفته رفته تیم ملی ایران توانست کنترل بازی را به دست بگیرد و چند موقعیت را نیز به دست آورد. نیمه نخست بدون گل به پایان رسید.با شروع نیمه دوم تیم ملی حملات خود را بر روی دروازه ژاپن بیشتر کرد تا این‌که سارا شیربیگی در دقیقه ۲۸ دروازه ژاپن را باز کرد.

 

۲ دقیقه بعد ضربه آزاد فرشته کریمی با برخورد به یکی از بازیکنان تیم ژاپن، وارد دروازه این تیم شد تا ایران ۲ بر صفر از این تیم پیش بیفتد.حملات ایران همچنان ادامه داشت تا سارا شیربیگی بار دیگر در دقیقه ۳۱ بازی گل سوم ایران را به ثمر برساند.تنها چند ثانیه پس از گل سوم سارا شیربیگی گل چهارم تیم را وارد دروازه حریف کرد تا خود نیز در این بازی هت تریک کرده باشد.

 

بعد از گل چهارم، تیم ژاپن به بازی پاور پلی روی آورد و میکا شماره ۳ ژاپن توانست در دقیقه ۳۲ بازی یکی از گل‌ها را جبران کند.در ادامه فشار تیم ژاپن نتوانست کارساز باشد و در دقیقه ۳۶ بازی فهیمه زارعی گل پنجم ایران را به ثمر رساند تا ایران یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شود.

 

آنا میشیرو در دقیقه آخر بازی اختلاف را کم کرد و گل دوم ژاپن را به ثمر رساند اما دختران شایسته ایران این بازی را ۵ بر ۲ پیروز شدند تا برای دومین بار قهرمان آسیا شوند.در پایان این رقابتها سه جایزه برترین ها نیز به ایران رسید.

 

فرشته کریمی ارزشمندترین بازیکن آسیا شد، سارا شیربیگی با 9 گل عنوان بهترین گلزن رقابتها را به خود اختصاص داد و نسیمه غلامی کاپیتان تیم ایران جایزه بازی جوانمردانه که به تیم ایران رسید را دریافت کرد.

 

قهرمانی آسیا را به مردم ایران و تیم ملی فوتسال زنان ایران تبریک عرض میکنیم.

جدیدترین مطالب سایت